Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Topic starter

Het lukt me niet om die spie een mooi raakvlak te geven, ik blijf een dun lijntje in de inkt zien.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

ArvidW
      Donateur

Ik moet zeggen dat je wel heel netjes consequent aan 1 kant te veel weg gevijld hebt 🙂 Mijne waren altijd kronkelig om mee te beginnen.

Edit: Krijg je de lijn wel breder dan eerst? Zie je een verschuiving van de lijn als je bezig bent geweest?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Javad
        Topic starter

Ja, dat is het hem nu net, hij verschuift steeds weer,..en 1 keer had ik hem wat breder maar dat is alweer weg.
          Ik krijg de goede hoek maar niet te pakken, ik kan ook niet te lang experimenteren met 1 baan anders lubbert hij uit.
          Nu is hij nog te gebruiken, ik laat het zo eerst even. Al heeft hij nu maar een heel dun lijntje en gaat hij niet langer dan 100 km mee. Facking frustrerend!
          Mijn kutcamera wil even niet scherpstellen dus even geen foto.

Kan ik jou anders niet zo’n schijfje opsturen Arvid, kun jij dat wel goed krijgen?

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

ArvidW
          Donateur

Het gaat ook maar om hele kleine hoogteverschillen, alles anders dan een sleutelvijltje is te grof. Eigenlijk is de enigste goeie manier om het te fabriceren op een freesbank met een verdeeltafel, je kunt er alleen helaas zo rottig bij omdat die schijf vast gelast zit.

Een schijfje aanpassen kost me te veel tijd, zeker aangezien ik met mijn eigen projecten al niet uitkom. Maar met een zoet sleutelvijltje, goed licht en wat vrije tijd krijg je het zelf ook goed gemaakt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Javad
            Topic starter

Heb net even een stukje gereden en het loopt al veel beter met deze spiebaan, ik zit ook weer op de ‘normale’5 gram.
              Ik was al helemaal met zware rollen bezig.

Nu kwam ik er achter dat mijn uitlaat voor maar een halve cm op de flens zat, allemaal dikke rotzooi enzo.
              Daarom was hij natuurlijk ook slecht vooruit te branden.

En volgens mij zit er iets niet helemaal goed in het cardan,..
              Allemaal olie met aluminiumgruis 😕

Ik ga hem nu verder uit elkaar halen.

@Arvid: Ja, als ik een sleutelvijlsetje aanschaf zo ik dat met veel geduld ook wel kunnen.

EDIT:

Heel maf weer dit, alles is nog heel en alle ringetjes zijn er nog.
              Lijkt wel of ik er een los ringetje in heb laten zitten ofzo,..

Dit spuugde hij er voornamelijk uit het ontluchtingsgat uit.
              Volgens mij zat hij verder heel goed dicht, zo ziet het er wel uit.

Volg het aluminumgruisspoor vanaf het ontluchtingsgat;

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Javad,

ik heb dus echt precies hetzelfde gehad 2 weken terug.
                Heb jij toevallig de kast van een snor vertanding gebruikt samen met een vario deksel?

Mijn gedeelte kan ik ook niet herleiden waar het had moeten loskomen.

speedbuxy
                Bijdrager

Damn Javad dacht dat het je eindelijk eens mee leek te zitten:|
                  Maar is het niet gewoon makkelijker om voor een normale Vespa koppeling te gaan?
                  Want als de slijtage van de spiebanen toch ook binnen paar 1000km weer voorbij is dan is het ook niet echt stabieler te noemen.
                  En qua optrekken doet het niet zoveel meer dit heeft de Holwert toer vorig jaar wel aangetoond waar Max(waarom?) met z,n citta even snel trok als mijn scoot.
                  (moet ik erbij zeggen dat de scoot en ik te samen natuurlijk wel een 50kg meer wegen, maar toch)

Javad
                  Topic starter

Ik rij inmiddels met een standaard geveild blokje en een Polini 42 alu en 13 13 op poulie :thumb
                    Het werkt prima maar ik mis toch iets, ik mis mijn RV !

Nu is het 11 steden tourtje een goed excuus om even een leuk blokje in elkaar te zetten.
                    En dat wordt dit:

Met 13-13 en poulie aandrijving.
                    Cilinder is een Polini 43 😉

Het uitlaatje wordt een Leo SP, of een Proma Cannon.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

Javad
                    Topic starter

Er mist wel even een stukje onvermelde historie tussen mijn laatste 2 posten trouwens.

Ik heb het Athena blokje + fox clutch dus uiteindelijk prachtig aan de praat gekregen.
                      De fox clutch + Power One vario werkte ook eindelijk helemaal naar behoren :thumb

Maar ik heb nu besloten dat ik met wat rustigere setups wil rijden, ik gebruik hem immers elke dag.
                      Bovenstaande setup leek me wel een rustige stap naar onder, minder heftige toeren met poulie en zwaarder vliegwiel.
                      Hier wil ik een Gianelli Original onder leggen straks.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

speedbuxy
                      Bijdrager

Das een mooie basis voor een 43mm Polini:thumb
                        En goeie stads setup wat met dagelijks gebruik vast ook leuk verschilt in verbruik:thumb

Javad
                        Topic starter

Zo is het maar net :thumb

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Javad
                          Topic starter

Blokje klaar, en eronder prakken maar!

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

speedbuxy
                            Bijdrager

Ziet er vers uit:thumb
                              Hopelijk dat het verder lekker soepel loopt en afstelt.

Coopering
                              Bijdrager

And how did the engine mastered the 11 steeden tour?

Greets and thanks for the flywheel! Do you dont have high vibration with original flywheel and pinasco kruk?

Javad
                                Topic starter

Zo, na een jaartje gestopt te zijn met de hobby wegens financiele redenen, pak ik hier de draad weer op.
                                  Ik heb vanmiddag een mooi Citaatje in Hoogezand opgehaald bij DeBrandweer.
                                  Heel net dingetje, strakke kapjes, licht en remmen, helemaal compleet.
                                  Ze rijdt maar ik moet haar even wat liefde geven. Carbje checken enzo.

We hebben even een stukje gereden vanmiddag en dat was heerlijk na al die tijd,..
                                  Ik heb er een heel mooi DR43 cilindertje bij gekregen van DeBrandweer voor het snelle blokje wat ik hiernaast wil opbouwen, Superblij mee, TNX!
                                  Zodra ik weer een beetje met jullie mee kan komen, rijd ik de tourtjes ook weer mee natuurlijk.

Mijn handen jeuken, ik heb er weer zin in haha!

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.