Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Misschien dat ik je kan helpen?
      ik heb een goede mallosi 43mm met zuiger
      wil ik wel weg doen niet al te duur.
      (sorry als dit niet mag?)

Verkopen idd in de verkoopsectie graag.

Javad
      Topic starter

Het was de Malo 46,5 maar de cilinder is nog goed, geen krasje.
        Ik heb alleen een nieuwe zuigert nodig.

Geloof het of niet maar de nieuwe zuigerveren die er op zaten zijn ook nog helemaal goed.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Anoniem

😉 kijk, tog weer wat geluk !

Lastpak
          Bijdrager

had je de bronzen bus geïmpregneerd met goede smeerolie?

Javad
            Topic starter

nee, had ik moeten doen ja.
              Ik heb de bus niet aangepast, geen smeergeultje dit keer, ik dacht ik druk hem er zo in, heel dom natuurlijk maar wel even praktisch bewezen dat dat dus niet kan,..

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Docs
              Donateur

Dit is toch om te huilen :cry Toch mooi dat je weer gewoon doorgaat :thumb

Javad
                Topic starter

Zo, daar zijn weer!

Eindelijk zover om de brommer compleet op te knappen.
                  Ik zat erg krap laatste tijd en was niet in de gelegeheid om drastische maatregelen te nemen omtrent het opknappen van de brommer.
                  Vakantiegeld is binnen, dus daar gaan we.
                  Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn plannen en de vorderingen daarvan.

Ik heb een bestelling bij JMPB gedaan van 200,- Inhoudelijk gaat het om standaard spul, benzinekraantje, binnenbandje, boutjes, olie, krimpkousen ed.

Mijn Kick Reedvalve komt er weer onder met Pinasco vliegwiel, 21 mm carb, Proma CC en hopelijk weer een Pinasco 46 of een Athena 46. En de Fox koppeling natuurlijk met Minarelli vario en 16 mm snaar.

Morgen ga ik 2 Proma CC’s, 1 Cannon, Top 1, en Leovince SP stralen, lassen en lakken.
                  Er komt een Ferodo remsegment achter in en een nieuwe begrenzer op.

De brommer was in embarmelijke staat en heb ik helemaal uit elkaar gehaald;

Nu alles schoonmaken, sorteren voor verder behandeling en morgen verder.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Piet30
                  Donateur

looks like a lot of work to do. 😀

Javad
                    Topic starter

It is, and I’ve got exactly 1 week to do it but I will manage.
                      I have 1 week vacation now,..

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Javad
                      Topic starter

Het straalwerk is compleet:

Morgen wordt er gecoat en ik hoop iemand te vinden die de CC’tjes kan lassen zodat ik ze weer mooi kan maken.

De bestelling bij JMPB is onderweg, ik denk dat woensdag binnen te krijgen en dan kan ik een heleboel in elkaar gaan zetten.:thumb
                        Er moet nog wat kapwerk, gespoten worden (wel nieuwe motorschermen en voorspatbord), en ik ga een nieuwe kabelboom maken.

Donderdag ga ik samen met een kameraad de pen 12 drijfstang van mijn Pinasco krukas vervangen door een nieuwe pen 10, besteld bij JMPB. We gaan ook proberen een nieuwe as in de Mazzuchelli VW te zetten, zal er nog even om spannen want het ziet er behoorlijk gehard uit.
                        En daar kan ik dan ook nog even mijn Reedvalvje en cardan stralen, die was ik vandaag vergeten.

Ik hoop op korte termijn een leuke 46 cilinder te vinden zodat ik het blokje weer fris in elkaar kan zetten.;);)

Nog een boel te doen zo, nieuwe boutjes en moertjes uitzoeken en aanschaffen, ferrodo remsegment bestellen en de overbrenging ook nog in orde maken.

Het gaat eigenlijk een beetje vanzelf ook, zolang ik maar door blijf gaan,,..=)

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

Martino
                        Moderator

De beer is weer los! En Javad hangt vanaf nu dus weer direct onder de brommer. We zullen morgen eens even kijken hoever we komen met het poedercoaten.

Javad
                          Topic starter

Maandag heb ik de achterbrug en wat uitlaatjes gestraald.

Gister bij Martino geweest en het spul een mooi coatje gegeven:

Nog wat kapjes gespoten gister en alle boutjes en moertjes gesorteerd.

En vandaag een leuk pakketje van JMPB ontvangen, bedankt voor de snelle service jongens!:thumb
                            Nu kan ik dingen in elkaar gaan zetten 😉

Weet iemand misschien waar ik die rubbertjes, die onderin de voorvorkpoten zitten, vandaan kan halen?:

Dat rubbertje gaat dus hier omheen en daan in de veer gedraaid.

Ik kan ze niet vinden bij JMPB

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Florian
                            Moderator

Ziet er zeer netjes uit Javad. Heerlijk is dat wanneer je alles weer vers op kan bouwen:thumb

@Martino: Goed bezig, binnenkort zal ik nog wel weer eens even wat jouw kant uit brengen:D

Piet30
                              Donateur

am I seeing that right? You are coating in your kitchen oven? That is cool 😀

No it’s not my kitchen oven. I’ll have a second smaller oven for my pizza’s:D This oven on the picture is stricktly for powdercoating purposes.

speedbuxy
                                Bijdrager

Altijd leuk wat tag team klussen:thumb
                                  Alleen de lunch is wel erg hartig:lol

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.