Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

piontek
    Bijdrager

Hi Javad, sorry for the breakdown.
      You broke it, in the same way I did, and is used to .

I think the problem is the key hole.
      Probably it’s due to the little movements that the key does into the hole, and this can cause a little crack.
      After several runs, the crack develops into the shaft, and than brake it down.

ArvidW
      Donateur

Dit is een duidelijk geval van vermoeiing vanwege de kerfwerking van de spie. Ik zal dit naar Mazuchelli communiceren als ik jou was en vragen of dit onder garantie valt.

Edit: Vloeilijnen in Sil’s gebroken Simo07 krukas:

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Florian
        Moderator

Niet te geloven dit!:(
          Het zit jou ook echt nooit eens een keer mee, dan heb je een blok wat lekker rijd heb je dit weer..

Heb je trouwens een ander RV groot carter?

Javad
          Topic starter

Ja, ik heb het carter wat ik ooit van Piontek heb overgenomen vervangen met een andere (thanks to Jarco :thumb )
            Sindsdien rijd het een stuk beter.

Nu zit het dus weer goed in elkaar met een Pinascokrukje en het rijdt op het moment supergoed.
            Ik heb de Leo SP er nu onder omdat mijn CC en Cannon gelast moeten worden.
            Daar haal ik nu 85 km per uur mee dus qua snelheid heb ik mijn doel wel bereikt nu. Ik ben benieuwd wat hij straks met de Cannon gaat doen, misschien tik ik de 90 dan wel aan.

De brommer stond er nogal gehavend bij en ik heb op deze regenachtige zondag besloten daar tijdelijk wat aan te doen.
            De convertkap en achterspatbord zijn oorspronkelijk wit en heb ik ooit zwart gespoten, dat bladdert dus af na verloop van tijd en daardoor zag je allemaal witte plekken.
            Ik heb de kapjes even opnieuw gespoten maar nu reageert de verf dus met de oude laag, ik dacht dat ik dezelfde verf gebruikt had, niet dus,..
            Ik wil dus eigenlijk nieuwe zwarte kapjes kopen die ik dan ook niet hoef te spuiten maar ik heb niet veel geld op het moment dus ik kan de brom nog niet helemaal tot in de puntjes opknappen.

Daarom maar even zo.
            Het chromen harleyrekje zit er weer op en treeplankplaatjes die Eidos gemaakt heeft. En tevens een nieuw koplampspoilerroostertje (300 punten woordwaarde 🙂 )
            Mijn motorschermen liggen nog bij Eidos vandaar dat ze er niet op zitten op de foto’s.
            Maar dit is dus hoe hij er nu bij staat en allerbelangrijkst; met een mooi lopend blokje ( zie setup hiernaast <—)

Binnenkort even een filmpje maken van de prestaties.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

El Citta
            Donateur

Lekkere update Javad:thumb Dat is toch een hele nette snelheid met de SP!! Moet icm de CC of Cannon inderdaad nog wel een paar kilometertjes bij kunnen komen. Fijn dat alles nu goed loopt, de aanhouder wint zeggen ze wel eens:thumb

speedbuxy
              Bijdrager

Ziet er weer fris uit Javad en ook een hele nette snelheid:thumb

Martino
                Moderator

Altijd goed wat meer chroom. We moeten nog steeds die photoshoot eens doen met de Citta van jou en Eidos en mijn Ciao.

Javad
                  Topic starter

Ja nu hebben we alle 3 een black chrome,..wordt een mooie shoot dan.
                    Woerden gaat hem niet worden voor mij. Volgende tourtje misschien.
                    Ik ben gewoon te arm. Toch nog bedankt voor het aanbod.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

Javad
                    Topic starter

Zo, ik had al dik 2 weken niks kapot gehad aan de brommer dus ik dacht dat het wel weer eens tijd werd,..
                      Zo zag ik vanmorgen in alle verbazing mijn Polini vario + rollen langs mijn hoofd door de lucht vliegen, verbazingwekkend! =)
                      En dit was de oorzaak:

Krukasschroefdraad schoon van het Pinasco krukje afgebroken, gelukkig iets wat makkelijk te herstellen is.
                      Ik had die avond ervoor net even een nieuw pakkingje opgezet en het zuigertje schoongemaakt, en ik dacht er weer even tegenaan te kunnen, het mocht niet zo zijn,..

Nu heb ik er een std geveild blokje met Malossi 43 onder hangen, mijn reserveblokje. Het rijdt in elk geval.
                      Wellicht met wat te zware rollen want de goeie rollen liggen ergens verspreid in de berm en de sloot.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Docs
                      Donateur

Dit is toch niet te filmen :S Succes met herstellen!

Javad
                        Topic starter

Tistochwat ja, bedankt Docs, gaat goed komen :thumb

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

speedbuxy
                          Bijdrager

Is omdat vespa niet meer zo actief is met hun spullen verkoop, want anders had jij bij hun in dienst gekund als onderdelen tester:D
                            Maar wel weer mooi kut natuurlijk:(

Lastpak
                            Bijdrager

och kijk, een typische javad update!

nee zonder gein, dit is ook weer echt vervelend.
                              toch goed dat je er altijd mee doorgaat, zo hoort het!

Javad
                              Topic starter

En natuurlijk gewoon doorgegaan, er zit al lang weer een nieuw draadeind op de Pina kruk en het rijdt weer prima.

Ik wil graag een vervroegingsspie monteren want ik heb gemerkt dat je daar toch iets meer power van krijgt.
                                Ik had hem al vaker geprobeerd maar toen brak hij na 1 keer op en neer omdat ik de vario niet strak genoeg had aangedraaid.
                                Bij Tonni zie ik ook dat het koppel opleverd.

Nu weet ik alleen niet meer zeker hoe je die spie er in zet; met de klok mee of ertegenin,..?
                                Dit heb ik ook in het kleine vragen topic gezet en zet het ook even hier neer.

“Ik heb nog eens goed gekeken en gezien dat de magnetische delen op het vliegwiel precies tegenover de spoelen zitten als de kruk op BDP staat.
                                Als je de vervroegingsspie met de klok mee zet zorg je er dus voor dat de magnetische vlakken in de magnetische band voor een groter deel voorbij de spoelen zijn.
                                Als je de spie tegen de klok inzet (lijkt het misschien dat je verlaat) maar zorg je er voor dat de magn. vlakken vanaf BDP dus langer contact hebben met de spoelen waardoor de magnetische overdracht dus langer duurt en de vonk bevorderd.

Nu denk ik dus dat je de spie en dus het vliegwiel tegen de klok in moet draaien.

Heeft iemand hier een andere mening over ? (of bevestiging,.. )”

Tegen de klok in?

Maar als ik me bedenk dat als je de spie met de klok mee zet dat de vonk dan ook eerder zou moeten komen.
                                Want als je naar de zuiger kijkt en naar het punt waar de vonk zou komen met vevroegingsspie dan zie je dat de vonk iets vroeger op BDP komt.

Nu weet ik het dus echt even niet meer.
                                Tonni zegt met de klok mee, Martino zegt ertegenin,..en ik weet zelf niet meer hoe ik hem eerder geïnstalleerd heb want toen deed hij het eventjes goed.

Ik heb hem er vandaag in gehad (met de klok mee) maar hij sputterde heel erg onderin, nu zit de normale spie er weer in en nu rijdt hij weer normaal.
                                Komt dat sputteren nou omdat de spie er verkeerd om in zat of komt dat dan door iets anders,..?

Met de klok mee?

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

Florian
                                Moderator

Als ik puur denk aan het vervroegen van de ontsteking door middel van de gaatjes opboren dan denk ik dat de vervroegingsspie tegen de klok in gemonteerd moet zitten.

Aangezien je de spoelen ook tegen de klok in moet draaien wanneer je de gaatjes hebt op geboord.

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.