- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2011 om 15:14 #491213
Dat ziet er weer goed solide uit zo
5 december 2011 om 15:56 #491232Ik krijg die *%#!Reedvalve niet afgesteld.
Met die 21 mm carb heb ik een dip in het midden die aanhoud en hij gaat niet harder dan 65 met horten en stoten.
Met 19mm carb loopt het ook mooi stationair maar gaat vreemd genoeg ook niet harder dan 55, ik ben er even zat van.
Ik pak dat RV gebeuren in het voorjaar wel weer op.Straks een SE met 16mm carb of een std. geveild blokje er weer onder.
Maar mijn motivatie en hoop op een goed lopend blok is echt tot het minimum gezakt nu.
Ik heb er geen vertrouwen meer in.Kan me straks geen zak meer schelen hoe die brommer loopt als ik er maar van A naar B kom.
Uitgelezen moment voor een winterdipje dus.<3 Thunderstone
Check mijn perso!5 december 2011 om 16:54 #491233En dan zijn we nog zo mooi aan het beunen geweest… Weer geen (positief) resultaat.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 december 2011 om 17:50 #491234Over beunen gesproken. Gisteren zal Javad bij mij komen. Al naar gelang dit wat lang duurde belde ik hem eens op waar hij bleef. “Ja ik sta nu hier met een fikkende demper” Had hij een oud t-shirt als dempermedium gebruikt. 😉
Vervolgens kwam hij nog aanrijden met een mooi rookgordijn achter zich aan.
Toch denk ik dat het een wijs besluit is de RV even weg te leggen voor na de winter en nu een simpeler setup voor tijdens de pekelperiode te gebruiken. Volgend jaar weer met frisse moet er tegen aan.
5 december 2011 om 18:33 #491211Haha, T-shirt tuning:P
Jammer dat de motivatie ff weg is maar snap het wel.22 januari 2012 om 13:42 #491849Ik had dus een probleem met het afstellen van mijn 21mm carb, hij zakte steeds weg op een bepaald toerental, alsof hij niet genoeg benzine kreeg.
Ik ben erg lang bezig geweest met het afstellen en het lukte maar niet.Gister las ik deze site: http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tune_PHBG_Carburetors
deze link stond in het PHGB afstellen topic, hier stond dus de oplossing van mijn probleem tussen;
het bleek dat ik een 4 takt carb te pakken had.
De atomizer (busje waar de venturi in zit) en de venturi zijn anders dan van een 2takt carb.
Op de foto staat links het 2takt busje en rechts de 4takt.
Nu heb ik een 2takt atomizer en de venturi uit mijn 19mm carb in mijn 21 carb gezet en nu is het probleem voorbij.
Ik heb de 4takt venturi zo gevijld dat ik daarmee de atomizer uit de carb kon tikken.
De 2takt venturi heeft een AU aanduiding en de 4 takt een AN.
Je ziet ook de verschillen in de gaatjes in de venturi.
De brom loopt eindelijk lekker. Er zit nog wat klein afstelwerk in; sproeiertjes testen en rolletjes afstellen en dan komt het helemaal goed
<3 Thunderstone
Check mijn perso!22 januari 2012 om 14:10 #491852Altijd die rot 4takt die verneukt het voor de 2takt:D
Maar mooi dat je het nu gevonden hebt
zal wel een pak van je hart wezen, want kwaaltjes die je niet kan vinden blijven meestal ook knagen.22 januari 2012 om 14:17 #491853Gelijk ook maar even bij mij wat carbjes opengedraaid. En er Zat in een 17,5mm Dellorto bedoeld voor een Honda MT ook gewoon een 262 AN. Deze hebben we bij jou ook eens getest met idd hetzelfde raare terugvallen.
22 januari 2012 om 15:28 #491856speedbuxy :
Altijd die rot 4takt die verneukt het voor de 2takt:D
Maar mooi dat je het nu gevonden hebt
zal wel een pak van je hart wezen, want kwaaltjes die je niet kan vinden blijven meestal ook knagen.
Ja, ik had al een heleboel geprobeerd, het laatste wat ik kon bedenken was het benzinekraantje controleren en een andere ontsteking proberen.
Maar hier ben ik erg blij mee ja, fijn dat ik die link tegenkwam.<3 Thunderstone
Check mijn perso!22 januari 2012 om 15:53 #491857Wel weer erg raar, maar gelukkig dat je erachter bent gekomen.
25 januari 2012 om 16:49 #491908Javad :
De 2takt venturi heeft een AU aanduiding en de 4 takt een AN.Ik ben blij dat je probleem is opgelost, maar het is niet zo dat een AN per definitie ongeschikt is. Niet dat jij dat zegt, maar ik wil even voorkomen dat iedereen dat idee overneemt terwijl het niet waar is.
Ik heb de PHBG’s die ik momenteel bij de hand heb allemaal nagekeken en overal zit een AN in. Ik heb er nooit problemen mee gehad 😉
Anyway, ik wil geen discussie starten ofzo. Kunnen we weer eens wat leukere updates van je verwachten, in plaats van een boel problemen! 🙂
25 januari 2012 om 16:58 #467785In tegendeel. Ik heb inmiddels erg veel informatie hierover gelezen en naar het schijnt zijn de zogenaamde 4-takt automizers icm met zwaardere vlotters ook voor 2-takt, maar niet andersom. Neemt niet weg dat bij Javad in een keer alle problemen waren verholpen.
25 januari 2012 om 16:59 #467350Ik heb ook gelezen dat het gebruik van een AN carb geen problemen hoeft op te leveren, vooral niet bij membraan gestuurde blokjes.
Het is het krukas gestuurde systeem wat wel wat problemen kan vertonen.
Maar je zult wel wat hoger in de sproeiers uitkomen als je zo’n AN carb gebruikt, toch wel zo’n 8 maten als het niet meer is. (@ FONS: misschien de reden waarom je met je 50cc eurocilindro zo’n grote sproeier nodig had op je pack, ik weet niet wat voor carb je daarbij gebruikte.)Het C vormige opstaande randje wat op de atomizer van de AU versie zit voorkomt dat er teveel gassen richting carb gaan bij een grote blowback. Membranen sluiten over het algemeen beter af waardoor je minder verlies hebt, dus ook bij de AU versie zonder het C vormige randje.
Ik geloof je meteen als jij zegt er nooit problemen mee gehad te hebben, zelfs al zou het om een krukas gestuurd blok gaan.
Je weet nooit wat je kan verwachten van de Vespa’s.Maar gelukkig heeft het bij mij wel al het verschil uitgemaakt.
Ik ben dit probleem ook nooit eerder op het forum tegengekomen dus ik denk dat het wel weer voor een groot deel aan mijn sleutelwerk heeft gelegen, ik heb immers zo vaak maffe problemen.
Misschien kwam het dus door verschillende factoren, dat gedurafixte en geëpoxyde carter van mij bv. wat eventueel nog steeds ergens niet helemaal lekker zit ofzo.
Gelukkig zit er op dat gebied ook een upgrade aan te komen, ik hou jullie op de hoogte.<3 Thunderstone
Check mijn perso!31 januari 2012 om 20:03 #491976Nou, volgende poging. Er zit een nieuw groot carterdeel op de RV, precies wat ik zocht, het oude type met de sleufjes voor de schroefjes op het membraan.
Rijdt goed, veel power maar vanf 3 kwart gas zakt hij een beetje in en gaat hij niet harder.
Ik denk dat dit gewoon normaal afstelwerk is.Morgen zal ik even een filmpje schieten.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!31 januari 2012 om 20:09 #491977Javad :
(@ FONS: misschien de reden waarom je met je 50cc eurocilindro zo’n grote sproeier nodig had op je pack, ik weet niet wat voor carb je daarbij gebruikte.)Dit stukje stond er laatst nog niet. De Pack loopt nog steeds prima met die belachelijk grote sproeier, maar daar zit een 16/16 SHA op dus bovenstaand verhaal is hierbij niet van toepassing.
Succes met afstellen. Het duurt niet lang meer tot we weer allemaal gaan toeren, dus ik duim voor je
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.