- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 november 2011 om 17:17 #465177
Pakket van JMPB binnen.
Spul om mijn pekelblokje op te knappen en om de RV compleet te maken.Tevens eindelijk een schuifmaat voor het precieze tunewerk.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!15 november 2011 om 17:57 #465239Goh, eidenlijk een schuifmaat. Wat ga je daar een hoop plezier aan beleven.
19 november 2011 om 11:26 #491045Ik heb de RV weer aan de praat. Hij loopt mooier dan ooit.
Er zit nu een Mazzuchelli kruk in.Het nieuwe inlaattraject ( te zien op de vorige pagina ergens denk ik) werkt mooi.
De carb zit wel erg ver naar achter nu door de klem die er op zit, dus kan ik niet kicken omdat de kick as er nu niet op past.Hier is even een klein filmpje.
In het begin erg veel rook omdat ik net mijn te grote 86 sproeier verwisseld heb voor een 82. Dat trekt later bij.
Er zitten alleen nog veel te lichte rollen in.Dit is met W6 naald met het clipje op de bovenste stand en zonder luchtfilter.
Vanmiddag wil ik testen met W7 en met luchtfilter.<3 Thunderstone
Check mijn perso!19 november 2011 om 11:47 #491046Dat klinkt toch wel veelbelovend al!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 november 2011 om 14:49 #491048Klinkt goed.. wist je dat je via youtube een filmpje kunt draaien.. 😉
19 november 2011 om 17:18 #491049Kijk, na veel ellende eindelijk verbetering=)
Wordt het harde werken toch nog beloond
19 november 2011 om 18:35 #491051VespaAvanti :
Wordt het harde werken toch nog beloond
Daar hoort het wel naar
19 november 2011 om 21:46 #491053Ik heb er nu poulie op zitten.
Er zit nog wat afstelwerk in, vanaf halfgas tot volgas doet hij erg weinig, geeft daar een beetje een mwoaap geluid (maar geen bwoaap) maar hij gaat dan niet harder.
PHBG is voor mij nog steeds een beetje raadselachtig. Zit er nu een te grote of te kleine sproeier in of ligt dat aan de gasnaald die aan de dunne kant is?Ik ga morgen even met een W4 naald proberen, die is iets dikker dan de W7 en lijkt wat op de W12. (heb even geen W7 voorhanden)
Verder loopt hij mooi stationair en reageert goed op het gas (bijna geen bwoap)
Morgen maar even een goed filmpje maken.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 november 2011 om 10:33 #491055
erikbloembergkijk me ouwe kruk heeft weer een nieuw leven bij je javad
22 november 2011 om 18:37 #491078lekker javad!(Y)
22 november 2011 om 20:41 #491082Bleek wel dat hij bij de voet lekte, de pakking was helemaal nat en gescheurd. Komt waarschijnlijk omdat de onderste tapeindbout was losgetrild en ik hem daarna heel strak heb aangedraaid.
Ook sloot de pakking op de cilinder aan en niet op het carter wat tot gevolg had dat het mengsel tegen de pakking aan kletste en er zo onder kon kruipen.Wel vreemd dat hij desondanks nog wel redelijk stationair liep.
Nu zitten er weer nieuwe pakkingen op en hij heeft compressie als nooit tevoren, ik krijg hem er met de hand bijna niet doorheen.
Dit weekend volgt de volgende test. Ondertussen heb ik het pekelblokje er onder hangen.
DR Evo met Top One en poulie, best geinig maar zit ook weer niet fantastisch in elkaar waardoor hij niet harder gaat dan 65. Loopt wel stationair.
Het lijkt wel een beetje alsof ik overtoeren draai en dat met poulie 70 op een bromklok, beetje vreemd.
Maarja, het loopt goed genoeg voor een pekelblok.Dit weekend dus hopelijk weer een RV update.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!23 november 2011 om 22:01 #491089Nou, iets eerder een updateje,..
De inlaat is alweer afgebroken, dit keer van mijn pekelblok.
Hij was ook wel heel erg dun op een bepaald punt, dat kan ik nu duidelijk zien.
Dus ik sta er niet echt van te kijken.
Maar ik heb de brommer wel nodig en dit was dus een mooi excuus om de RV er weer onder te hangen.
Zit nu een sproeier 84 in en als ik volgas geef vanuit stilstand, zakt hij weg en dreigt dan uit te vallen.
Dus ik moet langzaam gas opbouwen.
Volgens mij dus een te kleine sproeier.
Er zit dus nog wat afstelwerk in, ik heb nog niet veel ervaring met het afstellen van de RV, dus ik doe het rustig stap voor stap, 1 ding tegelijk.Morgen eerst maar eens een sproeier 86 proberen.
Ik zal binnenkort weer even een filmpje maken.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!24 november 2011 om 17:09 #491110Jij hebt ook echt altijd wat he….
Als er één iemand hier op het forum wel een altijd pech prijs verdient, dan ben jij dat zeker….
24 november 2011 om 17:19 #491112Dat kan best zijn, het is wel echt mijn eigen schuld dit keer. Gewoon te ver gevijld.
Nu weet ik ook hoe ver je wel kan vijlen en toch nog veilig zit.
Lesje veilig vijlen dus.Ik heb er nog wel en tijd goed mee kunnen rijden maar ik heb nu een nieuwe 13mm carb en die draai je onverhoeds toch wat strakker aan met zo’n mooi nieuw schroefje er op.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!24 november 2011 om 19:52 #491117Javad :
Ik heb er nog wel en tijd goed mee kunnen rijden maar ik heb nu een nieuwe 13mm carb en die draai je onverhoeds toch wat strakker aan met zo’n mooi nieuw schroefje er op.
Herkenbaar!
Jammer dat het toch weer kapot moet he..
Hoop snel een Project van je goed te zien lopen, volg het toch ongemerkt best vaak
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.