Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Topic starter

@Martino, suiker lost op in water en zal in dit geval in de goot verdwijnen. Die regen zal mijn Zeta’tje om zeep helpen, zeker ga ik wachten tot het weer er naar staat.
      Maar zodra er een dag of 2 droog weer is ga ik direct aan de slag om de Zeta te testen.
      Helaas zal ik wel moeten wachten tot volgend voorjaar dat ik er goed gebruik van kan maken, het plezier zal van korte duur zijn.

Het pekelblok gaat er na de test voor de rest van het jaar onder.
      En ondertussen ga ik lekker rustig verder met de RV waar een Mazzuchelli kruk in komt.
      Dat carter zit nu eindelijk goed dicht en heeft een goed inlaattraject. De trapas moet wel bewerkt worden omdat het luchtfilter er zo niet op past, de klem om de carb maakt het inlaattraject wat langer namelijk.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

speedbuxy
      Bijdrager

Ziet erg idd erg netjes uit:thumb
        En ook mooi dat de zeta nu aan z,n 2e leven kan beginnen, want dat is ie zeker waard:thumb
        En de weers goden zijn je gunstig, want je kan het hele weekend sleutelen als je wil:thumb

Javad
        Topic starter

Ik heb maar even licht op een accu aangesloten want met afgedraaid vliegwiel (waar de stalen band uit is) heb ik geen licht.
          De accu past precies achter mijn Si kap. Ik moet nog even testen hoe lang de accu mee gaat.
          Nu kan ik het vliegwiel dus zo licht mogelijk maken want ik heb immers licht op een accu 🙂

Het Zeta blokje had trouwens een boel valse lucht en is daarom warmgelopen, ik heb de spoortjes er redelijk uit kunnen poetsen. Helaas waren alle lagerpassingen af en heb het daarom weer met loctite in elkaar gezet.

Helaas zat het toch niet helemaal lekker in elkaar blijkbaar want het blokje had weinig power.
          In het begin ook weinig compressie maar na even gelopen te hebben toch weer redelijke compressie, maarja het mocht niks uit maken.

Er moet dus weer een nieuw std geveild kickblokje komen.

Ondertussen heb ik mijn op de Malossi aangepaste SE in elkaar gezet met Malo 46,5.
          Die ga ik zo even testen.

EDIT:

Het Malo blokje mist dezelfde power, ik denk dat het in mijn overbrenging zit. (was het Zetablok misschien dus toch goed) Ik moet nog even uitvinden wat nou weer het probleem is. Ik ga er eerst maar eens poulie aandrijving op zetten.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Leovince
          Bijdrager

Haha Javad, jij hebt echt net zo’n stem als die man die de luister proefwerken maakt van school. Grappig filmpje en ik heb ook mijn eigen licht op accu.

Is dat toevallig zo’n Conrad accu van 1,25Ampere? Want die heb ik samen met led booskijker en led achterlicht en dan gaat hij nog pittig lang mee. Maar zo te zien heb jij gloeilampjes wat nog best wel veel stroom trekt?

Javad
            Topic starter

Hier even het gebrek aan power op het Malo blokje, hetzelfde als met het Zeta blok.
              Er zit ook weer een deukie in de spiebaan van de Fox koppeling dus het kan zijn dat hij daar blijft hangen.

Ik ga maar eens een nieuwe spiebaan maken.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Javad
              Topic starter

Het ligt dus niet aan de spiebaan, het is weer eens iets anders vaags.
                Pakkings al vervangen, geen valse lucht. Misschien iets in het cardan ofzo, geen idee, raadselachtig weer.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

Florian
                Moderator

Vage problemen heb jij toch altijd, no offence maar ik zou HAAST twijfelen aan jouw sleutelskills (Haast! dus ik doe het nog niet)

Trouwens gebruik je met beide blokken dezelfde CDI? probeer anders even een andere?
                  En de ontsteking? elk blok heeft zeker zijn eigen ontsteking?

Succes man (Sowieso thumbs op dat je het nog kunt opbrengen om ermee te kloten:thumb)

EDIT: Probeer anders eens pouli of desnoods een normale achterkoppeling zien of dat enig verschil maakt, je moet nu toch dingen gaan uitsluiten.

Lastpak
                  Bijdrager

het zit jou ook nooit mee:P.
                    ik denk dat het toch aan de overbrenging ligt, 2 blokken met hetzelfde probleem is wel apart.
                    waarom probeer je het niet met een normale snelle vario overbrenging?
                    daar kan niet heel veel mis mee gaan, zolang het goed vast zit.

edit:
                    florian heeft inderdaad een goed punt, dat zou het ook kunnen zijn.

kom me ook nog herinneren dat jou vario een beetje gaar was, dat wordt lastig dan.

El Citta
                    Donateur

Balen Javad,
                      Als ik jou was zou ik even gaan testen met een poelie overbrenging. Dan kun je veel beter aanvoelen waar je power ligt en hoe groot die is. Misschien ligt het wel aan je ontsteking of aan iets anders maar dan kun je iig dingen gaan uitsluiten. Hoop dat je het snel gaat vinden!

speedbuxy
                      Bijdrager

Dit heeft met je overbrenging te maken dat kan haast niet anders.
                        Want hij klimt totaal niet in toeren en hoort haast als een grasmaaier met een vast toerental.
                        Ik zou zoals meer al aangeven of even een orginele vespa koppeling of poeli monteren.
                        Want blokje opzich hoort niet raar en moet zeker harder dan 55km kunnen.

Martino
                        Moderator

Javad, Javad, Javad, where do we start?

Misschien maar weer eens een weekend ervoor uit trekken en bij mooi weer gaan sleutelen?

hansieb
                          Moderator

Inderaad maar nog eens sleutelen ik zou haast wel Pulley of gewone variomatic gaan proberen. Volgens mij zit dit puur in de vario dat alles wat je eronder hangt gewoon niet hard loopt.

Javad
                            Topic starter

Ja, ik ga er binnenkort weer poulie onder gooien.
                              Het zit niet in het blok, ik heb er vanmorgen verse pakkingen op gegooid en dat maakt totaal geen verschil.

Ik gebruik altijd dezelfde ontsteking dus misschien eens andere spoelen proberen. CDI is een goede, er zit net weer een andere op die ik van Martino geleend heb en die is gewoon goed.

Maar ik denk dat het ook gewoon in de overbrenging zit dus dat ga ik eerst veranderen.

@ Florian, sleutelskills of niet, ik heb ook altijd spul waar altijd wat aan gedaan moet worden (Durafixen, Fox koppeling, grotere carbs op SE’s en ga zo maar door) dat brengt een boel complicaties met zich mee.
                              Verder ook gewoon veel pech met afbrekende flenzen, te grote zuiger in de Pina enzovoorts, het blijft een leerproces.

O en de Mazuchelli kruk is ook klaar. Eidos heeft er voor mij een nieuw bigend in gezet en er een kick as in gezet.
                              Ik ben helaas vergeten er foto’s van te maken maar hier zit hij in mijn carter;

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

speedbuxy
                              Bijdrager

speedbuxy :
                                poeli

hansieb :
                                Pulley

Javad :
                                poulie

Gevarieerd praten hier op het forum werkt in ieder geval prima:D

VespaAvanti
                                Donateur

Het zit je weer eens niet mee man!
                                  Respect dat je de moed niet opgeeft en gewoon doorgaat!
                                  Er komt een dag dat je het voor elkaar hebt:thumb

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.