- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2011 om 19:29 #489202
Met de uitlatentest had ik er even een sproeier 86 in, die was toen te groot. De resultaten in mijn vorige post was met sproeier 84.
Nu heb ik er een sproeier 80 in maar het is niet veel anders.Ik heb er een Proma CC op gehad vanmiddag met sproeier 80 en toen wou hij al veel meer toeren maken dan met de Leo SP.
Ik haalde 78,5 km pu op een straatlengte van 500 meter ongeveer, ik had de 80 wel gehaald met een iets langere weg.Mijn uitlaatflens is een beetje afgekalfd daarom had ik de Leo SP eronder, die sloot nog enigszins netjes af.
Maar die uitlaat loopt niet zo hard op 46mm cilinders is mijn ervaring.
Ik had een ringetje blik om mijn flens gedaan en toen paste de CC van Eidos ook, zodoende kon ik even testen.
Nu ga ik dus weer een ringetje blik gebruiken en mijn Top One SX eronder zetten.Het blokje trilt wel erg op hoge toeren, niet omdat mijn blok scheef in de brug zit ben ik vanmiddag achter gekomen maar waarschijnlijk omdat de lagerpassing van de Pina kruk op de ontstekingskant niet goed is en ik het lager vast heb gezet met superlijm. Ik denk dat die lijm los heeft gelaten en dat de kruk nu los in het C4 lager draait.
Dat lager wil ik dus vastzetten met goede loctite, eens kijken of dat wel blijft zitten.
Dan zal het blokje al veel mooier lopen denk ik.<3 Thunderstone
Check mijn perso!24 augustus 2011 om 20:35 #489412Laatste aanwinst, snelgasje voor een 10 overgenomen van Rickieboy, nog bedankt

Het RV’tje draait redelijk, nog wel een klein dipje.
De SP doet het niet bijzonder, daar haal ik 73 mee maar met de Proma superbowl 82 km pu GPS tot dusver.Het blokje trilt best wel, volgens mij is het afgedraaide vliegwiel niet goed in balans.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!24 augustus 2011 om 23:47 #489427Prachtige manier van filmen altijd:D

Maar hoort op het filmpje een beetje alsof hij op een gegeven moment niet echt meer door varieerd.
Nou is 82km trouwens al niet slecht
nog een 10km erbij en je zit wel op de grens wat haalbaar is.25 augustus 2011 om 05:01 #489428En waarom is het beeld de laatste 20 sec nou opeens wel goed? 😛
Klinkt al best lekker 🙂 Dat de SP het minder doet is wel bekend. Op een 43DR zat er bij mij al ruim 5 KM verschil tussen de SP en een Proma CC.
25 augustus 2011 om 05:29 #489429Vreemd genoeg deed de SP het heel goed op mijn SE met DR Evo, ik ging er bijna 80 mee.
Hij doet het minder op 46mm cilinders bij mij.Ja hij varieerd idd niet verder door, dat komt omdat die SP die toeren hier niet toe laat.
Ik was vergeten dat ik de telefoon op zijn kant moest houden om te filmen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!25 augustus 2011 om 13:12 #489432
erikbloembergje blijft bezig he javad
ik denk tog dat je met een vespa vario betere snelheden kan behalen dan met de fox
25 augustus 2011 om 13:36 #489433Javad :
dat komt omdat die SP die toeren hier niet toe laat.Ooh was het test filmpje met de sp ik dacht met de proma superbowl.
Maar dan klopt het wel dat het laast stukje wat dood of stil hoort.
(want de sp laat zoals bart ook al aangeeft op top wel wat kms liggen)@erik
Als een fox koppeling goed werkt en tot z,n recht komt is dat zeker wel beter dan een orginele vespa koppeling.
Want heb nog nooit z,on bagger koppeling gezien als orgineel vespa.
(dan is fox en mercedes en orgineel vespa een lada oid:D)25 augustus 2011 om 14:28 #463662
erikbloemberg@speedbuxy idd als ie idd goed werkt misschien
ik rij zelf met een orgineel koppeling van vespa maar dat voldoet prima.
ik doel alleen op javad dat zijn rv misschien wel beter loopt met een orgineel setje ipv de fox
25 augustus 2011 om 15:15 #463646erikbloemberg :
ik doel alleen op javad dat zijn rv misschien wel beter loopt met een orgineel setje ipv de foxDat ben ik zeker met je eens en ik had het javad ook aangeraden als ik niet wist dat zijn vespa vario asje zo krom is als een hoepel.
Anders had ie dat zeker eens moeten checken of dat niet verschil maakt.25 augustus 2011 om 17:36 #430805Klopt allemaal heren. Maar ik weet niet zeker of mijn vario as krom is, het setje wat ik heb trilt er over, er is niet lekker mee te rijden. Ik moet dus even uitzoeken wat daar precies de oorzaak van is, misschien moet ik eens een andere achterkoppeling proberen.
Zo moet ik gewoon alles even uitsluiten, ik ga het in elk geval wel proberen met de Vespa vario.Ik moet de carburateur in elk geval ook nog beter afstellen, even de goede sproeier vinden en dan nog wat met gasnaald, luchtschroef en stationair spelen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!25 augustus 2011 om 17:43 #430803Vergeet ook niet dat het trillen, waggel of ander gehobbel bij jou fox clutch ook bijna niet aanwezig is. Dit rijdt echt veel beter tov de vespa vario’s die ik ben tegen gekomen. Ik vind die trilling wel normaal namelijk bij een vespa vario.
Sproeier die je mee had genomen was nu zeker weer veel te groot?
25 augustus 2011 om 19:22 #489437Beetje trilling is idd normaal bij de Vespa vario maar bij mij is het te erg.
Sproeier 88 nog niet geprobeerd.<3 Thunderstone
Check mijn perso!26 augustus 2011 om 07:28 #489442Werkt goed he de snelgas.
Word wel wat :P:P:P:P27 augustus 2011 om 06:35 #489450staat jou snaar soms heel erg strak?
dat was toen bij mij het probleem, dat ding trilde zo hard dat de lampjes continu kapot gingen.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 augustus 2011 om 06:36 #489451Nee, die staat juist wat losjes, mag wel een tikkie strakker.
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.