- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 augustus 2011 om 08:41 #488939
Dat cilindertje maakt behoorlijk toeren, is hoogtoeriger dan de DR Evo en heeft veel meer potentie.
Echt een geweldig ding.
Ik wil hem heel graag maken dus ga ik Barry maar eens benaderen dan.<3 Thunderstone
Check mijn perso!10 augustus 2011 om 20:36 #489140RV’tje hangt er weer onder, het gat is nu goed gemaakt.
Ik heb een klein dipje onderin maar het valt op zich erg mee, dat moet er uit te werken zijn.
Ik heb er nu poulie op gezet en een blokje om getest, het rijdt erg lekker maar het lijkt alsof ik bij 60 km pu overtoeren maak. Dat zou niet moeten kunnen met 1:6,7 bromvertanding en poulie 70.Het kan zijn dat ik me vergis, ik heb ook nog niet getopt.
Ik wil kijken of de Fox koppeling nou echt zo ondermaats presteert bij mij.De snaar kan ik ook helemaal bij elkaar knijpen in het midden dus misschien slipt de snaar ook wel dus die ga ik nu lekker strak zetten.
Morgen zal ik even een filmpje maken.
De RV blijft nu in elk geval stationair draaien, het lijkt me ook wat makkelijker afstellen met poulie.
Ik heb trouwens zowiezo bij de Leo SP die er nu onder hangt, dat het lijkt of hij overtoeren draait.Er hangt nu een origineel spruitstuk onder, dit weekend ga ik mijn spruitstuk wat recht voor de inlaat zit weer proberen.
ik ben in elk geval goed op weg geloof ik.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!10 augustus 2011 om 20:42 #489142Dit zijn inderdaad de betere berichten, maar waarom de Leovince SP? pleur de Proma CC er eens op dan kun je echt eens even kijken hoe snel hij gaat.
Hopen dat je hem eens lekker over de 80km/h trekt
10 augustus 2011 om 21:22 #489146Mijn Proma cc wordt opgeknapt en die van Martino sluit niet goed af op deze cilinder dus ik moet even wachten tot mijn promaatje klaar is, die kan ik dan zo maken dat hij goed strak om deze flens zit.
Mijn andere snelle uitlaatjes sluiten allemaal niet goed af, dat is een beetje jammer.
Ik hoop binnenkort een Proma Cannon te hebben.Trouwens met deze uitlaat moet ik ook makkelijk 80 kunnen halen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2011 om 00:09 #489152ik zou idd gewoon eens een orginele vario proberen, ook al is het maar om te proberen, zo slecht is het vario van vespa nog niet. Alleen de schaaltjes willen nogal snel ploffen maar daar hebben we mooie oplossingen voor 🙂
ik denk zelf dat in je fox koppling een hoop energie verloren gaat (heb ik al eens eerder medegedeeld haha)
11 augustus 2011 om 05:34 #489145Ik wil ook wel een normale vario proberen maar dan zal ik eerst een goede koppeling moeten kopen, die van mij is heel erg uit balans en trilt als een gek.
Dat zou ook nog eens aan het cardan kunnen liggen dat moet ik nog uitvinden maar met mijn setje is op het moment niet te rijden.Ik ben ook nog niet uitgetest met de Fox clutch, die zou het gewoon goed moeten doen.
Hij varieert volgens mij veel te snel in het begin waardoor ik niet snel optrek, misschien is die drukveer gewoon af en moet ik eens de gele die ik heb proberen om het verschil te bemerken.Eerst ga ik nu de poulie overbrenging eens goed testen, wel jammer dat het zo veel regent op het moment.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2011 om 19:26 #489162Veel overtoeren vanaf 55 km pu, raar met 1:6,7 vertanding en poulie 70,..
Mijn top ligt op 60, slaat nergens op. Vanaf halfgas doet hij niks extra’s, dan is het net of hij verzuipt ofzo.
Misschien is sproeier 84 te groot voor poulie overbrenging ofzo, geen idee verder.Ik had weer een lekke band, dit keer het spijkertje uit mijn buitenband gevist die ik gister niet kon vinden.
Dus nu het wiel er weer uit moest heb ik de Fox clutch er weer op gezet.Poelie komt binnenkort wel weer icm een kleinere sproeier ofzo. Of weet iemand misschien wat er anders aan de hand zou kunnen zijn?
Overtoeren? geen reactie na halfgas en verzuipen? Dit is alleen met poulie zo erg, met vario zou hij ook meer moeten geven na halfgas maar dit is wel erg absurd.<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2011 om 20:06 #489163Volgens mij wordt het tijd dat de citta ingeruild wordt voor een ciao! De problemen houden maar niet op.
Citta op een vespa-ciao forum staan gelijk aan een hoop pech (behalve als je hem roze maakt).
11 augustus 2011 om 21:25 #489124Ik creeër wel een slechte naam voor de Cittarijders zo he? Maar er zijn genoeg Citta’s die wel goed rijden en niet zoveel pech hebben als ik.
Ik ben gewoon veel aan het knutselen, het blijft een hobby he,.. Ik boek ook wel eens wat vooruitgang, het brengt alleen nogal wat problemen met zich mee en het duurt wat lang voordat ik echt iets perfects in elkaar heb.Ik heb zo doende ook al een heleboel geleerd in de tijd dat ik er mee bezig ben en krijg het ook voor elkaar om elka dag weer op de brommer naar mijn werk te kunnen.
Zo heb ik o.a. toch wel mooi een Fox asje gemaakt die het nu al 8000 km volhoudt (wel met behulp van Tonni’s fenominale technische inzicht, moet ik erbij zeggen) en een Rv’tje met een enorm gat in de spoeler gefixt. Daar moet iets leuks mee te doen zijn.
En dat Ciaotje komt ook nog zeker wel een keer, dat kan er nu, om bepaalde redenen, nog niet bij helaas.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2011 om 23:29 #489165ik heb ook veel pech,koop ik een rv leuk en aardig, kunnen de lagers der niet goed in. Laten doen door niek1992 met drukpers. Toen had ik alles in mekaar i.c.m. dr evo, blijkt de vlotterbak van de carb lek te zijn, te dikke gasnaald erin te zitten. Toen de carb weer gefikst blijkt ie te lekken bij het spruitstuk, dus ff een pakking voor gefabriceerd, rijdt ie eindelijk lkr sta ik opeens 8km van huis stil, dr evo overleden. Toen naar huis gelopen, blokje uitmekaar, toen maar 46,5 malossi besteld. Eenmaal alles gemonteerd blijkt me koppelingsegmentenhouder het platte vlakje af te zijn, maar dat was nog niet alles , blijkt het platte vlak op mijn krukas ook af te zijn:'(, en daar zijn we nu….
12 augustus 2011 om 05:28 #489166Ja, alles kan kapot en ook tegelijkertijd of nog vervelender, vlak achter elkaar.
Maar we gaan lekker door; cilindertjes kopen, cartertjes vijlen, variootjes, carbjes, spruitstukjes en krukasjes,..
Fantastisch allemaal, leuk om aan te knutselen maar op een dag zal ik meerdere goed lopende blokjes hebben waar ik geen vinger meer naar hoef uit te steken.Ik heb hier nog 2 speedengine’s liggen en 2 std elec carters, die mogen allemaal in elkaar maar daar heb ik al zoveel problemen mee gehad dat ik gewoon een nieuw projectje heb bedacht.
Een std geveild cp cartertje met 13 13 (met chokebegrenzer) en een leuk cilindertje (eurocilindro of Zeta alu o.i.d)
I.c.m poulie aandrijving.Niet te moeilijk doen, gewoon iets betrouwbaars maken. En mijn RV’tje om net zo lang aan te sleutelen tot dat dat lekker loopt (vooral het phgb carbje leren afstellen)
<3 Thunderstone
Check mijn perso!12 augustus 2011 om 08:50 #489167Super mooie citta!
12 augustus 2011 om 10:38 #489170@ javad, het houdt je van de straat he. Maar ik ben ook van plan weer een standaard geveild blokje i.c.m. dr evo te fiksen. Heb je toch altijd een betrouwbaar blokje achter de hand!!
13 augustus 2011 om 11:22 #489193Ik ben mijn RV aan het afstellen.
Ik heb mijn gasnaaldclipje helemaal naar boven gezet. De luchtstelschroef vanaf anderhalve slag afgesteld, met meet lucht ging hij hoger stationair lopen en kon ik de stationairschroef weer wat uitdraaien (hij stond best ver in) Nu loopt hij mooi stationair en hij heeft ook geen dipje meer. Helaas zit mijn blokje er scheef in ofzo, waardoor de vario niet mooi ronddraait. De top ligt nu op 73 km pu, wat nog niet echt hard is maar het afstellen gaat steeds beter.Ik ga het blok recht proberen te zetten en wil ook eens met een grotere sproeier testen (86 ipv 84) De gasreactie is, nadat ik de naald naar beneden heb gezet, vanaf 1/4 gas tot 3/4 gas veel beter.
Ik zal zo even een filmpje schieten.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!13 augustus 2011 om 13:37 #489195Dan lijkt het er eerder op dat jij kleiner in sproeier moet. Aangezien de 2 variabelen die je hebt aangepast voor een minder rijk mengsel zorgen. Luchtscroef uit is meer lucht en gasnaald naar beneden is minder benzine.
Als hij nog dezelfde spoeier heeft als op de uitlaat test mag ie idd wel weer een stukje kleiner, want die was wel net wat te ruim gezien ie met sommige pijpjes alleen maar wou 4takken
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.