Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Dit ziet er al heel wat beter uit als de epoxy die er eerst op zat. Hecht het alleen wel zo mooi? Lijkt alsof je er je nagel onder kunt zetten en het plaatje eraf kunt trekken. Als het zoals bij mijn SE is gelukt heb ik er in ieder geval alle vertrouwen in. En zou je nu hopelijk eens ontdaan zijn van alle problemen.

Javad
      Topic starter

Zit goed vast hoor, dit trek je er niet zomaar af, ook niet met een schroevendraaier.
        Durafix hecht echt heel erg goed. Je kan je nagel trouwens ook nergens onder zetten, het is helemaal vlak aan de randen.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Bijdrager

Dat ziet weer degelijk uit zo:thumb
          Spoelers idd nog een klein beetje bij flowen en het carter is weer perfeckt:thumb

Javad
          Topic starter

Blokje zit er alweer onder.
            Hij rijdt weer net zoals hij eerst deed, nog niet perfect dus.

Hij trekt nog niet heel hard op en hij wil ook niet stationair draaien, dat deed hij eerst wel maar ik moet ook nog afstellen.

Heb de 78 alweer gehaald maar hij maakt wel heel veel toeren op die snelheid, ik weet niet of dat normaal is.
            Misschien maar eens zwaardere rollen proberen.

Ik heb het vliegwiel iets aangepast zodat hij niet aanloopt. Het is een afgedraait vliegwiel met een rode kunsstof ring eromheen, aan die ring heb ik een schuine kant gemaakt aan de buitenkant.

Er zit dus nog heel wat afstelwerk in maar ik ben back in business.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Mike
            Bijdrager

Moet je hier mee Gumballen/toeren morgen? 😮

Ik hoop dat je dit allemaal een beetje knap gaat redden man!

succes:thumb

Mike

Javad
              Topic starter

Bedankt maar nee, als ik dit niet goed krijg dan kom ik met het Zeta blokje.

EDIT: Ik kom dus met het Zeta blok.
                Het vliegwiel liep toch nog wat aan op het gelaste vlakje en heeft daar een haarscheurtje in gemaakt.
                Ik ga het van de andere kant durafixen, ik denk dat het wel goed komt, anders ga ik op zoek naar een 2e hands
                RV carter (alleen grote helft ivm kickstart)

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

Javad
                Topic starter

Volgende poging om mijn RV te durafixen.
                  Dit keer heb ik hem op de ontstekingskant gelegd met een paar dikke moeren en een plaatje blik onder het gat zodat ik het van de spoelerkant vol kon storten. Dat is gelukt.

Aan de ontstekingskant moet heel wat geflexd worden. Ik heb de spoeler behoorlijk volgestort dus ik kan genoeg weghalen aan de ontstekingskant zodat het vliegwiel niet weer aanloopt.

Het scheurtje was de vorige keer in het aluminium plaatje gekomen dat ik als opvuller had gebruikt maar dat was heel dun geworden en scheurde dus makkelijk door na een veeg van het vliegwiel te hebben gekregen.

Dit keer is het helemaal durafix en daarom echt supersterk. Ik heb goede hoop en denk dat dit wel heel blijft.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

peter139
                  Bijdrager

jeetje je blijft bezig :con
                    misschien had je het plaatje er toch in moeten maken zoals ik je eerder adviseerde.

maargoed nu ziet het er wel beter uit. beetje dremelen nog en dan kan ie er weer jaren tegen!

Javad
                    Topic starter

Ja, plaatje er in was wel beter geweest ja maar die smolt toch weg bij het verhitten, dat plaatje werkte zowieso niet echt goed, dit is veel steviger.

Ik heb het netjes afgewerkt.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Martino
                      Moderator

Dit ziet er al een heel stuk beter uit op deze manier, maar die afwerking vooral aan de onstekingskant moet volgens mij nog wel wat netter hoor. 😉

Trouwens, is het met je andere blokje ook nog gelukt?

Javad
                        Topic starter

Het was best lastig om die Durafix op zijn plaats te krijgen dus ik ben zuinig met wat er zit, ik wil er niet te veel af halen. Het gaat mij hier om de functie en niet het uiterlijk, daarom vind ik het niet nodig om het superglad te maken overal. Vreemd genoeg ziet het er in het echt netter uit dan op de foto, ik neem het carter vanmiddag wel even mee, samen met je uitlaatje, dan kun je het zien.

En ja, de DR Evo zit op het andere blokje nu maar wil natuurlijk nog niet mooi lopen, ik baal wel van mijn Zeta, dat liep lekker, mocht dus maar van korte duur zijn.
                          Maarja, ik heb tenminste iets wat mij van A naar B brengt.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Mike
                          Bijdrager

wat is er met je Zeta gebeurd dan??

Mike

Jelle
                            Moderator

Kun je niet op de zeta een opschroefbare uitlaatpoort maken.(ala deps), kun je er meteen een 27mm van maken 😉

Javad
                              Topic starter

@ Mike; de flens is afgebroken.
                                @ Jelle; Ja dat ga ik ook doen denk ik maar ik laat hem wel 22 mm.
                                Hij heeft wel genoeg vlees om er een schroefbare flens op te zetten maar het lijkt me lastig om de goede tap hiervoor te vinden.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

Jelle
                                Moderator

Ik weet dat onze belg Barry dit wel eens heeft getapt, ik wil dit eigenlijk bij mijn nieuwe Zeta ook gaan doen, zodat ik lekker 27mm kan gaan rijden.

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.