Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Bijdrager

Ik had het plaatje even perfect pas gemaakt zodat deze precies in het gat valt. Anders heb je straks weer een aanlopend vliegwiel.

Javad
      Topic starter

Dat plaatje is goed zo. Ik maak het tenslotte toch goed dicht met Durafix en werkt het dan mooi af met een freesje.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Bijdrager

Dat meurde er afgelopen zondag dus zo naar een paar volgas banken.
          Maar wel weer erg zuur hoor ook al valt dit vast nog wel goed te fixen.

Martino
          Moderator

Ik heb anders nog wel een groot carter voor je liggen. Je hebt dit wel bij mij gezien. Dit is zonder onsteking en zal je dus met berini of cp-vv moeten gaan rijden. Alhoewel ik inschat dat het durafixxen ook wel gaat lukken. Alleen moet je wel weer goed rekening houden met het vliegwiel wat misschien weer aan gaat lopen op deze bewerking. Direct je vliegwieltje wat afdraaien is een win win dan, lijkt mij zo.

Javad
            Topic starter

Javad :
              Ik had er natuurlijk al rekening mee gehouden omdat ik het blok zo gekocht heb.
              Als het gedurafixd is, zal het wat steviger zijn.

En ik heb nog een afgedraaid vliegwieltje wat er mooi op kan.

:thumb

Bedankt voor het aanbod Martino maar ik wil niet zonder begrenzer rijden.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

erikbloemberg

:?:?:?:?wat een ech weer javad.:? het is niet best hoeveel geluk jij hebt met die citta van je.

nog gelukt verder met de nikies?

Javad
                Topic starter

Het wordt langzaamaan wel beter steeds hoor, ik kom wel vooruit gelukkig, bedankt voor het medeleven.
                  Ik heb de Nike’s besteld en betaald, wacht nu op bevestiging. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Docs
                  Donateur

Het zit jou ook weer niet mee he 😐 Wel mooi dat je toch door blijft gaan met de hobby 😉 :lol Menig persoon had het al wel opgegeven denk ik.

Javad
                    Topic starter

Ik dacht ook al menig keer dat ik er aan onderdoor zou gaan maar het blijkt een hardnekkige verslaving te zijn.
                      It lifts you up and puts you down.

Helaas had de onderste tapeindmoer het begeven van mijn reserveblokje en moest mijn baas mij voor de zoveelste keer naar huis brengen net, dus mijn afspraak met de gasboer kon niet doorgaan, morgen een nieuwe poging.

Het moertje heb ik alweer vervangen en het blokje loopt als nooit tevoren, lekker veel power, goede gasreactie met dat lichte vliegwieltje (940 gram). De krukas is in zwaar onbalans maar toch loopt het een lekkere 73 km pu.
                      (Zeta op std. gevijld carter met 16mm mikuni en Proma Superbowl)

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Martino
                      Moderator

Joh, meen je? Laat dit er lekker onder hangen zo. Prima prestaties en kan je ook lekker zuinig mee gumballen naar Leeuwarden dit weekend.:)

Javad
                        Topic starter

Ik ga niet mee met de Holwerd tour.
                          Maar het blokje blijft er nog wel even onder hangen, ik neem mijn tijd om de RV goed op te knappen.
                          Ook heb ik nog goede loctite nodig die bestand is tegen hogere temperaturen (620 dacht ik, moet ik nog even nakijken) voor mijn lagerpassing van de kruk want gewone loctite verbrand op het moment van montage in een heet carter.

Daar heb ik pas de 6e geld voor, dus.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Tonni
                          Moderator

Toch jammer dat je niet mee rijdt naar Leeuwarden voor het leuke Holwerd toertje.

Vreemd dat die loctite verbrand..
                            Misschien toch eerst het lager in het carter doen en dan de loctite op de kruk. Dan hoef je niet verwarmen aan die kant.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Javad
                            Topic starter

Ja, toen ik de carters van elkaar haalde zag ik bruine druipers op het lager zitten en het lager zat gewoon weer los op de kruk.
                              Goed idee om eerst het lager te doen en dan de loctite.
                              Maar dan zal ik eerst een potje loctite moeten hebben want om daar steeds voor naar Appingedam te komen is me ook wat.

Wat het Holwerd toertje betreft, ik zal er nog eens over nadenken, morgen weet ik of ik mee ga of niet.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

Javad
                              Topic starter

Ik heb het carter gedurafixd, ik heb de ontstekingskant al wat bijgewerkt.
                                Het eerste plaatje wat ik gemaakt had smolt direct, waarschijnlijk omdat hij de warmt niet snel genoeg door het carter kon geleiden.
                                Toen een nieuw plaatje gemaakt en het carter eerst heet gestookt, toen wat durafix op de randjes van het gat gedaan, het plaatje erop gelegd en de hele bende toen samen verhit en dicht gefixt.

Helaas kon ik maar van 1 kant durafixen, ik kan hem niet omdraaien en de spoeler mooi dicht en glad maken want dan valt het er aan de achterkant weer af.

Maar het zit goed dicht en mijn vliegwiel is waarschijnlijk genoeg afgedraaid aan de achterkant om niet aan te lopen.

De binnenkant moet ik ook nog netjes afwerken.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

El Citta
                                Donateur

Mooi dat je het gat zo hebt kunnen dichten:thumb Was geen klein gaatje:P Netjes opgelost zo, hoop dat het goed blijft zitten nu. Nog eventjes afwerken in de spoeler inderdaad en gaan met dat ding:)

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.