Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

W12 en clip helemaal boven:whistle

Javad
      Topic starter

Hoe kom ik aan een W12 naald? die kan ik op scootparts.nl niet vinden,..

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Waarom?

Deze zit standaard bij de evo carbs en zijn vast te bestellen. Mocht dit echt niet lukken, stuur me dan even pm want grote kans dat karsemijer H-wijk deze wel heeft liggen en is voor mij om de hoek.

Martino
          Moderator

Hey Kerel we gaan vanavond wel even los op jou carb afstelling. Het verschil zal niet zo snel tussen een W7 en W12 naald zitten. We krijgen hem met die W7 ook wel afgesteld.

Waarom?

quote]Het verschil zal niet zo snel tussen een W7 en W12 naald zitten.

Er zit wel degelijk verschil in gas naalden en de stand hiervan. Heb inmiddels ook redelijk wat phgb’s afgesteld en onze vespa’s reageren hier juist zeer sterk op is mijn ervaring. Of het nu gaat om een simo,atg of evo carter, allemaal lopen ze in het middengebied het mooist op de w12 naald met de clip helemaal boven en gasschuif 40. Als ik af ga op de film van Javad is hier ook te horen dat ie sputtert in het middengebied en komt bij mij over als een verkeerde naald. Natuurlijk hoop ik dat jullie het blokje wel netjes lopend krijgen want dat is toch waar het om gaat maar sta toch zeker geen onzin te verkopen.

Martino
              Moderator

Ik zeg ook niet dat je onzin staat te verkopen. Gasnaalden maken wel degelijk uit idd, maar het verschil tussen een W6 naald en W12 is bijvoorbeeld veel groter dan een W7 en een W12 naald. Onderling zijn deze laatste 2 toevallig niet zo heel erg verschillend en moet de carb met de W7 gewoon goed afgesteld kunnen worden.

speedbuxy
                Bijdrager

Enige wat je kan checken is hem in hoogste stand zetten, want een vespa wil onderin en ook in het midden gebied niet een te grote klets benzine krijgen.
                  Dus hoe minder de naald doorlaat in de 1e 3/4 van het gas hoe beter het loopt is mijn bevinding tot nu toe.
                  Denk dat vespa hier wat zinnig in is door de matige voet/cilinder spoeling.

Scooters hebben bv nooit echt gezeik om gas naalden.
                  Ik werk al 10 jaar met deze dellies, maar gas naalden was altijd het minst intressant.
                  En bij vespa mag je er haast wel een gas naalden hobby naast hebben om wat bij te blijven:D
                  Maar ik hoop dat ie met de w7 naald ook nog leuk tot leven te wekken is:thumb

Javad
                  Topic starter

Ik heb vanmiddag samen met Martino zijn originele Malo 19mm carb met ori spruitstuk erop genageld.
                    Hij heeft nog steeds de bwoap onderin en hij pakt hem niet heel snel op maar vanaf 30 km per uur krijgt hij een lekkere boost en ik heb tot nu toe 78 getopt :thumb.

Nu kan ik echt gaan afstellen. Waar komt die bwoap door, teveel of te weinig mengsel onderin?
                    Ik heb nu sproeier 82 en een W7 gasnaald met het clipje op de 1 na bovenste stand.

Hij reageerde beter toen ik van anderhalve slag lucht naar 1 slag ging.

Ik denk toch dat het aan het handmade spruitstukje ligt en ik hoop dus niet aan mijn carb.

Ik moet dus mijn eigen carb nog testen op een ori spruitstuk.
                    En morgen een nieuw filmpie natuurlijk.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

peter139
                    Bijdrager

het boapp geluid is een bekend kwaaltje van de reedvalve.Tonni heeft er ooit een keer een topic over gemaakt om achter dit probleem te komen. Ik had er vroeger ook last van maar sinds de inlaat recht voor het membraam zit is het probleem weg.

heb je de bougie al even gechekt na een stukje rijden? dit verteld veel over je sproeier.
                      onderin moet ie echt vel kunnen zijn, lijkt dus wel of hij teveel(of te weinig) benzine krijgt.
                      Sproeier vind ik nog steeds klein eerlijk gezegd.

Martino
                      Moderator

Nog even over je gasnaald. Kijk deze nog eens na. Hadden we juist niet de W6 erin gedaan om een groter verschil te willen gaan merken?

Javad
                        Topic starter

Staat me ook bij dat we dat gedaan hadden en dat hij toen ook nog sputterde maar dat hebben we in mijn carb gedaan denk ik dan. Want nadat we jouw carb erop gezet hadden reed hij opeens veel beter.

De W6 ligt hier, dus zit de W7 er in.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

hansieb
                          Moderator

Cool blokkie javad kom als ik in nederland ben wel even koekeloeren. Hopelijk bwoap eruit en anders een andere carb halen……

tnerual
                            Bijdrager

Als je zegt dat ie net ietsje beter ging met 1 slag uit, dan zou ik het clipje 1 standje verlagen.
                              Want bwoopen bij RV betekent net ietsje rijker mengsel nodig 😉

en dat schenk je je blokje dan ook als je het clipje een standje lager zet 😉

peter139
                              Bijdrager

hoi Javad,

hier een overzichtje van de verschillen in naalden
                                http://www.greenflag.net/dell/pdf/needle_w.pdf

Misschien had je dit zelf ook al gevonden.
                                De gasnaald is alleen belangrijk voor het middengebied naar mijn weten. Dus alles tussen stationair en volgas.

Ik heb al je filmpjes gezien en ik krijg het idee dat de fox koppeling je snelheid beperkt. Heb je al eens weer met een originele piaggio geprobeert?

Javad
                                Topic starter

Hoi Peter

Ik zou vandaag nog een filmpje maken maar dat ben ik vergeten, ik probeer er morgen aan te denken.
                                  Hij rijdt nu namelijk al een stuk beter dan op die filmpjes.

Ik heb een spruitstuk met het gat recht voor de inlaat maar die moet ik even vlakken, hij isn namelijk te dik zodat ik hem niet strak op het membraan kan schroeven (klinkt een beetje raar maar je moet het eigenlijk zien om te snappen)
                                  Hij trekt daar dus valse lucht en daarom rijdt het zoals het gaat op het filmpje.

Nu rij ik dus met Ori spruitstuk en carb en dat kan wel strak en rijdt dus een stuk beter.
                                  Mijn eigen spruitstuk ga ik zo spoedig mogelijk aanpassen zodat ik daarmee en met mijn eigen carb kan rijden.
                                  Misschien is de bwoap er dan ook wel uit.

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.