Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Topic starter

Ja, wordt dagelijks vervoer, ik heb ook een reserve blok, daar rij ik nu mee.
      Bij eventuele complicaties kan ik dat blokje er dan onder zetten.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Javad
      Topic starter

Ik heb het blok er toch even onder gesmeten vanavond, hij wil nog niet lopen.
        Hij heeft een goede vonk.

Zou het kunnen door valse lucht bij het spruitstuk? Het spruitstuk is dikker dan origineel en zit niet zo strak tegen het membraam aan.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Bijdrager

Zelfs met hele erge valse lucht wil de brom meestal nog wel gewoon starten, dus denk dat het ergens anders inzit.
          Hij krijgt wel gewoon benzine?

Javad
          Topic starter

Ik kan kicken wat ik wil maar de bougie blijft droog.
            Hij krijgt ergens geen benzine.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

speedbuxy
            Bijdrager

Dan zou je idd aan de membraan constuctie beginnen te denken.
              Je hebt zeker geen orgineel om dit uit te kunnen sluiten?

VespaAvanti
              Donateur

Wat doet hij als je een kletsje benzine door het bougiegat naar binnen gooit?

Javad
                Topic starter

Hij heeft verder wel goede compressie. De schroefjes van dit spruitstuk staan iets verder uit elkaar dan van een std. spruitstuk. Ik heb hier een std. liggen maar die is niet van mij, daar ga ik niet in vijlen om de schroefjes overeen te laten komen.

Ik heb wat benz bij de bougie in gegooid en hij sloeg aan.
                  Helaas kan de stationair sproeier niet verder uitgedraaid want die komt dan tegen de achterbrug aan, daar moet even een gaatje geboord worden.
                  De brommer vloog bijna de gang door, ik kon hem nog net uit zetten.

Als ik de choke inhoudt springt hij nu na een tijdje kicken wel aan maar het loopt natuurlijk nog niet mooi.
                  Er zit in elk geval wat leven in.

Morgen lekker fietsen naar mijn werk en dan ga ik savonds weer verder.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Martino
                  Moderator

De brommer vloog bijna de gang door, ik kon hem nog net uit zetten.

Jij ziet in het doel van een opgevoerde brommer gelijk een vliegmachine? 😀

Pas wel op met dit soort dingen zo heb ik ooit eens een Polini evo scooter gehad die op hol sloeg en dat houdt je niet tegen. 😮

Dat hij koud moeilijk benzine krijgt, lijkt mij ergens in je carb te zitten. Probeer anders een van mijn originele carbjes en spruitstuk die je toch hebt liggen maar uit. Dan kun je inderdaad wat gaan uitsluiten.

VespaAvanti
                    Donateur

Mooi dat hij al wat leven toont, het begin is er:thumb
                      Maar kijk idd uit met wat je doet, ophol slaande brommers zijn niet fijn:D

Javad
                      Topic starter

Ik heb het membraam afgesloten met Dirko vloeibare pakking en een gat in de brug gemaakt zodat ik de stationairschroef kan stellen (die kwam namelijk tegen de brug aan en kon daardoor niet uitgedraaid worden).
                        En waarempel, hij loopt=), hij sputtert wat onderin en heeft nog geen heftige gasreactie (zou aan het zware vliegwiel kunnen liggen.

Hij heeft ook nog niet heel veel power. Er is zeker sprake van valse lucht, hij blijft niet stationair draaien, valt na een tijdje uit.

Ik heb een filmpje gemaakt en wordt op dit moment geupload naar Youtube.

Morgen probeer ik het lichtere vliegwielt uit.
                        Het zou ook kunnen dat het huidige vliegwiel een beetje aanloopt op de epoxy.

Het is het carter wat ik van Piontek heb gekocht en sommigen hebben misschien gezien dat er door de grote spoeler in het carter gevijld is en dat dat gelast is en dichtgesmeerd met epoxy. Grote kans dat hij daar een beetje valse lucht trekt.
                        Ik ga die epoxy er later af halen en alles goed dicht durafixen.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

Javad
                        Topic starter

FILM:

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Jelle
                          Moderator

leuk blokje…

Een Reed vlave is sowieso raadselachtig 😉 nou hoop dat je hem lekker afgesteld krijg, dan kunnen we volgend toertje (zal pas in 2012 zijn) eens kijken wat er harder rijdt… (een rv met pina 46 of een evo met pina 46)

peter139
                            Bijdrager

je bent maf haha

leuk dat je hem er al onder hebt! Raadselachtig is het zeker want dat ding moet gewoon kunnen blazen!

speedbuxy
                              Bijdrager

Ik denk niet dat het valse lucht is hier gaan ze namelijk heel paniekerig hoog stationiar van draaien.
                                En ook bij gas dicht lopen ze dan nog een tijd(en) heel hoog stationiar na.

Ik denk eerder dat je spoeier wat aan de kleine kant is, want het hoort alsof ie onderin wat smoort in de lucht
                                Maar het kan ook wezen dat je een verkeerd type gasnaald hebt en dat ie juist onderin wat smoort in de benzine.
                                (gas naald clipje al wel sowieso in de bovenste stand?)

Javad
                                Topic starter

Ik heb nu gasnaald W7 er in ipv W6, hij loopt wel mooi stationair nu. Blijft ook niet meer in toeren hangen bij gas los dus valse lucht lijkt nu uitgesloten gelukkig.
                                  De naald staat op de 1 na laagste stand.

Hij blijft nog wat sputteren en heeft nog niet veel power, hij gaat een km of 50.
                                  Ik gooi er straks een sproeiertje 84 in ipv 82.

Ook ga ik nog een wat stompere naald aanschaffen, W9 ofzo.

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.