- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juli 2011 om 22:54 #488067
javad
dikke pech hoor met alles wat ik hier lees
Hoe kan het toch steeds bij jou? Weet je wat me wel opvalt? Sinds de 16mm carb heb je problemen, met van alles en nog wat.
Heb je wel eens goed met die carburateur gereden? ik zou er gewoon een simpele 13mm achter hangen en dan lekker blazen!(tot je reedvalve kompleet is)Je hebt al veel geprobeert maar nu rij je weer met een ander zuiger lees ik, is het niet handig om gewoon een nieuw passend zuigertje te plaatsen die er geschikt voor is(ivm passing slotpennetjes en zuigerhoogte?
Ik boor zelf altijd een aantal gaatjes 3-4mm in de zuiger ter hoogte van de uitlaatpoort omdat de cilinder daar het heetst wordt. Hiermee heb je op deze plaats een goede smering, maar ook een betere warmteafvoer. Dit is echt de moeite waard om te doen. Warmloop sporen zitten ook altijd aan de onderkant let er maar eens op
nou succes morgen met afstellen
gr1 juli 2011 om 23:32 #488073Zo hey! , dacht ik dat ik soms veel pech had, maar het zit jou al helemaal niet mee!
Maar, ik moet zeggen dat je die cilinder weer behoorlijk netjes hebt opgeknapt zeg!
In het eerste opzicht leek de cilinder toch wel behoorlijke schade te hebben.2 juli 2011 om 09:28 #488076Ja, het lijkt me idd een goed plan om met 13 13 te gaan rijden.
Met de DR Evo en Zeta heb ik geen warmloopproblemen gehad maar dat heeft om andere redenen nog niet goed gelopen.
Ik denk wel dat er goed te rijden is met de 16mm carb maar voor de veiligheid kan ik denk ik dus ook beter de 13mm nemen.Wat de gaatjes in de zuiger betreft, dat lijkt me een heel logisch en verstandige oplossing, het valt me idd ook op dat op die plek altijd de warmloopsporen zitten. Ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip Peter.
Ik zei een paar post terug dat ik het wellicht zou opgeven en er een std blok onder zou gooien maar nu ik de power van de Pinasco Black ken, zou ik dat nooit kunnen.
Ik moet en ZAL een mooi lopend blok met deze cilinder produceren, ik ben verliefd op de Pina Black !(neemt niet weg dat ik OOK een std blok in elkaar ga zetten voor de zekerheid 🙂 )
<3 Thunderstone
Check mijn perso!2 juli 2011 om 10:01 #488077je mag nog steeds mijn 16mm phbg proberen 😉
want het is wat peter zegt: ’t begon bij de carb. en anders gewoon lekker een 13/13 erop.17 juli 2011 om 08:36 #488498Zo, een compleet nieuw hoofdstuk; De Reedvalve.
Setup: Kickstart Reedvalve, elec
Pinasco halfvolle wangen krukas
Pinasco Black 46mm + Pina kop
PHBG 19mm (BD versie)(spr.82) + Malossi luchtfilter (W6 gasnaald)
spruitstuk recht voor de inlaat
<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 juli 2011 om 08:56 #488500Mooi blokje!
Dit mag wel goed lopen..46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel17 juli 2011 om 09:44 #488501Idd, sexy blokje Javad.
Hopen dat het afstellen je een beetje meezit.
17 juli 2011 om 10:00 #488502
Waarom?Ik sluit me bij de rest aan, idd een mooi blokje8)
Wel vraag ik me af of dat vliegwiel nu verstandig is? Met nat weer is dit natuurlijk vragen om problemen en voor de bedrijfszekerheid zou ik zelf voor een orginele gaan.
De pinasco heb je ook weer zeer netjes gekregen na de warmloper, supprer sterke wandjes gelukkig:).17 juli 2011 om 10:04 #488503Lekker sexy blokje javad8) hopelijk betekend dit ook het einde van je problemen

Vliegwiel ben ik trouwens wel met max eens das wel een echt mooi weer wieletje:D17 juli 2011 om 10:09 #488505mooie setup javad
hopelijk kun je echt blazen en heb je geen gekut meer met alles.
bekijk deze how to eens http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=241 Deze heb ik ooit eens gemaakt op basis van informatie van het web en eigen info.
Sproeier 82 is wel aan de kleine kant, zou eerder iets van 86 gebruiken.
hoeveel weegt dat vliegwieltje nu?
17 juli 2011 om 10:40 #488506Lekker blokje hoor

Nu hopen dat het eindelijk eens een paar jaar probleemloos meegaat.
Vliegwiel ziet er mooi sportief uit, maar met regen is het zoals gezegd helemaal niks, dit vliegwiel weeg 1,2kg meende ik ergens gelezen te hebben?17 juli 2011 om 10:48 #488507Ik zal er om mee te beginnen een 84 in draaien.
Voor het vliegwiel zit nog een koelkap en een motorkap, daar komt geen vocht bij denk ik, dat zal ik wel meemaken denk ik dan.
Het wieltje is niet ver afgedraaid, hij weegt nu 1200 gram ofzo.
Ik heb ook nog wel een wieltje van 940 gram maar ik heb het idee dat die niet zo goed in balans is.
Ik ga dit wieltje met gaten eerst eens goed testen.Ik heb vandaag helaas geen tijd om het blok eronder te zetten en af te stellen, mijn moeder is jarig en geeft een feestje.
De brommer staat nog bij haar, ik heb gister de auto geleend om naar huis te komen.Maandagavond na het werk gaat hij er onder, ik hoop dat ik hem dan al rijdend krijg en er de volgende dag mee naar het werk kan, anders moet het reserveblok er weer onder gesleuteld worden.
Ik kan er dus helaas alleen s’avonds mee bezig en ik wil niet te veel irritatie opwekken hier in de wijk dus ik zal er rustig mijn tijd voor moeten nemen, wellicht ben ik er tot volgend weekend mee bezig. Een uurtje per dag ofzo.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 juli 2011 om 10:57 #488508Rustig aan is altijd de juiste koers om te varen

En je moeder gefeliciteerd:bier17 juli 2011 om 10:59 #488509Ik kan er dus helaas alleen s’avonds mee bezig en ik wil niet te veel irritatie opwekken hier in de wijk dus ik zal er rustig mijn tijd voor moeten nemen, wellicht ben ik er tot volgend weekend mee bezig. Een uurtje per dag ofzo.
Ik dacht toch al echt dat ze alwel gewend zijn aan al dat gesleutel en rondrijden bij jou in de buurt.;)
Je RV ziet er in ieder geval mooi uit om gemonteerd te worden. En ik vind die rust die je er nu voor op kan wekken een welkome aanwinst. Op naar de 80+km/h
17 juli 2011 om 11:47 #488510javad is je brommer dan je dagelijks vervoer? ik had er dan een brommertje bijgekocht wat wel lekker betrouwbaar is.
mooi project ik ben erg benieuwd wat jij er uit weet te halen! 80+ moet zeker mogelijk zijn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.