- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 juni 2011 om 17:15 #487743
Mooi dat het krukje in orde is. Alleen begrijp ik het verhaal van het lager aan die zijde niet helemaal. Het stukje kickas is namelijk een heel klein stukje kleiner in diameter. Hij zit er in ieder geval op! Even afstellen en dan hopen dat hij perfect rijdt! Succes ermee
23 juni 2011 om 18:34 #487830Hij is afgesteld en loopt mooi. Ook eindelijk netjes stationair dus. (na anderhalf jaar)
Ben nog wel de zuigerveren aan het inrijden en heb nog niet getopt.Ik rij eerst rustig 50 km in en dan gaat de Top One SX er onder.
Binnenkort een filmpje.En even ter verduidelijking van mijn avatar:
<3 Thunderstone
Check mijn perso!23 juni 2011 om 18:39 #487831Staat je goed bro:D
En ook mooi dat je blokje nu eindelijk mooi loopt
23 juni 2011 om 19:41 #487832haha bling bling
27 juni 2011 om 17:37 #487944Nou het zit me natuurlijk weer niet mee, de wang van de Pina kruk is aangelopen op het klein carter.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt omdat het ene lager wat stroever draait dan het andere zoals ik een paar posts terug al aangaf.

verder een klein warmlopertje in de cilinder hierdoor maar verder geen schade.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!27 juni 2011 om 18:34 #487945Oei, dat is minder! lijkt het een keer mee te zitten heb je weer dit:S Krukas is niet al te erg beschadigd zo te zien dus hopelijk snel op te lossen
27 juni 2011 om 20:50 #487947Ik heb hem gewoon weer opnieuw in elkaar gezet.
Het stukje wat in het carter geraakt is heb ik even een stukje opgefreesd en netjes gemaakt.
Hij rijdt weer als voorheen maar ik weet niet voor hoe lang.Ik moet binnenkort het asje waar het lager op gaat even een beetje bij schuren zodat dat lager er ook weer goed op gaat.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!28 juni 2011 om 15:43 #487956De vespa goden zijn jou de laaste tijd maar niet goed gezind:(
Gelukkig is dit idd wel iets wat met wat schuren zo verholpen is
Maar nu heb je volgens mij z,on beetje alles ook wel gehad qua vreemde kwaaltjes, dus word nu eens tijd om tijden te boeken zonder te hoeven sleutelen
28 juni 2011 om 16:40 #487957Zo is dat, ik hoop dat mijn RV (die in aantocht is) mooi gaat lopen. Daar gooi ik mijn hoop een beetje op.
Dan hoop ik dat dat net zoals jou blokje gaat lopen. Wellicht ga ik dan ook gewoon met poulie rijden.Maar ik moet natuurlijk eerst de Fox clutch op de RV testen. Maar met poulie gaat alles wel wat langer mee denk ik.
Het blok is trouwens alweer op dezelfde manier vastgelopen dus ik ga de std. kickkruk er weer in zetten en de Zeta er op.
Dan ga ik alle kwaaltjes van de Pinakruk aanpakken, vliegwieltje afdraaien ed. en het dan nog eens proberen.<3 Thunderstone
Check mijn perso!28 juni 2011 om 16:55 #487959Dat is mooi kloten Javad..:(
Krukje was mooi in balans zoals wij al hadden bekeken. Hopelijk is dat nu nog steeds zo.
Het verhaal van het persen en dat de lagerpassing daar een paar honderdsten door is uitgezet zou mogelijk kunnen zijn, maar alsnog wel vreemd. De krukas heeft een gehard laagje van buiten. Binnenin wordt het zacht.
De lagerpassing aanpassen zou ik wel voorzichtig mee zijn, Koop een digitale schuifmaat of micrometer. Dan weet je hoeveel hij uitgezet is. Vervolgens dat beetje ff laten afdraaien. Schuurpapiertje kan goed gaan, maar is wel een beetje riskant.
Succes met je Malossi Reedvalve! Ik hoor het wel weer
28 juni 2011 om 20:56 #487970gelukkig straks nog een reedvalve rijder erbij haha
1 juli 2011 om 12:44 #488048De Pinasco is dik warmgelopen.
Dit was dus ook al eerder het probleem geweest, dit was de reden waarom de kruk aanliep in het carter.
Hij is dus in totaal 3 keer warm gelopen en nu is het echt erg.Het cilindertje is met wat goede zorg wel te redden denk ik maar de zuiger kan de prullebak in.
Ik hoorde al van Waarom? dat de originele zuiger de neiging had om warm te lopen en dat het met een Athena zuiger te verhelpen is.

De zuiger van mijn Polini46 met 28mm flens is ook pen 12 dus die komt er nu op.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!1 juli 2011 om 13:32 #488050🙁
1 juli 2011 om 14:26 #462444:S gecondoleerd.
1 juli 2011 om 14:48 #462439Ja bedankt he, en de Polini wil ook niet rijden.
Ik heb er genoeg van, ik wacht lekker op mijn Reedvalve en dan ga ik wel weer sleutelen.
Btw. als dat ook niet wil lopen, zet ik er een std, blok met 41 DR, 13/13 en Citypower op en ga ik lekker 35/40 rijden.
Dat loopt altijd wel.Dan ben ik er ook helemaal klaar mee en pleur het gereedschap onderin de kast in de schuur.
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.