Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Van alle Fox asjes volgens mij ook direct de as die het langste leven heeft genoten of die van Arvid moet al meer kilometers het licht hebben gezien.

I want one. 😀

Florian
      Moderator

Ziet er goed uit Javad, nu hopen dat alles goed en snel loopt:thumb

Javad
        Topic starter

Nieuwe aanwinst: Pinasco 46.
          Gelijk even de boosters doorgeprikt en een beetje gevlakt.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Martino
          Moderator

Ik blijf me verbazen over jou gedrevenheid. Zo was je nog hier om de cilinder op te halen en zo heb je de dremel er alweer in gezet om de voeding wat rijker te zetten. 😀

hansieb
            Moderator

Afblijven en monteren ! 😀

Martino
              Moderator

Ja Hans ik ken jou nieuwe motto, maar hoe kan hij dit nou doen dan?

Afblijven en monteren ! 😀

Beetje tegenstrijdig nietwaar. 😀

Zo heb je aan en uit, koud en warm, hoog en laag, maar ook Hansieb en Javad.

Javad
                Topic starter

Speciaal voor jou Maarten:

@Hans: Ja dat was ik ook precies van plan, zodra ik mijn Pinasco krukje om heb laten bouwen tot kickkruk.
                  Ik leer mijn grenzen kennen, met behulp van Maarten en zeker ook Hans 🙂

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Javad
                  Topic starter

In afwachting van mijn krukje probeer ik een goed lopend blokje voor de VCT in elkaar te zetten maar het wil niet echt vorderen.

t blokje met Zeta zit wel goed dicht, geen valse lucht dit keer maar ik denk dat de sproeier van de Mikuni 16mm carb gewoon veel te groot is.
                    Of het blok moet echt even opnieuw in elkaar, met de DR Evo liep het ook slecht maar die had wel valse lucht.

Als ik het gas verder opentrek dan halfgas gebeurt er niks, het is bij halfgas gedaan.
                    Ik heb wel het idee dat hij een beetje verzuipt bij volgas dus ik moet nodig maar eens een kleinere sproeier proberen. Er zit nu maatje 150 (Mikunimaat, vergelijkbaar met sproeier 80) in.

De 43 Alu liep hier wel beter op, raar dat het bij de Zeta dan opeens niet meer zou lopen.

Hij komt misschien wel op toeren maar er gebeurt niks, en er moeten geen zwaardere rollen in.
                    Hij gaat 47 km per uur, heel frustrerend.

Maarja, ik kan er nu geen kleinere spreoier meer voor krijgen, ik ga Maandag naar Friesland, NES, the middle of nowhere en ik moet Woensdag terug op de brommer dus hij moet wel goed rijden.
                    Ik ga de Malossi 46,5 er maar op gooien, loopt waarschijnlijk ook niet mooi maar harder als 47.

Heb ik eindelijk een blokje wat goed dicht zit, moet het weer anders, ik word er wel een beetje moe van.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

peter139
                    Bijdrager

leuke video ”ik denk dat ie net 55 haalt ofzo, daar doe ik het niet voor”:D

Javad
                      Topic starter

Oke, het is nu duidelijk,het wil allemaal niet lekker lopen, ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
                        Als het mij niet lukt om mijn Pinascoblokje in elkaar te zetten, ga ik volgende week niet mee met de VCT.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

Florian
                        Moderator

Monteer anders gewoon een 13.13?
                          Dat gekloot met die grotere carburateurs.

Maar ik vind het vreemd dat jij zo vaak last heb van valse lucht, draai je het allemaal wel strak genoeg aan?
                          Gewoon een lekker safe blokje voor de VCT met de onverwoestbare DR evo, en een 13.13 dellortho en pouli.

Maar ik dacht dat je bewerkte 46mm polini wel netjes liep?
                          Zou jammer zijn als je geen lopend blok hebt, want dan is mijn vervoer ook gelijk pleitte:(

Javad
                          Topic starter

Ja precies, ik ga gewoon door, er moet iets goeds te maken zijn.
                            Komt vast wel goed.

De Polini46 loopt ook niet goed, niks loopt goed, altijd valse lucht bij de kop, overal mee.
                            Mijn DR Evo krijgt al een behoorlijke stootrand en de veren hebben al behoorlijke slotspeling.
                            Evengoed gaat de Malossi er weer af en probeer ik de Polini weer.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Florian
                            Moderator

Gewoon een lekker basic blokje klaarmaken, het hoeft allemaal niet met de bruutste setups.
                              Ik neem voor mijzelf ook een reserveblok mee (42mm Pina silver, elec bewerkt blok) is allemaal nog gloedjenieuw en moet dus ingereden worden dus dit leen ik liever niet uit.

Ik contact mijn vader sowieso even als backup.
                              Succes Javad het moet gewoon lukken:thumb

Javad
                              Topic starter

Als het allemaal niet wil, pak ik een standaard geveild carter, gooi daar mijn krukje in en zet er een 13/13 en de DR Evo op.
                                Het probleem zit niet in de overbrenging, de Fox clutch kan er gewoon op blijven.

Maar daar kan ik Woensdag pas mee beginnen dan, want ik zit tot Woensdag in Friesland.

EDIT: Het ligt niet aan de cilinders, ze hebben allemaal hetzelfde probleem, geen power.
                                Tijd voor nieuwe carters, ontsteking, cdi, bougie en carb, de hele mikmak.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

speedbuxy
                                Bijdrager

Das wel erg zuur en idd frustrerend dat het maar niet mooi wil lopen:boos
                                  Ik heb het echt met je te doen, en als je in de buurt woonde had ik morgen nog wel langs gekomen om er met z,n 2en eens naar te kijken want 2 zien per slot weer meer dan 1;)
                                  En ergens moet een klein foutje/probleempje zitten.
                                  Maar ik hoop dat je hem donderdag zonder al te veel moeite mooi aan de loop krijgt:thumb

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.