- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 mei 2011 om 22:14 #486529
Het vliegwiel wist je, dat was een tijdbom. Te ver afgedraaid ooit, en om hem toch te kunnen testen voorzien van een afdekplaatje om de magneten binnen te houden.
Hij heeft het langer uitgehouden als ik gedacht had.Smijt die maar gauw in de vuilnisbak.:o
Snaartje is toch heel iets anders als je eerst zei, deze lijkt mij geen bijzondere/verstelbare. Kan me ook niet voorstellen dat hij zo snel al je vario opvreet…
Ik denk dat het snelle invreten eerder komt van de deuk in de spiebaan waardoor de vario de schijven niet over dat punt krijgt, en er dus veeeel kracht op komt. Hierdoor laat je top automatisch ook te wensen over.I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 mei 2011 om 22:34 #486532Klopt, die ribbel in mijn vario komt idd door dat kuiltje in mijn spiebaan.
Ik snap ook nog niet helemaal hoe deze snaar verstelbaar zou moeten zijn maar het lijkt alsof hij in de lengte is afgesneden zodat hij dus precies 14mm dik is zegmaar, beetje moeilijk uit te leggen.Ik ga die snaar pas weer proberen als ik een nieuwe spiebaan heb.
Wellicht ook pas als ik die Minarelli halfpoulie en bus klaar heb.
Ik heb nog een Polini scootervario liggen, die heb ik er nu op, die is iets minder stijl dan een gewone Polini vario.eens kijken wat de doet met de Fox koppeling.
En volgens mij ging ik zo traag omdat mijn rode draad die naar de CDI toe gaat bloot ligt en op mijn brug lag.
Ik heb het nog niet opnieuw geprobeerd maar ik zie het morgen op weg naar het werk wel.<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 mei 2011 om 07:43 #486538
erikbloemberghet zit je ook niet mee met je citta:?:?:?:?
11 mei 2011 om 08:54 #486539Ja ze noemen het voor de grap wel eens shitta,s maar javad neemt dit wel erg lettelijk:D
Maar zonder gekheid gaat vast wel weer goed komen
11 mei 2011 om 16:27 #486541Ja, ik ben ook wel flink aan het knutselen (kunstelen) he.
Maar het gaat idd. vast wel eens goed komen, ik ga gewoon lekker door.<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 mei 2011 om 16:39 #486542Balen dat het nog steeds niet lekker wil lopen, maar zo blijf je uiteraard wel weer bezig:)
11 mei 2011 om 17:33 #486544
AnoniemZuur dat er steeds weer wat is, maarja, dat krijg je met experimenteren, succes d’r mee!
11 mei 2011 om 18:21 #486545uiteindelijk komt je toch wel bij poullie terecht (a)
nee zonder gekheid veel succes ermee man
11 mei 2011 om 18:37 #486546Is het niet een idee om de spiebaan (cnc) te laten frezen ipv zelf vijlen ?
11 mei 2011 om 19:27 #486547Je kan wel een stukje frezen maar niet helemaal tot aan de schijf want het laatste stukje zit de schijf in de weg.
Ik heb deze ook eerst geboord en het laatste stukje moest ik dremelen, en dat laatste stukje is net waar je blokje en de overbrenging de meeste kracht voor nodig hebben om bij te komen.Ik kan het zelf wel netjes genoeg maken maar ik moet even uitzoeken waarom hij op dat punt in het midden op een gegeven moment inslijt.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 mei 2011 om 19:28 #486548
AnoniemKun je niet een hele schijf(is het toch? snap weinig van vario) laten cnc’en uit een harder metaal?
11 mei 2011 om 19:31 #486549Zodat de spiebaan niet inslijt bedoel je?
Dit materiaal moet hard genoeg zijn, alhoewel ik het ook bij een andere schijf zag.
In de spiebaan voor de Fox (die draait de andere kant op) zat ook al zo’n kuiltje.Het is gewoon noodzaak dat ik genoeg toeren maak om de snaar helemaal tot onderin de de schijven te krijgen zodat hij niet de hele tijd op het midden van de spiebaan blijft hangen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 mei 2011 om 19:36 #486550is het dan niet beter om de spiegelbeeld versie daarvan te pakken?
of kan je blok dat niet benutten(dus niet geschikt voor de overbrenging)?11 mei 2011 om 19:54 #486552
AnoniemIk heb geen idee hoe een fox-koppeling werkt, maar kun je niets met lagers doen? Dan wordt het wel meteen weer heel ingewikkeld….
11 mei 2011 om 20:21 #486553Lastpak :
is het dan niet beter om de spiegelbeeld versie daarvan te pakken?
of kan je blok dat niet benutten(dus niet geschikt voor de overbrenging)?Bestaat die dan?
@ Vertigo; ik snap niet wat je bedoeld.
Niet te moeilijk doen hoor, ik ben alweer een nieuw spiebaantje aan het maken.
Ik word er steeds beter in, gaat wel goed komen met de spiebaan, no span maar bedankt voor het meedenken.<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.