- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2011 om 08:54 #486086
Waarom?Goed te horen dat de citta eindelijk weer goed rijd en hoop voor je dat dit nu ook zo blijft
Ook de Top one SX staat erg gaaf, alleen wel uitkijken met drempels als ik het zo zie.21 april 2011 om 15:58 #486098Dus toch wel de carb he. 😉
Maar laat nou die DR er eens op zitten. Je blijft maar cilinders verwisselen. Maandag toeren he. =)
We zullen morgen onze paardjes in Bedum even toer ready maken.
21 april 2011 om 16:01 #486099Ja zou hem eerst ook even laten zitten javad.
Want de toerleider zelf rijd ook maar een goeie 70+ dus met de DR kan je prima meekomen
Maar mooi dat je probleem getraceerd is
21 april 2011 om 16:45 #486100Ben benieuwd kom wel even kijken morgen 🙂
23 april 2011 om 16:02 #486167Nou, het reed hardstikke lekker met de Polini46 28mm flens en Cali. maar de koppakking lekte en ging wat fluiten.
Ik kon het gas niet te lang vol openhouden maar desondanks had hij dik power vooral in het middengebied en op hoge toeren.
Hij haalde makkelijk 75.De carb heeft een speciale bus waardoor hij op een 13mm std. spruitstukje past, het gat zit een stukje aan de zijkant zodat de carn naast het carter past maar daardoor wordt er wel een behoorlijk stuk van de inlaat geblokt.
Het is eigenlijk een 11 mm carbje, dus leuk dat de Polini46 het nog zo goed deed met die maat carb.Er zit ook een sproeier 150 in wat overeenkomt met sproeier 80.
Daarom doet hij het beter op de Polini dan op de Eurocilindro die ik er nu op heb gezet (vanwege lekkende koppakking @ Polini46) De Eurocil doet het ook lekker, mooi geluidje met de Top One SX maar nu merk ik de te grote sproeier en de 11mm wel, hij gaat ongeveer 66 km/pu. En boost ook niet heel hard.Op de Polini merkte ik de 28mm flens zeer zeker, vooral in het middengebied dikke power, dus die komt er zeker wel weer op.
Ik ga een nieuwe mikuni 16mm kopen en die komt op mijn spruitstukje onder een hoek te staan.
Vooralsnog ga ik het toertje TT Assen / Bakkeveen met de Eurocil rijden.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!23 april 2011 om 17:31 #486171Nice javad dat je nu eindelijk van het gefock af bent en lekker cilinders kan gaan testen

Spreek je maandag
23 april 2011 om 17:49 #48617223 april 2011 om 17:59 #486173
Dit niet iets voor jou. FS1 carburateur 16mm keihin. Venturi ziet netzoals bij vespa a-centrisch en daarom moet dit ook wel bijna recht achter je blok passen. (wel ff zoeken naar een echte mikuni ipv replica)
Tonni heeft zoiets denk 4 jaar geleden wel gehad, ’t paste zelfs goed in een ciao frame. Misschien kun je bij hem even informeren over voor- en nadelen?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 april 2011 om 18:03 #486174Die van Tonni zit nu onder mijn brommer en die carb van JMPB zit al in mijn boodschappenmandje maar dan met kabelchoke 🙂
Een echte Mikuni is vast veel duurder, ik kan misschien nog wel even op MP kijken.
Ik heb niet veel geld dus ik ga voor de imi denk ik.<3 Thunderstone
Check mijn perso!23 april 2011 om 23:29 #460307😀
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 mei 2011 om 16:10 #486314Goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het slechte; Het experimentele afgedraaide vliegwieltje van Tonni is ontploft als het ware.
De magneten waren al wat vergruisd maar nu is dit gebeurd:

Dus nu maar weer het zware vliegwiel eronder, daar gaat mijn mooie gasreactie :'(
Maar ook goed nieuws dus, het snaartje wat ik van Huibino heb gekocht is binnen.
14 mm dik en precies de goeie lengte voor mijn SI brug, hij ligt heel mooi bovenin de schijven van de Fox koppeling.
Ik ben er heel blij mee en ben heel benieuwd hoe het gaat rijden.

<3 Thunderstone
Check mijn perso!10 mei 2011 om 16:34 #486509Cool knallen met die zooi 😉
10 mei 2011 om 16:47 #486510Komt de snaar nou wel mooi voorin de vario te liggen eigenlijk? Anders win je er alsnog geen trekkracht mee, maar ben wel benieuwd naar je top nu…
Knallen met die zooi idd.
10 mei 2011 om 17:19 #486511Ja hij ligt wel best wat hoger in de vario.
Zowieso eens testen met lichtere rollen want met de rollen die er in zaten kwam ik bijna niet weg.O en mijn licht doet het ook weer, dat werkte namelijk niet met dat lichte vliegwieltje.
EDIT:
Nou de vario draait weer heel mooi rond, eerst waggelde hij flink met dat andere vliegwiel, dat lag dus echt aan het vliegwiel ben ik nu achter, die was flink uit balans.
Ik heb het met lichtere rollen geprobeerd, hij trekt iets beter op en heel mooi gelijdelijk maar het gaat niet harder als met 13 mm snaar, hij komt maar tot half in de schijven, nog lang niet bovenaan.
Het volgende projectje wordt een Minarelli voorvario.Misschien nog lichtere rollen proberen maar die heb ik nu niet denk ik.
EDIT:
Ik kom er net achter dat er een deukje in het midden van mijn spiebaan is gesleten en daar komt de snaar dus precies niet voorbij.
Ik ben het nu aan het herstellen.Helaas maakt die nieuwe snaar een flinke richel in mijn vario dus maar weer terug naar de 13mm snaar.
EDIT:
Nou het hek is weer van de dam, vario vernaggeld door die nieuwe snaar, andere vario geprobeerd en nu gaat hij nog maar 55 met gewone snaar en Polini vario, ‘ksnapperniksvan 😕
Misschien maar een nieuwe spiebaan maken, ik had deze alleen opgeknapt door het deukje vlak te vijlen, daardoor is de baan heel breed geworden.
Volgende op het programma staat; Pinasco halfvolle wangen ompersen naar kick en in het blok zetten, Minarelli halfpoulie en glijbus aanpassen en een nieuwe spiebaan maken.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!10 mei 2011 om 22:06 #486527Dus lijkt het helaas erop dat de 14mm V-snaar van een te harde compound is door het inlsijten van je vario. Heeft dit ook niet gezorgd voor slijtage op je koppelingsschijven?
Houdt er ook rekening mee dat doordat je Vario door een dikkere V-snaar niet meer bereik heeft. Dan zal je alsnog moeten zorgen dat hij er in ruste voor dieper in komt te liggen. Het een heft het ander op. Dmv een andere halpoulie of andere hoek vario is dit wel te veranderen.
Inderdaad maar weer eens verder met ons projectje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.