Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Javad :
      Schuifmaat staat bovenaan het lijstje.

Das idd zeker wel een must anders is zoiets haast niet goed op te meten.
      Maar denk dat je qua waardes dichter bij mijn zeta in de buurt komt dan die van maarten als ik het zo zie.

En nog een weetje om te weten, er zijn meerdere vespa cilinder die in totaal een slag lengte van rond de 45 a 46mm hebben.
      Ik heb laast namelijk even wat cilinders na gemeten en meerderen kwamen rond de 45 uit.
      Dus deze zeta is wel gewoon orgineel 43slag, alleen gewoon niet mooi daarop in gesteld waar meerdere vespa cilinders dus wel last van hebben.

Ik zou het ook gewoon zo laten, want fictief ligt je uitlaat poort met een 43slag nog steeds rond de 17 a 18mm hoog en das even hoog als je getunde 46mm polini.
      Dus op een 43slag heeft dit nog potentie genoeg:thumb
      43mm avionic is orgineel bv maar 12mm hoog:D

Javad
      Topic starter

Wordt vandaag uitgetest.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Jarco
        Bijdrager

Uitlaatje staat hem goed, evenals de blokspoiler :thumb

Javad
          Topic starter

Ja, hij hangt nog wel wat laag, ik moest ook zo’n 5 cm van de voorbocht afhalen anders stond hij helemaal omhoog, ik hoop niet dat hij nu te hoogtoerig geworden is.
            Ik buig de voorbocht nog wel een beetje bij zodat hij wat hoger komt.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Javad
            Topic starter

Ik ben met een nieuwe spiebaan bezig, zo schuin wordt hij, ik heb het idee dat hij niet lekker tot het einde kwam met de vorige spiebaan, die is denk ik te schuin.

Nu nog afwerken.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Javad
              Topic starter

Met deze spiebaan heb ik een klein dipje en het lukt nog niet om de koppeling helemaal uit te laten variëren.
                Ik ga weer terug naar de schuinere spiebaan, die trok lekker geleidelijk op en door.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

AC RACING
                Moderator

interessant ideetje met die spiebaan, ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden

Javad
                  Topic starter

Nou, je leest het hierboven he, klein dipje met de spiebaan op 75 graden en op 50 graden zit hij goed.
                    Daarmee trekt hij mooi geleidelijk.
                    Dus ik heb hem nu weer op de 50 graden spiebaan.

Helaas krijg ik hem niet helemaal uitgevarieërd dus ik ga het eens met een 15mm variosnaar proberen.
                    Ook moeten er misschien nieuwe lagers in mijn cardan.

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ik maar 72 rijd, het blokje doet het toch redelijk.
                    Al moet er wel een dubbele voetpakking op anders gaat het mis, als ik dan een tijdje op top rij dan zakt hij opeens in toeren en gaat er iets trillen bij de kop.
                    er zit nu dus een dubbele koppakking op.

Maandag wil ik het cardan reviseren, het bestelde 46mm koppakingkje halen in Ten boer en een dubbele voetpakking er op zetten.

Hij loopt ondertussen best okee stationair vergeleken met de voorafgaande pogingen met dit blok.
                    Ik heb trouwens rolletjes van 6,5 gram in de vario met ori fox drukveer en ori fox trekveren.

Edit: Ik heb net rollen getest, hij trekt het best met 4,4 gram zonder overtoeren.
                    Die Fox koppeling trekt ook net als een scooter met die torque drive, in 1 keer door, geen dipjes ofzo.
                    De top blijft hetzelfde, ongeveer 72 km pu.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

Javad
                    Topic starter

In mijn vorige spiebaan van 50 graden zaten toch nog wat onregelmatigheden, dat voel je ook onder het rijden.
                      Dat komt heel nauw, het is echt belangrijk dat hij helemaal super recht en glad is.
                      Dus ik ben bezig met een nieuwe, dit is het begin:

Nu ga ik hem verder met de dremel doen en afwerken met sleutelvijltjes.

Filmpje van huidige situatie van de prestaties wordt nu geupload naar Youtube.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Javad
                      Topic starter

Hij komt niet helemaal op toeren maar er zitten al wel lichte rollen in, 4,4 grams.
                        Loopt te hoog stationair.
                        74,5 km pu getopt met wind mee.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

speedbuxy
                        Bijdrager

Hoort bij stilstand haast weer wat naar valse lucht of je hebt hem wel heel hoog staan stationair staan.
                          Maar als je gas geeft hoort het meteen alweer beter.
                          Echter denk ik dat 4,4gr way to lite is, want ervan uit gaande dat ie nu door de peugeot koppeling ook peugeot eigenschappen heeft gekregen zou je minimaal rond 7 a 8gr moeten gaan zoeken.
                          Zelfs mijn zwaarste peugeot straat setup is nooit onder de 7,5gr geweest en dat was dan ook met orginele drukveer en meestal ook wel orginele trekveertjes. (of polini 2G koppeling)

Javad
                          Topic starter

Ik heb ori Fox trek en drukveer.
                            Maar met 7 grams trekt hij helemaal niet meer weg en wil hij ook helemaal niet op toeren komen.
                            Dan rij ik ook maar 65 km pu max.
                            Maar ik denk niet dat dit blok met een Peugeot blokje te vergelijken is.

Ik krijg hem niet lager afgesteld dan dit.
                            Wellicht toch wat valse lucht.
                            Morgen komen er nieuwe pakkingen op.

De complete fox overbrenging is 100% gelijk met peugeot scooters hoor.
                            Het is ook peugeot fox

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

peter139
                            Bijdrager

he bij die shop ben ik ook eens geweest voor een paar zuigerveren haha

rijdt wel leuk alleen wel veel toeren op top lijkt het.

Als ik zelf met zulke lichte rollen rij dan trekt ie echt als een gek. Wel leuk te zien dat je zo bezig bent met je hobby

ArvidW
                              Donateur

Bij mij:
                                50cc, 6.5-7.0gram
                                DR43mm, 4.5-5.0gram

Ofwel, geen pijl op te trekken! Dus jas aan en heel de middag lang rollen wisselen totdat je de perfecte mix hebt gevonden. Gokwerk of proberen af te leiden van andere setups (of brommers) werkt eigenlijk nooit wanneer je met zelf getunde onderdelen werkt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Javad
                                Topic starter

Dat heb ik gemerkt, ik heb rollen van 4,4 tm 7 gram en heb alle mixjes geprobeerd met altijd maximaal 1 gram verschil.
                                  Met hoger dan 4,4 gemixt met 5,6 komt hij niet op toeren en topt hij ook lager.

@ Peter139: Ik heb juist het idee dat hij nog meer toeren moet maken en dat hij ook veel harder kan.
                                  Ik heb gister met een beetje wind mee 78,5 getopt en ik weet dat ik met deze setup gewoon de 85 moet kunnen halen.

Ook heb ik gister de dubbele koppakking verwisseld met 1 nieuwe en gezorgd dat de zuiger onmogelijk de pakking zou kunnen raken.
                                  Toch hoor ik op een bepaald toerental (vanaf 40 tot ong. 60 km pu, als ik het gas loslaat) een soort geschraap of gerinkel, misschien een beetje detonatie.
                                  Nu ga ik dus een alu voetpakking erbij op gooien en kijken of dat weg gaat.

Volgens mij zit de boel wel mooi dicht maar ik krijg hem nog steeds niet mooi afgesteld.
                                  Toen ik hem gister openmaakte om de pakking te verwisselen zag ik ook dat hij nergens had gelekt.
                                  Hij loopt dus nog steeds te hoog stationair en ik zou niet weten wat ik daaraan moet doen.
                                  Er zit nu een sproeier 74 in.
                                  En er zitten 2 gaasjes in de 15 mm carb, kan het iets met te maken hebben met een teveel of te weinig aan lucht?

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.