- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2011 om 11:48 #458001
Ik heb wel gemerkt dat de cilinder vrij hoogtoerig geworden is, ik had de gele drukveer er al in zitten dus die probeer ik eerst wel dan.
En dan rollen 5,5 t/m 7 proberen.
Vanmiddag ga ik de koppelingsmoer bij Hovingh ophalen maar ik heb het druk met studeren dus ik denk dat ik het pas Zaterdag in elkaar ga zetten en ga testen.Edit: Jawel, de Fox variomoer is binnen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 maart 2011 om 16:23 #469002Mijn post ging over vespa vario, fox vario geen ervaring mee (volgens mij gelezen dat arvid en flick met std drukveer rijden).
3 maart 2011 om 16:38 #469003hansieb :
Mijn post ging over vespa vario, fox vario geen ervaring mee (volgens mij gelezen dat arvid en flick met std drukveer rijden).Standaard drukveer in een peugeot koppeling voldoet idd prima, zelf op setups van 12 a 13pk doet ie het nog goed
3 maart 2011 om 17:02 #469004OK duidelijk.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 maart 2011 om 17:10 #469005speedbuxy :
hansieb :
Mijn post ging over vespa vario, fox vario geen ervaring mee (volgens mij gelezen dat arvid en flick met std drukveer rijden).Standaard drukveer in een peugeot koppeling voldoet idd prima, zelf op setups van 12 a 13pk doet ie het nog goed
Ik heb er momenteel een gele in zitten (FOX).
Weet iemand of die mischien langer is waardoor de schijven niet meer even ver uit elkaar kunnen als bij een standaard drukveer?3 maart 2011 om 17:11 #469006Volgens mij is die even lang maar ik zal even kijken straks want ik ga de gele zo weer verwisselen met de originele.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 maart 2011 om 18:56 #469007VespaAvanti :
Ik heb er momenteel een gele in zitten (FOX).
Weet iemand of die mischien langer is waardoor de schijven niet meer even ver uit elkaar kunnen als bij een standaard drukveer?Volgens mij is deze even lang, maar weet dit niet zeker want heb voor peugeot amper van die veren gekocht omdat de standaard veer voor bijna alle setups voldoet

Fox koppeling is trouwens hetzelfde als buxy, speedfight ect ect.3 maart 2011 om 21:34 #469013Ze zijn even lang Stephan.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 maart 2011 om 16:24 #469025Oke, thanks
4 maart 2011 om 17:45 #469026Ik heb net zo’n 5 km gereden ( nog zonder Fox clutch) en ik heb wat last van detonatie volgens mij.
Ik moet er maar eens een dikkere of dubbele voetpakking op zetten.
Helpt een dubbele koppakking ook?<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 maart 2011 om 18:31 #469027Denk dat het wat anders is.
Want detonatie kan maar 2 redenen hebben.
1 – En verkeerd afgestelde onsteking.
(maar dit gaat voor vespa niet op omdat die niet te stellen is en een vervroegings spietjes heb je er niet in nam ik aan?)2 – Veel te strakke squisch(compressie)
(maar dit gaat volgens mij ook niet op gezien de polini 46mm naar mijn weten een redelijk deckheight waarde heeft, en nam niet aan de je de polini ooit heb laten afdraaien op de bovenkant of voet?)4 maart 2011 om 20:03 #469030Geen vervroegingsspie nee en ook niet af laten draaien.
Wel een Polini HD kopje.
Ik hoorde de zuiger tegen de kop aan tikken en na een tijdje zakte hij in toeren.
Nu heb ik er 2 koppakkingen tussen en is het over.Maar het rijdt nog niet lekker, morgen gaat de Fox clutch er onder en ga ik eens goed afstellen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 maart 2011 om 20:25 #469031Javad, is het niet een idee om met poelie af te stellen?
Poelie afstellen is meestal net wat makkelijker als gelijk met vario en/of fox in jouw geval.Verder blijf ik het volgen want ben nog steeds benieuwd wat je setup gaat doen. 😀
4 maart 2011 om 20:27 #469032Misschien heb je gelijk maar als ik op poelie afstel wil het niet zeggen dat hij dan ook met Fox clutch goed afgesteld is, lijkt mij. Desondanks kom ik er dan wel achter of ik heb uberhaupt goed af kan stellen ja.
Maar toch wil ik eerst even mijn Fox clutch proberen, en als ik hem dan niet afgesteld krijg ga ik even terug naar poelie, goed advies, dank je.
Ik kreeg mijn klok niet tussen de brug omdat het lagertje zo ver uitstak natuurlijk maar na wat geschuif met de lagers zit alles nu precies zoals het hoort, heel netjes, nu kan ik de klok weer in elkaar zetten en in het wiel, onder de brommer hangen.
Morgenochtend rij ik met de Fox clutch.<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 maart 2011 om 23:48 #469038 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.