Vespa-Ciao.NL
:: Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erikbloemberg

zoals jij aan geeft 72 zonder luchtfilter. ik zou 68 proberen met luchtfilter over de 28mm uitlaat zo ik niet weten ik rij namelijk alleeen maar 22mm

speedbuxy
      Bijdrager

Javad :
        Maar hoe zit het dan met de 28mm uitlaat? vraagt dat niet om een grotere sproeier dan 68?

Dat maakt niet tot haast niks uit dus als jou spoeier nu okay is voldoet dat prima.
        Maar als je nu al een best te kleine erin hebt dan zou die upgrade misshien net kunnen nekken.

Javad
        Topic starter

De Fox as is klaar, en het cardan zit in elkaar.
          Ik heb alleen nog de moer voor op de koppeling nodig en ik moet nog een spiebaan in de koppeling maken.

Zo heb ik hem bewerkt.
          De snor as is afgedraaid en er is een lange pin overgehouden met aan het einde schroefdraad, die is in de Fox as geperst, geschroefd en met loctite vastgezet.
          Omdat de pin helemaal in de as zit en de verbinding binnen in het cardan zit wordt de kracht mooi over de lagers verdeeld. De koppeling hangt dus niet met zijn volle gewicht aan de verbinding.
          Hij is mooi recht en er is niet aan gelast.

Ik ben nog niet verder gegaan met het afstellen met sproeiers, daar ga ik nu aan beginnen.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

eidos
          Donateur

Wooww.. Netjes Javad. Zeer benieuwd naar de prestatie’s. Ik ga het zien binnekort:D

Jammer van de afstel problemen met je blok. Heb je alles nieuw gekocht en dan wil het nog niet..

Bij de vespa’s heb je soms echt geduld nodig:boos

speedbuxy
            Bijdrager

Dat ziet er wederom erg netjes uit javad:thumb

Martino
              Moderator

Ligt het aan mij of steekt een van je lagertjes wel een beetje ver uit van je naaf deksel?

Javad
                Topic starter

Nee, dat ligt niet aan jou, de as was iets te kort dus ik moest het compenseren met de lagertjes maar het zit wel goed nu.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

erikbloemberg

mooi klokje javad:P

Javad
                    Topic starter

Rara waar ik dat mooie schone klokje uit 2000 vandaan heb,..
                      Nog bedankt Erik, leuk om hem zo weer terug te zien toch.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

virgil
                      Donateur

ziet er zo wel goed uit ben benieuwd hoe lang het houdt want Arvidw waren op de zelfde manier
                        en braken steeds.

Succes ermee.

Gr

Tonni
                        Moderator

Nou Javad, ik ben benieuwd of onze brainstorm werkt!
                          De kunst blijft om de verbinding te maken zonder slingering dus als hij mooi zuiver is gemaakt dan kan het bijna niet stuk gaan op deze manier..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Javad
                          Topic starter

virgil :
                            ziet er zo wel goed uit ben benieuwd hoe lang het houdt want Arvidw waren op de zelfde manier
                            en braken steeds.

Succes ermee.

Gr

Volgens mij waren die van Arvid gelast en dat is deze niet, ook zit de verbinding in de klok en niet buiten de klok, dus het gewicht van de koppeling hangt niet direct aan de verbinding maar de kracht op de verbinding wordt door de 2 lagers in de klok een beetje opgevangen als het ware.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Javad
                            Topic starter

Tonni :
                              Nou Javad, ik ben benieuwd of onze brainstorm werkt!
                              De kunst blijft om de verbinding te maken zonder slingering dus als hij mooi zuiver is gemaakt dan kan het bijna niet stuk gaan op deze manier..

De draaibank waarop hij gedraaid is staat mooi op 0 dus ik denk dat hij wel mooi recht is.

Ik heb een sproeier 68 geprobeerd en hij blijft nu wel lopen met een luchtfilter.
                              Ik heb nog niet getopt, dus ik moet nog even kijken hoe hij nu verder loopt maar ik verwacht er nog steeds niet heel veel van.
                              Ik heb ook het idee dat ik veel in de overbrenging verlies. Hij zal hopelijk beter lopen met de Fox clutch.
                              Ook had ik wat overtoeren met 5,5 en 6 grams rollen gemixt, met 6 gram trok het al wat beter maar ik zou niet verwachten dat het met zwaardere rollen beter loopt maar ook dat moet ik nog testen.

Hij heeft de eerste meters nog niet genoeg power, pas bij een km of 25 a 30 knalt hij wel vooruit.
                              Maar ik denk niet dat hij al boven de 70 uitkomt.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

hansieb
                              Moderator

Welke drukveer en trekveertjes en rollen heb je er nu in ?

Ik gok dat je cilinder wat hoogtoeriger is geworden, persoonlijk zou ik dan gaan voor:

– Gele malossi drukveer
                                – Witte malossi trekveertjes
                                – 5-6 gram rollen

Anoniem

gele drukveer moet er zeker in, zou gewoon de gele trekveren pakken anders is het echt een speenvarken:P.
                                  rolletjes mag met de gele drukveer toch wel hoger lijkt me. ik zou eerder eens 7 – 7,5 gram rolletjes proberen.

fox asje ziet er netjes uit, lagertje steekt wel ver uit idd:P maarja, als het goed vast zit en soepel draad moet het helemaal goedkomen

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 874)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.