Vespa-Ciao.NL
:: How to: Monteren van Decompressieklepje

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Monteren van Decompressieklepje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dries
    Topic starter

In deze How To gaan we leren hoe we een decompressieklepje (om de brommer uit te zetten) van een oude cilinderkop naar een nieuwe cilinderkop om zetten.

Het is eigenlijk heel simpel!

Wat hebben we nodig?

Zoals je ziet in onderstaande foto, een oude cilinderkop, een tang, een niewe cilinderkop, en een poetsdoek(niet op foto)

Je maakt het splitpennetje recht, en trekt het uit het klepje van je oude cilinderkop waardoor het hele mechanisme loskomt zoals in onderstaande foto.

Dan leg je alles op orde zodat je nog weet hoe het terug in je cilinderkop moet en poets je alles grondig(nog niet gebeurd hier)

Hierna zet je alle onderdelen weer in volgorde op je nieuwe cilinderkop en bevestig je weer je splitpennetje op het klepje, en plooi je de hoekjes weer om. Maar let op dat je niet zoals mij het hendeltje waar je kabel in komt vergeet, dit moet onder het klepje komen.

vragen en opmerkingen zijn altijd welkom!

succes8)

sjaak trekhaak

duidelijke how to:thumb

wat bij mij al 2 keer is gebeurd met dat borgpennetje losmake ,dat die breekt als ik hem recht wil make.

daveyy
        Bijdrager

heey ik had het ok gedaan me decompressie klepje schoon te amken en er weer op te deon maar vind het tog een …. klus want je moet die veer indrukkne maar jij hebt dat met die tang gedaan ik met me hand maarja weet ik het ok weer
          groeten dave

barry
          Donateur

Goeie how-to.
            Ik monteer bij een nieuwe kop altijd een nieuw decompressiesetje.Oud decompressiesetje is namelijk wat ingesleten in de oude kop.Je hebt veel kans dat deze dan lekt,of je moest hem opnieuw inslijpen met abrassieve pasta.

MHR
            Bijdrager

barry :
              Goeie how-to.
              Ik monteer bij een nieuwe kop altijd een nieuw decompressiesetje.Oud decompressiesetje is namelijk wat ingesleten in de oude kop.Je hebt veel kans dat deze dan lekt,of je moest hem opnieuw inslijpen met abrassieve pasta.

ben ik gelukkig niet de enige die alles nieuw doet en ff bewerken met klepjes pasta :D:D en idd nette how-to.

iki draai altijd ff een schroefje in de werkbank om de decompresseur in de kop de drukken 😉

Dries
              Topic starter

MHR :

barry :
                Goeie how-to.

ben ik gelukkig niet de enige die alles nieuw doet en ff bewerken met klepjes pasta :D:D en idd nette how-to.

iki draai altijd ff een schroefje in de werkbank om de decompresseur in de kop de drukken 😉

toch was bij mij het oude mechanisme nog bruikbaar, denk toch dat dat wel bij veel brommers zo is, als je alles goed zuivermaakt.

nieuw is uiteraard altijd zekerder en beter, maar waarom nieuw aanschaffen als je met je oude ook kan proberen:)

67devil67
                Bijdrager

de foto’s doen het niet.
                  want ik vraag me af hoe ik hem los krijg.
                  want mijne is kapot (krijg hem niet meer uit).
                  stuur anders een PM.

greets

Dries
                  Topic starter

Ik zal je even een PM sturen en ervoor zorgen dat de foto’s het weer doen.

Sorry voor het ongemak

Dries

Edit:
                    Normaalgezien werken alle foto’s terug.

jules
                    Bijdrager

Het heeft er misschien niet helemaal mee te maken maar ik vraag het toch maar hier.
                      De kabel die van me hendeltje naar me decompressieklepje loopt, is geknapt bij het klepje.
                      Ik wil het wel gewoon zelf fixen alleen ik weet niet precies hoe.
                      Iemand een duidelijke uitleg voor mij?
                      Alvast bedankt

Poelll13
                      Bijdrager

Die knappen toch niet?
                        je kan die nippels op het uiteinde er toch meestal op en af draaien met een schroefje?

licht het even wat beter toe misschien?
                        in kleine vragen topic o.i.d

hansieb
                        Moderator

Perfecte howto! prima uitgevoerd.

Maxie
                          Bijdrager

Heeft iemand nog zo’n haakje liggen waar het kabeltje in haakt bij de kop?
                            Ik ben deze kwijt :-S

Peter.S
                            Bijdrager

kan je bij JMPB.nl kopen..

Thieux
                              Bijdrager

hey, heeft hier misschien niet echt veel mee te maken maar vraag het toch maar even hier.. ik heb mijn decompressiekabel losgemaakt ivm blokje erafhalen maar weet nu niet meer hoe ik hem erop moet zetten… deze foto’s zijn wel duidelijk maar ik heb er een grote veer bij en snap er niets van :?… Hoe moet ik dit nu weer in elkaar zetten..?

alvast Bedankt! 🙂

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.