Vespa-Ciao.NL
:: How to: Cilinder inrijden

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Cilinder inrijden

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

van Sambeeck
    Bijdrager

hey ik heb nou een 60cc dmp zal ook wel geen goet merk zijn of wel?
      maar klopt het dat hij nou op het begin niet zo goed rijd komt dat door dat je hem nog moet inrijden of moet ik hem eerst afstellen goed?

alvast bedankt

barry
      Donateur

Gewoon rijden zoals je met een andere cilinder zou doen.Iets meer olie kan natuurlijk geen kwaad.

van Sambeeck
        Bijdrager

jah maar hij loopt niet egt goed nou hij rijd ook nie hard komt da door dat ik hem nog in moet rijden of de afstelling?

just1991
          Bijdrager

Hey ik heb sins kort ook een 65Malossi moet hem er alleen nog op zetten en kijken of de zuiger de juiste is maar anyway

Toen zei ik dus tegen me vader: hey pap moet je ff bij de shell V-power tanken dan koop ik wel Castrol TTS
            zegt me vader: ach wel nee joh gooi gewoon wat SpiraxHD door je tank heen heb vast nog wel een flesje ligen van de tijd dat ik nog bij Shell werkte

ik: Zullen we dat even niet doen ?! ik koop liever voor 20 euro aan goeie zelf meng dan dat ik een cilinder van 100 euro aan gort draai !

hansieb
            Topic starter

Castrol RS olie = 9.50 perfect en overal te krijgen!

van Sambeeck
              Bijdrager

mar wat is nou mijn probleem nog steeds geen antwoord :P?

Guus
                Bijdrager

Het is mij nog niet helemaal duidelijk:
                  – Moet je nou na complete revisie en nieuwe cilinder + zuiger juist veel op constant toerental rijden of juist veel toerental wisselen?

– Maakt het uit om met 50 dr en 13/13 carb met poelie 85 in te rijden?

– Hoorde dat je van het tam in rijden van je cilinder ook een tamme cilinder krijgt dus is het altijd warm laten draaien van je motor voor dat je gaat rijden wel goed?

hansieb
                  Topic starter

1. Afstelling en goede smering is vooral belangrijk. Je kan het gewoon zelf interpreteren natuurlijk: 1e tank (50-100km) rustig rijden kmtje of 30, 2e tank goed spelen met het gas doortrekken en weer afremmen, 3e tank gewoon lekker gassen niet te lang op top en goed in toeren wisselen.

2. Ansich niet alleen niet te lang op top in het begin.

3. Daarom rijdt je de cilinder ook goed in en wissel je veel in de toeren.

ritze
                    Bijdrager

omg al mijn rollen liggen door de war, dus ik ben in aant rijden op bijna 7k toeren.
                      merk wel als die warm word dat ie toch wat minder pwr heeft en dat ie iets minder toeren draaid.
                      En het ding begint pas egt te trekken bij 7000 toeren

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Martijnvanheerde
                      Donateur

Jongens jongens jongens toch:bier Inrijden is achterhaald:p 10km rustig aan doen en gassen maar:D

ArvidW
                        Donateur

En dat zegt iemand die om de 100km een andere cilinder op zijn brommer zet…

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

baltazar
                          Bijdrager

Tja jongen, dat zeggen de meeste tot het na 100-150km weer kapot is. De materialen van tegenwoordig zuller wel beter en slijtvaster zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je zuigerveer het zo fijn vind om het voor de oog zo gladde cilinder heen te glijden 😉

Martijnvanheerde
                            Donateur

ArvidW :
                              En dat zegt iemand die om de 100km een andere cilinder op zijn brommer zet…

Die eurocilindro heb ik ook niet ingereden. Die is nog fel:D

Daan777
                              Moderator

Ik heb er volgens mij al 4 ingereden.
                                Na 10km HEEL rustig rijden gaat het gas er om de 2km langzaam op.. na de 100km gaat het tempo omhoog,
                                en na 250km gaat het gas er full-time op.
                                Ze zien er allemaal beeldschoon uit!

polini-fan
                                Bijdrager

bij monteren nw set of alleen zuiger niet monteren met olie. deze olie gaat nmlijk tussen zuiger veren en zuiger zitten en zal bij het in rijden voor onodig veel verkoling zorgen .dit zorgt er voor dat zuiger veren in het vervolg onvoldoende bewegin in de zuiger hebben om de cylinder goed te volgen . wat lijdt tot vermogens verlies na het in rijden!!
                                  en nog meer kool vorming langs zuiger.

gewoon droog monteren zeker van je zaak zijn dat dit goed in elkaar zit ( alle veertjes dus ook borgclip piston pen)
                                  . niet stationair warm draaien, veel variatie in vermogen en toerental voor de eerste 50km is echt meer dan genoeg . dan komt alles goed.
                                  heb deze manier van zeer ervaren motor bouwers en tuners.
                                  heb in mijn leven al zeker honderden blokjes gemaakt en nog nooit een vast loper of iets gehad door slecht in rijden

bij redelijk laag toerig en gietijzer cyl mengsmering 2% = 1:50
                                  bij hoogtoerig en alu cyl is het meestal aan te raden 1:40 iets vetter

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.