‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,136 tot 3,150 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Martino :
      Het is namelijk de bedoeling je vario zo af te stellen dat hij op een constant toerental blijft wanneer je setup het meeste vermogen afgeeft.

Het probleem is dat de vespa vario het toerental niet netjes constant houdt, op 20km/uur draait hij behoorlijk wat minder toeren dan op 60km/uur en daarom werken lichte rolletjes ook goed met optrekken op lage snelheid. Helaas maakt je blokje dan op hogere snelheid zodanig veel toeren dat je na je na de piek in de powerband zit en dus op hogere snelheid minder vermogen hebt zoals je zelf ook al zei(en dan trek je dus op hoge snelheid minder hard en ga je minder hard)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Martino
      Moderator

Citaat
        ——————————————————————————–
        Martino :
        Het is namelijk de bedoeling je vario zo af te stellen dat hij op een constant toerental blijft wanneer je setup het meeste vermogen afgeeft.
        ——————————————————————————–

Het probleem is dat de vespa vario het toerental niet netjes constant houdt, op 20km/uur draait hij behoorlijk wat minder toeren dan op 60km/uur en daarom werken lichte rolletjes ook goed met optrekken op lage snelheid. Helaas maakt je blokje dan op hogere snelheid zodanig veel toeren dat je na je na de piek in de powerband zit en dus op hogere snelheid minder vermogen hebt zoals je zelf ook al zei(en dan trek je dus op hoge snelheid minder hard en ga je minder hard)

Juist ja, maar mijn ervaring leert dat veel personen er te lichte gewichten in doen en zo het blokje vanaf het begin overtoeren maakt. Hier heb ik voor proberen te waarschuwen. Wil je in het begin wat meer toeren, dan is dit heel goed op te vangen met sterkere trekveertjes. Een perfect constant toerental is toch niet te realiseren, maar wel bij benadering.

Florian
        Moderator

ey hoe hard zou ik hiermee gaan??

– 60cc malossi
          – getuned carter
          – 13/13
          – malossifilter
          – pouli 80
          – City power.

Alvast bedankt:thumb

thei

90 cc avionic
            21mm dellorto zijinlaat max bewert ori carter
            32mm uitllatpoort
            samba racing scooterpijp
            pinasco krukas met dt gaatje
            stage 6 power filter
            met scooter koppeling
            malossi voor vario en 1.9 vertanding
            op vespatje

CrossVespa
            Bijdrager

100/105?

Is wel brute setup:D

Heb je hem?

hansieb
              Moderator

Lijkt me stug, avionic is een leuke cilinder maar die 100/105 is echt te hoog gegrepen.

speedbuxy
                Bijdrager

Dat zie ik hem ook niet redden de avionic is origineel namelijk vrij tam.
                  En zeker met een samba pijp die veel te hoogtoerig is word dat niks.

Florian
                  Moderator

hoe snel ga ik hiermee:

60cc malossi impermatic
                    avionic hogedrukkop
                    13/13 carb
                    uitgeveild carter
                    pouli 80
                    city power
                    op een citta met bromvertanding.

Mvg,

Florian

Martino
                    Moderator

Ik schat een 65km/h, maar waarom een citypower? Persoonlijk vindt ik deze uitlaat een beetje zonde om dat op een Ipermatic te zetten.
                      Dit cilindertje wil aardig wat toeren hebben namelijk.

Florian
                      Moderator

bedankt;)
                        ik heb die city power omdat ik niet keihard wil gaan met al die politie in heerenveen.
                        maar die 60cc malossi ipermatic is dus wel een erg snel cilindertje.

heeft iemand een link van een foto met de poorten van de 60cc ipermatic?? want die 60cc malossi is dus ongeveer net zo snel als een dr evo 😛

alvast bedankt;)

Edit: heb al ff gegoogled en heb hem gevonden.

Martino
                        Moderator

Dat de ipermatics net zo snel is als de DR evo is misschien wat kort door de bocht, maar het is wel een van de snellere 41mm’s
                          Rijdt je citypower dan kan je beter voor een 41DR of Polini gaan hoor. Ik weet niet of je het wist maar je hebt 2 verschillende 41mm Malossi’s http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=16238. Ik had hier een topic over misschien heb je hier wat aan.

Florian
                          Moderator

hmm, ja want ik ga waarschijnlijk het blokje van Olliegasselt kopen, met die 41mm malossi. ik wil gewoon een goedlopend blokje hebben, als iemand een blokje met een 41mm AR, Polini, Dr of wat dan ook heeft vind ik het ook goed, want ik hoef niet reuze snel te gaan, ik wil graag 50-60 gaan. ik wil gewoon lekker rijden en niet elke keer met mijn blokje kutten.

bedankt voor de link trouwens, ik wist niet dat er 2 41mm malossi’s waren. zijn de prestaties van de ipermatic en van die andere met elkaar te vergelijken??

pepko
                            Donateur

hoe hard zal mijn setup gaan?
                              <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Martino
                              Moderator

Ik schat in dat ze erg op elkaar lijken, maar de ipermatic is iets anders getimed en heeft maar een zuigerveer. En zal daarom ietsje meer toeren maken dan de normale. Maar ook de normale 41mm van Malossi is vrij rap. Helaas slijten deze cilinders vrij snel. Wil je een echte slijtvaste 41mm dan zal ik voor de DR gaan. Neemt niet weg dat als je goed met je Malossi omgaat lang genoeg plezier van kunt hebben.

vespa rider
                                Bijdrager

50dr
                                  13/13@62
                                  geveilde inlaat voor 50 snel
                                  leo handmade
                                  variomatic + 90mm

15 berichten aan het bekijken - 3,136 tot 3,150 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.