Vespa-Ciao.NL
:: Het verschil van een kleinere poelie?

Home Forums Techniek Opvoeren Het verschil van een kleinere poelie?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Export_Bier
    Topic starter

Hallo gasten!

Ik heb nu een 85 poelie op mn brommer, in hoever zal m’n top er op vooruit gaan als ik een 70, 60 of 55 neem?
      Heeft iemand die topic van de bijpassende v-snaren per poelie?

mvg, erwin

Citta-ciao
      Donateur

Export_bier ik ga er vanuit dat je zoals beschreven hebt een zo goed als standaard blokje hebt. Vergeet alsjeblieft snel die poulie 55 en 60. Je brommertje met standaard set up trekt dat gewoon weg niet, heb dit zelf ook een keer gedaan op een soort gelijke motorblok maar optrekken was enorm slecht en ging er geen eens harder van dan met de grotere poelie die ik er eerst op had. Ik raad je aan om maximaal poelie 70 te nemen, dat kan je blokje net aanaar trekt natuurlijk wel zachter op. Je gaat dan in thoerie +-6, 5 km harder. Dit omdat poelie 85 eigenlijk 83mm is. Verder heb je voor poelie 70 op een ciao de v snaar maat 927 dacht ik, maar als ik het verkeerd heb medeforummers corrigeer mij dan, succes!

noud
        Bijdrager

Voor de ciao is het volgens mij idd de 925/927, bij de citta en si ligt dit anders als ik het me goed herinner.

Export_Bier
          Topic starter

Ik heb een 70 poelie bestelt met juist snaar er bij maar heb nogal moeite met de volgende bout los te krijgen. Hoort deze zo ongelooflijk vast te zitten?

[spoiler][/spoiler]

Wilk1985
            Moderator

Die hoort wel goed vast te zitten ja. Rijd je met spaakvelgen of met 3/4/5/10 spakers? Je zou met gietwielen nog een houten hamer tussen je wiel en brug kunnen stoppen om de poelie te blokkeren dan kun je de moer makkelijk losdraaien.

Met spaakwielen moet je dat niet doen.

Export_Bier
              Topic starter

Ik heb gietwielen en heb deze al geblokkeerd met een stalen sleutel om vervolgens hem los te draaien maar de bout geeft geen millimeter.

lightlord
                Donateur

Misschien dat dit gaat helpen.

Onze achterklokken hebben een uitsparing om de zaak te kunnen blokkeren met een schroevendraaier 😉

Steek een schroevendraaier door een gat heen door de poelie en in de uitsparing op de klok.
                  Goed vast houden en met een steek/ringsleutel de zaak los draaien.

Mocht dit alsnog niet lukken dan zit er maar 1 ding op om hem los te krijgen zonder de schroefdraad te beschadigen en dat is met een moersplijter de moer splijten 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                  Lightlord's Dizzy/Gypsi

Export_Bier
                  Topic starter

Top! Het is gelukt en hij gaat inmiddels ongeveer 38 😀
                    Dankjulliewel!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.