Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 961 tot 975 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Ik weet dat niet.
      Dan zou je de verschillen moeten zoeken tussen type1 en 2. Ik wist niet eens dat er twee types waren, ben meer van Ciao en Boxer.
      Maar verschil tussen >’87 en ’87< kan er zijn bij
      wielen, handels, koplamp, stuur, achterlicht, spatbord(en) zadel, ander kleurenpallet etc etc.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jonezz1991
      Bijdrager

460494985_1674815393061809_5941315631339481704_n

Hallo iedereen,

Kan iemand me het bouwjaar vertellen van beide Ciao’s ? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb een link gevonden naar een lijst, maar beide framenummers komen niet voor in de lijst.

Ciao PX-25: M7E 3T 1047315 (PVA 84/6009)
        Ciao PXV-40: C7V 4T 0110042 (PVA 89/6220)

(kan iemand me ook vertellen waar ik eventueel een nieuw typeplaatje kan krijgen, want die van de PX-25 is nogal beschadigd)

Wim
        Bijdrager

Hallo Jonas,

lastig, mij eigenlijk te nieuw
          😉 ben al ouder, de oldtimers lopen voor mij gevoel tot begin jaren ’80
          Maar de PX25 moet wel lukken.
          M7E3T *1047315*

Het is een MoFa (M=motorFahrrad = fiets met hulpmotor) dus een 25km/u uitvoering,
          zoals de handelsbenaming al aangeeft Ciao “PX25”.
          In den beginne voor de Duitse markt. Later toen andere landen ook interesse kregen
          voor een snor(25km)brommer bleef de fabrieksbenaming gewoon M(MoFa).
          Een 17″ chassis maar origineel met 16″ wielen en
          2.25×16 banden geleverd
          Deze Piaggio Ciao PX25 zal uit 1989 zijn.

De ander, de variateur, geen idee, maar zeker van na ’89
          ik denk tot uiterlijk +/-1995.

Nieuwe blanco chassis typeplaatjes zijn bij mijn weten niet in de handel.

Heb je de Ciao erfenis van je moeder nog? Hoe staat het daarmee?
          Ik zag je geschiedenis net en herrinner mij dat bericht nog wel.

Gr. Wim.

Jonezz1991
          Bijdrager

Hey Wim!

Bedankt voor je bericht! Ik weet al heel wat meer over de Ciao, maar had stiekem gehoopt dat die nog iets ouder was. Maar 1989 is ook niet slecht.

Die rode PX-25 is de erfenis Ciao, ik ga d’r (eindelijk) aan beginnen. Ik ga d’r een vintage projectje van maken, zo standaard mogelijk; de velgen en zijkappen komen in een ivoorwit en over het frame twijfel ik nog. Gezien hij van dan toch van de jaren ’80 is denk ik misschien aan een soort olijfgroen (RAL 6013) met halfmatte (satijn) afwerking of Duifblauw (RAL 5014). Dat zijn volgens mij toch kleurtjes die de jaren ’80 een beetje terug brengen.

Ondertussen heb ik er nog een Honda MSX bij gekocht en is de prioriteit naar dat gegaan, maar die is nu (zo goed als) klaar. Volgende week gaat de Ciao naar de poederlakker dus de tijd dringt om een kleurtje te kiezen

Wim
            Bijdrager

Hey Wim! Bedankt voor je bericht! Ik weet al heel wat meer over de Ciao, maar had stiekem gehoopt dat die nog iets ouder was. Maar 1989 is ook niet slecht. Die rode PX-25 is de erfenis Ciao, ik ga d’r (eindelijk) aan beginnen. Ik ga d’r een vintage projectje van maken, zo standaard mogelijk; de velgen en zijkappen komen in een ivoorwit en over het frame twijfel ik nog. Gezien hij van dan toch van de jaren ’80 is denk ik misschien aan een soort olijfgroen (RAL 6013) met halfmatte (satijn) afwerking of Duifblauw (RAL 5014). Dat zijn volgens mij toch kleurtjes die de jaren ’80 een beetje terug brengen. Volgende week gaat de Ciao naar de poederlakker dus te tijd dringt om een kleurtje te kiezen.

Je wilt hem niet in de (originele) kleur zoals je moeder hem had? Nostalgie 😉
              Of is het frame al eens geverfd? Of is het nu nog in de originele lak.

Gr. Wim.

Jonezz1991
              Bijdrager

Die lak is echt niet mooi dus volgens mij was die origineel wel rood, maar wel al eens opnieuw gedaan.

De lievelingskleur van mijn moeder was blauw, vandaar dat ik richting “duifblauw” zou gaan, dat heeft ook wel die vintage toets
                Het moet ook een RAL kleur zijn, want het wordt gepoederlakt, omwille van robustheid

1

Wim
                Bijdrager

Duifblauw(=ral) had ik gebruikt op mijn Bravo.
                  Al het plastic op de 1e type Bravo is bij de rode Bravo’s blauw
                  en duifblauw matched 100% met het originele onverkleurde plastic van de rode Bravo’s.
                  Dus toch eigenlijk wel een Piaggiokleur maar dan als plastic, maar toch hè 😉

Gr. Wim.

Wim
                  Bijdrager

Oldtimer Vespa Piaggio Bravo 1973 1e type

Gr. Wim.

Jonezz1991
                    Bijdrager

Bedankt voor de foto, Wim! Dan heb ik toch een beetje een idee hoe het er zal gaan uitzien! 😀
                      Ook leuk om te weten dat het toch ook heel dicht bij een origineel Piaggio kleur komt.

Het was ook leuk om te lezen dat je je mijn post van destijds nog herinnert. Helaas is er nog niet veel gebeurt sinddien maar er zal binnenkort wel terug wat activiteit in dat perso topic gaan komen. 🙂

Er zijn nog een aantal onderdelen onderweg naar hier en dan gaat alles naar de poederlakker. Het wordt een satijn duifblauw (ral 5014) met glanzende crémewitte (ral 9001) velgen en trim. Ik twijfel alleen nog of ik de koplamp mee zal laten spuiten in het créme wit, of gewoon in het zwarte plastic zal laten.

Ik ben al langs geweest bij de poederlakmeneer en hij heeft de kleuren in stock, dus da’s al goed.

Om nog een antwoord te geven op de identificatieplaatjes: volgens Piaggio zijn er wel identificatiestickers te verkrijgen, maar volgens de dealer moeten die worden aangevraagd via een klantenportaal, dus daar moet ik me nog eens verder in gaan verdiepen.

Infinity91
                      Bijdrager

Ik heb ongelogen alle 65 pagina’s doorlopen. En wel hierom: ik heb in februari een Citta gekocht (snor). Die ga ik op korte termijn laten omkeuren naar brom. Maar ik zou ook graag een (enigzins) correct bouwjaar in de papieren willen i.p.v. het jaar 2005.

Helaas vind ik in de tabel weliswaar een redelijke treffer, alleen die is niet onderbouwd / bewezen. Mijn chassisnummer is 053-05845X.

Ik kom in de tabel een Citta tegen uit 1994 die qua nummer heel dichtbij ligt, maar die is niet ‘bewezen’ (of heeft iemand een factuur of zo?).

Betreft de Citta van ericbloemberg. Verder vind ik weinig dat me helpt. Of de wielen van mijn Citta origineel zijn? Who knows. Het blok zeker niet.

Ik ben graag voorbereid op alle ellende die er gaat komen (milieuzones etc.) en een oldtimerverzekering zou ook prettig zijn. Een bouwjaar rond 1993-994 zou prettig zijn en ‘rechtvaardiger’ dan 2005 (toen er al 3 jaar geen Citta’s meer werden gebouwd).

Iemand suggesties voor iets waarmee ik bij de RDW kan aankloppen?

Martino
                        Moderator

Het probleem met de Citta lijst is dat deze niet helemaal sluitend is en evenredig de bouwjaren aan het oplopende framenummer hebben. Omdat bouwjaren niet met zekerheid zijn gegeven, maar vaak een schatting van de persoon zijn geweest. Ook meen ik mij te herinneren dat Piaggio aftersales deze info niet heeft van voor het jaar 2000. Inmiddels moet je nu ook betalen voor deze info bij Piaggio. Dus kom je toch weer op het schatten uit. Wat je wel met zekerheid kunt stellen is dat je frame van voor het jaar 2000 komt. *053* & *054*. Het nieuwste type Citta heeft vanaf 2000 een ZAPC17 framenummer gekregen. 2005 is de invoering van het kenteken gekomen, maar idd zijn er toen helaas geen citta’s meer geproduceerd.

Ga je het framenummer in de lijst vergelijken dan denk ik dat je het moet zoeken tussen 1990/1991 en het bouwjaar welke Erikbloemberg een schatting is geweest welke er een paar jaar naast zat. Zoals je zelf ook al hebt ontdekt kun je niet helemaal uitgaan van bouwjaren op onderdelen, deze zijn in de loop der jaren vaak vervangen.

@oekoeboeroe
                          ; Jou Si is van 1992/1993, maar heeft bijvoorbeeld de velgen van een Si Mix eronder, de mix versie is gebouwd tussen 1996~1999.

Infinity91
                          Bijdrager

Okay, dank voor je input. Maar ik vrees dat ik daarmee de meneer van de RDW niet mee ga overtuigen. An sich ben ik tevreden met een schatting. Immer, bijvoorbeeld 1991 of 1993 zal dichter bij de waarheid liggen dan 2005 en zoals je al aangeeft  is de Citta sowieso van vóór 2000. Dus zouden ze dan niet in ieder geval een schattig op basis daarvan moeten doen? Dat zou toch eigenlijk logischer zijn?

RedBravo1985
                            Bijdrager

Hallo, kan iemand het bouwjaar achterhalen van mijn Piaggio Ciao adhv het gelijkvormigheidsattest? Bedankt!IMG-20241011-WA0008IMG-20241011-WA0007

"Love to ride my Bravo"

RedBravo1985
                              Bijdrager

Hierbij het plaatje en nummer op het chassis. IMG-20241012-WA0000IMG-20241012-WA0001

"Love to ride my Bravo"

Wim
                                Bijdrager

Mij veel te nieuw. Ik heb er ieder geval geen lijst van.
                                  Deze is sowieso van dik in de jaren negentig.
                                  Zoals je al ziet aan het goedkeuringstypenr. 6012 (pva in België)met jaar ’93
                                  De brommer(MoFa) is dus zeker van ’93 of later tot wel 2000 aan toe.
                                  Zoek daarom in onderzijde hendel/armaturen naar een bouwjaargetal,
                                  in de velgen, binnenzijde plastic delen/kappen soms een rondje met getallen.
                                  Vind je bijv. overal het getal ’96 dan kan hij bij de rdw gewoon als ’96-er gekeurd worden.
                                  Geen probleem.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 961 tot 975 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.