- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door citta1234.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2012 om 20:22 #491728
AnoniemHehe, met zo’n inlaat mag je er wel een 46mm op knallen. Vergeet niet de inlaat van het carter aan te passen op het spruitstuk en de binnenkant van het spruitstuk te flowen.
Ben heel erg benieuwd 🙂
11 januari 2012 om 22:17 #491729Ben ook erg benieuwd!
Zit er op een SE carter genoeg vlees om nog de inlaat te bewerken?En mag ik vragen waar je het staal voor je uitlaat gekocht hebt?
11 januari 2012 om 23:31 #491730@Edjuh:
Dank je, was erg veel werk om ‘m precies op maat te krijgen, dwz: hoek,lengte en diameter.
De carb. voor ogen had ik toevallig nog liggen een “bijna ongebruikte”. dellorto sparco 18mm.:con@Vertigo:
Zolang m’n 43 goed presteerd vind ik het allemaal al leuk, wat betreft het carter deze ben ik nog niet van plan aan te passen. Heb nl nog geen 100 km geleden alles vernieuwd dus eerst maar ‘ns kijken wat hij zo doet. het spruitstuk daarin tegen is optimaal “geflowd”.:lol@Vespa_addicted:
Aangezien bij de SE de inlaat al erg groot is heb ik hier nog niks aan gedaan, maar opzich is er wel genoeg vlees om er nog het een en ander aan te vrezen.
Het staal, tsja.. dat heb ik eigenlijk allemaal ’n beetje bij elkaar gesprokkeld..
Ik neem aan dat jullie in Nijkerk ook wel ’n staal/montage bedrijf hebben.;)12 januari 2012 om 12:20 #491668leuke spruitstuk heb je daar en je gaat het echt vernemen zn dikke carb

maar heb je de ruimte voor een luchtfilter? omdat je citta lager is ?gr daniel
12 januari 2012 om 12:54 #491733Dank je Daniel..
Ik heb jouw perso laatst ook nog gechecked, was zelf ook van plan ’n complete achterbrug te fabriceren maar op de manier dat ik dat wil, gaan daar waarsch. heel wat uurtjes in zitten.
Misschien in de toekomst.8)Wat betreft de huidige achterbrug:
Daarvan heb ik de torsibox verwijderd en daarvoor in de plaats 60mm meer naar achter ’n custom versteveging aan gebracht.
Tegen opspattend vuil heb ik uit het zelfde blik van de uitlaat(zie eerdere post)’n spatbordje geklopt die tevens helemaal tot onder in ’t frame loopt.:D

P.S. ik denk idd dat hij niet nog lager kan.:con
12 januari 2012 om 17:04 #491735z,n zelfbouw achterbrug daar ben je ook wel wat uurtjes mee bezig jha;)
deze heb je ook netjes aangepast genoeg ruimte voor de dikke carb en filter :lol
als je je binnenpoten nog wat in kort heb je ook weer een normale veerweggr daniel
12 januari 2012 om 23:10 #491741Je bent goed bezig

Respect voor je skillz om dingen zo knap aan te passen/zelf te maken!
Dr is straks in April een toertje vanuit Haarlem. Lijkt het je niet wat om eens mee te toeren?
En nee je zult misschien wel niet eens de oudste zijn als je dat soms dacht haha:DMike12 januari 2012 om 23:33 #491743Dank je Mike!
Ik heb één groot probleem en dat is: STIL ZITTEN.:?
Als ik dan in de garage ’n shaggie sta te roken(vanwegen de vers geborene knutselaar):D zie ik dat spul allemaal staan en dan ga ik dus dingen verzinnen.Dat tourtje vanuit haarlem moeten we maar ff in de gaten houden.
Als er tijd voor is want je weet toch… drukdrukdruk…:con16 januari 2012 om 19:55 #467468@daniel citta:
Je advies opgevolgd omtrend de binnen poten.

Had ik idd niet bij stil gestaan, gelukkig zijn we nooit te oud om te leren!;)Kleine update van het 18mm dellorto/spaco verhaal:
Zoals hier goed te zien is past alles prima, ik kan zelfs als de trapas eruit is sproeiers wisselen(kan handig zijn)8)

En ook de choke mag niet ontbreken bij zo’n carb.:D
16 januari 2012 om 20:11 #467463
AnoniemPast wel krap, maar mooi gedaan!
Heb je ‘m al onder je Citta geklapt, ben wel benieuwd wat ie doet 🙂
16 januari 2012 om 20:43 #467467Heb je de snaar er ook al op gehad? Niet dat het straks niet meer past 😮
16 januari 2012 om 21:59 #467385Blok zit nog gewoon op dezelfde plek als ik dat zo zie. Dus dan zou de snaar ook gewoon nog passen toch?
17 januari 2012 om 14:22 #466965Die chocke heb je grappig bedacht.

Alleen zoals hierboven al beschreven staat, wat als je je blok nog moet verschuiven?17 januari 2012 om 15:06 #466923Mooi gedaan hoor! Heb dit nog niet eerder gezien. Waarschijnlijk omdat mensen dan voor een zelfbouw of si brug kiezen. Citta brugjes blijven zwak… zeker met vario heb je de boel zo krom.
@ Jarco, Ik heb het ook even bekeken. Maar als je eens goed kijkt op de 2e foto. (inzoomen) dan kun je zien dat hij het blok al zover mogelijk naar achteren heeft staan. Snaar spannen zal dus geen probleem wezen
17 januari 2012 om 15:40 #457044Nu zie ik het ook ja. Zal dus wel goedkomen 😀 Ziet er goed uit 😉 Benieuwd wat dat doet 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.