- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 februari 2015 om 11:28 #283333
Even een vliegtuig heen en weer pakken om te sleutel :lol
Denk dat jij net als ik het sleutelen als ontspanning ziet en zo nu en dan even broodnodig is
Succes met de Studie/Stage Kerel :!
TICKLING BARN9 februari 2015 om 11:49 #283334Gave Citta! Maar het lijkt me meer een showding, want dat rijd écht niet met noppenbanden!
10 februari 2015 om 10:54 #283335Crullie :
Even een vliegtuig heen en weer pakken om te sleutel :lol
Denk dat jij net als ik het sleutelen als ontspanning ziet en zo nu en dan even broodnodig is
Succes met de Studie/Stage Kerel :!
Klopt! Dat is het ook. Volgende keer als ik in Groningen ben spreken we even wat af.
DinoH :
Gave Citta! Maar het lijkt me meer een showding, want dat rijd écht niet met noppenbanden!Het rijdt opzich wel prima. Heeft opzich wel grip, beide op de weg en in de sneeuw/op ijs. Maar het is zeker geen Citta om een toer oid mee te gaan rijden!
10 februari 2015 om 10:55 #283336Hier een video van de zwarte Crosser-Citta.
Engelstalig omdat een oude klant van me uit de VS er wat vragen over had
[center]En dit is de 47mm Alu DEPS Reed Valve Ciao die ik over heb genomen van Daniel uit Assen (vroeger ook actief geweest op dit forum). Ik heb de Ciao toch niet meegenomen naar Zwitserland, waar ik hem in eerste instantie als dagelijks vervoer wilde gaan gebruiken.
Volgende keer als ik in Groningen ben ga ik deze proberen af te bouwen. Video volgt.
Hieraan wordt het frame op een paar plekken nog verstevigd, er komt een ander voorvork in, ben nog niet helemaal uit welk vorkje, moet nog gecoat en gespoten worden, en er komt waarschijnlijk een 20mm of 21mm carb op met zelfgemaakt en aangepast spruitstuk.
10 februari 2015 om 15:41 #283337Mooie Citta crosser geworden
Dit is toch het frame wat ik nog voor jou gelast heb? Ook de Treeplank bevestiging beugeltjes die nu weg zijn maakt het geheel een stuk strakker! Misschien dat je een beugeltje kan maken die onderaan het zadel bevestigd kan worden voor het achterlicht.
Kom wel weer eens langs als je in Grunn bent. Succes met de Tesla’s!8)
10 februari 2015 om 18:38 #283338eidos :
Mooie Citta crosser geworden
Dit is toch het frame wat ik nog voor jou gelast heb? Ook de Treeplank bevestiging beugeltjes die nu weg zijn maakt het geheel een stuk strakker! Misschien dat je een beugeltje kan maken die onderaan het zadel bevestigd kan worden voor het achterlicht.
Kom wel weer eens langs als je in Grunn bent. Succes met de Tesla’s!8)
Ja, daar dacht ik ook aan, onderaan het zadel en dan netjes wegwerken. Kijken wel even 🙂 Ik laat je weten wanneer ik weer in Groningen ben!
10 februari 2015 om 21:21 #283339Echt mooi die spikkeltjes! Laat je zo ook de Ciao spuiten icm met rode velgen8)
17 februari 2015 om 19:37 #266110Aan de Twin-Cylinder Ciao wordt ook nog gewerkt.
Deze Ciao heb ik toen ik begin de maand even in NL was langsgebracht bij een kollega-kennis van mij, Sven uit Hamburg, Duitsland. Hij heeft de afgelopen dagen de twee uitlaten onder anderen nu onder handen genomen en afgemaakt, evenals wat framebewerkingen.
Ik was eerst van plan om met de 17″ Bernardi Mozzi velgen te gaan rijden icm 2.50 banden, maar dit past helaas niet helemaal. De band is toch iets te groot. Sven heeft het achterste spatbord-deel al wel verbreedt, en de 17″ 5-ster velgen met 2.25 achterband, welke eerst ook aanliep, loopt nu vrij.

Hier zijn aanpassingen aan het frame/spatbord.

Hier zijn aanpassingen aan de uitlaten.

En de bevestiging van de bokstandaard.

17 februari 2015 om 20:04 #282938Ziet er leuk uit FredeRick.
Wel betwijfel ik of de 2 city puffers het werk zullen doen en of je niet toch moet kijken naar 2 expansie uitlaten.
17 februari 2015 om 20:18 #282939Lennaert :
Ziet er leuk uit FredeRick.Wel betwijfel ik of de 2 city puffers het werk zullen doen en of je niet toch moet kijken naar 2 expansie uitlaten.
De bedoeling is dat ik er eerst gewoon door de stad mee kan rijden.. de expansieuitlaten komen daarna wel een keer.
Ik wil hem eerst zo even testen en cruisen. Het vario-verhaal (Fox), expansieuitlaten en valstroomcarburateur komt daarna.
17 februari 2015 om 20:24 #282937nice, hoe wil je de achterste cilinder gaan koelen?
17 februari 2015 om 20:24 #282935Heisse Scheisse!
Mooi spul. Het rijdt zo vast ook heel aardig.
17 februari 2015 om 20:31 #282936Frankp :
nice, hoe wil je de achterste cilinder gaan koelen?Het hele blok is als het ware een groot stuk aluminium. De hitte van de achterste cilinder trekt natuurlijk ook naar voren, en doordat de voorste cilinder al geforceerd gekoeld wordt, verlaagt dit al deels de algehele temperatuur van het hele blok. Echter zal dit niet genoeg zijn. Ik ben van plan in de rechterzijkap koelgleuven te maken, en eventueel de midden-treeplank iets te verhogen zodat er ruimte is om de hete lucht de laten ontsnappen.
Heel misschien laten we ook wel gewoon de achterste cilinder en kop bloot en komt er dus helemaal geen kap overheen. Dit omdat als de zijkap gemonteerd is deze er zo goed als helemaal tegenaan drukt en dus hoogstwaarschijnlijk gaat smelten.
Zijn er nog niet helemaal over uit.
Edjuh :
Heisse Scheisse!Mooi spul. Het rijdt zo vast ook heel aardig.
Dat lijkt me ook. Eerst zo maar eens testen en touren! Ik heb eerder wel met een City Power op een 42mm Polini gereden, en dat ging best goed.
17 februari 2015 om 20:38 #262324Waarom pak je niet gewoon een luchtscoop als het ware voor de achterste cilinder?
Bijvoorbeeld je rechter zijkap zo aanpassen dat deze lucht opvangt en laat stromen langs je cilinder wat achter weer er uit gaat en e.v.t aan je andere kap het zelfde doet maar met een verloop naar de andere zijde van de cilinder?
Dan ben je in mijn ogen toch klaar gezien hoe sneller je rijd hoe meer je koelt ;).
17 februari 2015 om 20:50 #283341Lennaert :
Waarom pak je niet gewoon een luchtscoop als het ware voor de achterste cilinder?Bijvoorbeeld je rechter zijkap zo aanpassen dat deze lucht opvangt en laat stromen langs je cilinder wat achter weer er uit gaat en e.v.t aan je andere kap het zelfde doet maar met een verloop naar de andere zijde van de cilinder?
Dan ben je in mijn ogen toch klaar gezien hoe sneller je rijd hoe meer je koelt ;).
Dat gaan we o.a. ook testen. Ik heb al een aantal lucht-scoopjes liggen om mee te experimenteren.
Alleen koelt de cilinder dan niet bij stilstand, maar dat is in bijna elk geval wel zo.
Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel meevalt met het koelingsprobleem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.