Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Gave crosser! Maar die banden vragen gewoon om een varioset :). Dan ben je echt de koning van de crossbaan. Mooi collectie verder! Gaaf ook dat je voor JMPB het een en ander kan doen, voor hun ook beter dan hebben ze een beetje contact met wat ze verkopen.

Fredzzz
      Topic starter

Ter voorbereiding op de VC Meeting 9 Augustus ben ik alvast bezig geweest met mijn Ciaotjes; de Heuvel Triple Carb Ciao en de Twin Cylinder Ciao.

Heuvel Triple Carb Ciao
        De drie-carbs Ciao kreeg een nieuwe carburateur, momenteel (tijdelijk) een PHBG 21. De oude 18.5mm Dell’orto was niet goed meer (choke begaf het).

Ik heb het oude 1400 grams elec. vliegwiel weer gemonteerd, en de Pinasco weer in de kast gelegg. De Pinasco had veel te veel onbalans, de trillingen waren niet normaal. Redelijk goed afgesteld gekregen, hij loopt gewoon netjes stationair en de gasreactie is wel redelijk.

Let niet op de kabelzooi, alle brandstofslangen en koelvloeistofslangen worden nog vervangen en netjes weggewerkt.

[center]

Twin Cylinder Ciao
        Voor de Vespa Ciao met twee cilinders heb ik de afgelopen dagen wat onderdelen bijelkaar gespaard en gekocht, o.a. twee nieuwe CDI units, twee nieuwe uitlaten, kabels, koplamp enzovoort.

Het belangrijkste eerst: aan de praat krijgen! Vanavond eerst het blokje geinspecteerd, gekeken of alles nog vonkt (en dat deed die als een trein), vervolgens de twee Citypower uitlaten eronder gehangen (letterlijk) en getest.

Eerste teken van leven; hij start en loopt (op de choke). Morgen eens verder gaan met afstellen. Carb en spruistuk worden in de toekomst misschien nog vervangen, eerst maar eens rijdend maken. Hopelijk aankomende week een eerste test-rit!

[center]

Florian
        Moderator

Zéér gaaf die Tripple ciao Fred!

Daar wil ik volgende week wel even een rondje op maken;)

Fredzzz
          Topic starter

Florian :

Als ik een andere achterkoppeling kan regelen (of even de veren vervang) dan moet dat wel te doen zijn! Nu vind ik hem zelf flink laat pas aanpakken, heel hoog in de toeren pas. Beetje bang voor een warmloper of vastloper.

Zitten zwarte trekveren in + gele drukveer.

Florian
            Moderator

Fredzzz :

Florian :

Als ik een andere achterkoppeling kan regelen (of even de veren vervang) dan moet dat wel te doen zijn! Nu vind ik hem zelf flink laat pas aanpakken, heel hoog in de toeren pas. Beetje bang voor een warmloper of vastloper.

Zitten zwarte trekveren in + gele drukveer.

Zwarte zijn inderdaad veel te licht.. Minimaal geel en wellicht kun je zelfs de witte wel hebben.
              Anders neem ik volgende week wel even een koppeling mee, kun je in ieder geval eens even zien hoe dat rijdt.

Tonni
              Moderator

Welke koppeling heb je er op zitten dan? Die aangepaste van Heuvel?
                Ik zal eens kijken of ik nog iets over heb voor de handel, misschien heb jij iets dat ik leuk vind?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Fredzzz
                Topic starter

Tonni :
                  Welke koppeling heb je er op zitten dan? Die aangepaste van Heuvel?
                  Ik zal eens kijken of ik nog iets over heb voor de handel, misschien heb jij iets dat ik leuk vind?

Nee, die van Heuvel heb ik jou toch gegeven (of aan Thomas?)

Dit is gewoon een ori. Piaggio koppeling (zwarte trekveren, gele drukveer) met een imi. koppelingsschaal.

Lollol3r
                  Bijdrager

Al bedacht hoe je het koelen van de achterste cilinder gaat doen?

Fredzzz
                    Topic starter

Lollol3r :
                      Al bedacht hoe je het koelen van de achterste cilinder gaat doen?

Ja, heeeel hard rijden zodat die meer wind vangt 🙂

Nee, maar ik heb heb wel wat in gedachten dmv een cooling fan en een scoop op de zijkap.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Lekker man!
                        Zie het volgende week allemaal 8)

(die koppeling weet ik niks van btw heheh)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Daan777
                        Moderator

Mooie projecren! Zul je de nodige aandacht mee krijgen op de meeting.

Fredzzz
                          Topic starter

BOBBER
                            Deze is dan eindelijk klaar. Geen brommer, maar het heeft een motor en twee wielen…

ALLE BOBBER MOTOR FOTO’S

Voor de Mono-shock Citta heb ik toch andere plannen. Ipv om deze Citta met de Speed Engine en Pinasco Zij-inlaat op te bouweb, ga ik het Sprocatti MHR BIG BORE Kickstart blok gebruiken – hiervoor ga ik morgen met mijn collega de uitlaat op maat maken.

De Speed Engine en Pinasco set staan momenteel tekoop (zie mijn verkooptopic).

MarcoS
                            Donateur

Vette bike, Fred 8)

Daan777
                              Moderator

Hoeveel pk kan die cilinder (mits goed geconfigureerd) maximaal leveren? 15? 20?

hansieb
                                Moderator

@daan

Dat is volgens mij best wel een pittig cilindertje 😉 De vraag is hoe krijg je dat op het achterwiel ?

Ik heb in de aanbieding:
                                  Het liefste verkoop ik de carters, cilinder, krukas, ontsteking en vertanding in een keer.
                                  Hier is al 28+ PK mee behaald zonder perfecte afstelling.

Carters: Max Tuned door XSH Tuning op de BigBore en uitgevreest voor de krukas. Tevens compleet gepolijst!!
                                  Cilinder: MHR BigBore 86cc Max Tuned door XSH Tuning!
                                  Cilinder ziet er nog goed uit, zit een goede A zuiger bij, alleen moeten er nieuwe pakkingen gekocht worden. Er zit een goede Bougie B10EGV bij.
                                  Krukas: MHR 44m Pen13
                                  Ontsteking: PVL Digitaal met Stage6 grondplaat
                                  Vertanding: Malossi
                                  Vertandingsdeksel: Top Performance Nardo

http://scooterforum.net/threads/bigbore-86cc-blok-inlaat-xsh-roost.198161/

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.