Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fredzzz
    Topic starter

Nog geen vordering wat betreft de mono-shock Citta. Helaas ben ik nog steeds aan het wachten op het frame, dan pas kan ik alles opbouwen en testen!

Vespa Ciao Twin Cylinder Boxer
      Een nieuwe aanwinst, leuk projectje, van de week opgehaald bij Sebastiaan. De twin-cilinder boxer Ciao met 2x Polini 42mm.

– Uitlaten moeten nog afgemaakt worden en er ontbreken nog wat kleine onderdelen. Dan is het testen en daarna spuiten/coaten.

Alle foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=FEPJ3WUZ#IS84IO7T

eidos
      Donateur

Netjes hoor, Leuk project om af te maken in de details. De brug lijkt wel erg zwak aan de rechterkant?

Wil hem graag eens in het echt beschouwen!:thumb

lightlord
        Donateur

Prachtig systeem ik vraag me alleen af hoe je het probleem van de koeling van de achterste cylinder gaat oplossen.
          Hij lijkt geen geforceerde koeling te hebben.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

Fredzzz
          Topic starter

eidos :
            Netjes hoor, Leuk project om af te maken in de details. De brug lijkt wel erg zwak aan de rechterkant?

Wil hem graag eens in het echt beschouwen!:thumb

Frame is zo stijf als maar kan! Binnen het frame (achter het blok) zit weer een brug-systeem dat alles strak houdt. Verder zit er onder het frame en achter (bij het achterspatbord) een C-profiel gelast (foto’s volgen). Alle naden zijn ook dichtgelast.

lightlord :
            Prachtig systeem ik vraag me alleen af hoe je het probleem van de koeling van de achterste cylinder gaat oplossen.
            Hij lijkt geen geforceerde koeling te hebben.

Eventueel door een elec. cooling-fan en/of een luchtinlaat (scoop) in de zijkap. Dit wordt inderdaad nog even puzzelen!

MarcoS
            Donateur

Geinig ding om af te maken idd.
              Ben benieuwd naar het eindproduct! :thumb

Fredzzz
              Topic starter

TWIN Cylinder Boxer Ciao
                Voor de boxer Ciao worden van de week wat nieuwe onderdelen besteld om hem af te maken. Deze wordt eerst afgebouwd met standaard uitlaat om hem te testen, alvorens we er gelijk twee Calibrata pijpen tegen aan gooien. In de toekomst gaat dat wel gebeuren, en dan met een grotere aansluiting (26mm, 27mm of 30mm).

Verder wordt er eerst getest met de 17.5mm Dellorto carb die er nu bij zit, maar deze gaat plaatsmaken voor een valstroomcarburateur (wat voor ons geheel nieuw is, verder nooit mee gewerkt op een brommer, dus dat wordt experimenteren). Het voordeel is dat deze rechtstreeks tegenover het inlaattraject komt, ipv haaks zoals wat nu het geval is met het spruitstuk en de 17.5mm Dell’orto.

Ik ben nog op zoek naar een (goedkoop) donor-frame voor de Ciao. Dit moet een SNOR versie zijn (blauw kenteken).

Nieuw frame-racer Citta project
                Voor een kennis van mij ben ik bezig een frame-racer Citta op te bouwen, een beetje in de stijl van de oranje Sprocatti en groene Simonini-JMPB-Citta, maar dan met een standaard blok.

Via marktplaats hebben we een poosje geleden een Citta-pakket gekocht.. iemand bood een Citta in onderdelen aan, met kenteken, en een berg aan nieuwe onderdelen om hem geheel op te bouwen – precies wat we zochten. Inclusief verstevigde JMPB brug (nieuw!)

Alles wordt hoogglans zwart met spikkels.
                De onderdelen heb ik al laten coaten en het frame heb ik al 90% klaar wat het verwijderen van de ophangbeugels betreft. Alleen de buis voor het bevestigen van het subframe moet nog verstevigd worden aan de onderkant, en vervolgens kan alles in de lak.

Het blauwe frame is van de Mono-shock Citta – meer foto’s volgen. Resultaat is zeer netjes geworden, afwerking is zeer mooi. De blauwe streep breekt het een beetje op, wat opzich wel mooi is alleen weet ik nog niet hoe dit er uit gaat zien met alle andere hoogglans zwarte onderdelen (met spikkels).

Nick050
                Bijdrager

Zoo,dat ziet er netjes uit.
                  Net als de rest wat allemaal in je perso staat,mooi en uniek spul allemaal.
                  Erg mooi kleurtje ook dat blauwe met spikkels/flakes
                  Laat je dit spuitwerk ergens in Groningen doen?
                  Wil die van mij in de toekomst ook laten doen en ben alvast wat aan het rondkijken.
                  Nogmaals erg mooie spullen heb je :thumb

Groeten Nick

Fredzzz
                  Topic starter

Nick050 :
                    Zoo,dat ziet er netjes uit.
                    Net als de rest wat allemaal in je perso staat,mooi en uniek spul allemaal.
                    Erg mooi kleurtje ook dat blauwe met spikkels/flakes
                    Laat je dit spuitwerk ergens in Groningen doen?
                    Wil die van mij in de toekomst ook laten doen en ben alvast wat aan het rondkijken.
                    Nogmaals erg mooie spullen heb je :thumb

Groeten Nick

Bedankt!

Ja, het poedercoaten laat ik doen in Leek-Tolbert (bij Novatec).

Het spuiten doet een nieuwe spuiter van me, ook uit Groningen.

Kom maar een keer langs, dan kan je de kwaliteit in het echt zien.

Nick050
                    Bijdrager

Hee

Dat klinkt bekend idd Novatec
                      Spuitwerk ziet er zo echt netjes uit ik ben benieuwd,
                      Ik neem binnenkort wel ff contact met je op en zou dan graag eens langs komen ben erg benieuwd.
                      Moet nog ff wachten tot ik mijn brommerpotje weer gevuld heb hahaha,
                      En dan zou ik graag wat spulletjes kopen ook (cnc 3hoekslager,vaste lagers bijv)
                      Maar je hoort dan snel weer van mij

Groeten

Anoniem

.

Intellect80
                        Bijdrager

Ziet er strak uit Fredzzz :thumb
                          Kan niet wachten om die boxer eens in actie te zien :p word een beest!!!
                          Succes er mee!

No stress, all fun and a bit of speed

hotrod ciao
                          Bijdrager

vet man!

die twinboxer stond op marktplaats of niet? heb ik ook nog naar zitten kijken;)

ga zo door!

Fredzzz
                            Topic starter

De frame-racer Citta zit al in elkaar, zie hieronder het resultaat tot dusver. Alles zit in elkaar om te testen hoe het rijdt en of alles netjes in elkaar past.

– Std. blok met Tecno Citypower uitlaat
                              – Kaal frame (zonder kappen)
                              – Kenda noppenbanden
                              – Laag stuur

Achterlicht tijdelijk gemonteerd onder het zadel. Moet nog iets bewerkt worden, maar het ziet er niet eens zo gek uit als je mij vraagt. Mag wel wat hoger.

Trekt nog niet echt lekker op, en dat met poelie 90. Misschien dat de strakke groene trekveren toch overkill zijn en hij niet goed aangrijpt uit stilstand.

TO DO LIST
                              Ik ben nog altijd op zoek naar een GILERA (Citta) zadel voor deze Citta. Nu zit er een CIAO zadel op (met CIAO-tekst op de zijkant). Ruilen? Heeft iemand een GILERA zadel te koop?

– Kabels inkorten en op maat maken

– Voetsteunen op maat maken en monteren

– Frame moet nog gespoten worden

– Cilinderkop (en blok) hittebestendig zwart spuiten

– Zadel inkorten/verlagen. Eventueel zadelhoes verwijderen

– CNC Alu achterwiellagerplaat + moer monteren

CITTADARAH
                              Bijdrager

Nice👍

Lollol3r
                                Bijdrager

Leuk gedaan dat lampje!

Ik zit nu ook te denken, je kunt hem ook ‘ondersteboven’ proberen te bevestigen aan de achterkant van het frame.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.