Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

brent
    Bijdrager

zijn er al vorderingen ?

Fredzzz
      Topic starter

Kleine update.

Deze Citta heb ik als tussendoortje even klaargemaakt (voor JMPB) – zo goed als helemaal “origineel”. Deze komt in de showroom van JMPB naast de groene Simonini Citta te staan.

– elec. model
        – geheel opnieuw gepoedercoat
        – vaste voorwiellagerset
        – nieuw “Citta” zadel (zat eerst de hoge imitatie Gilera zadel op)

Naast zijn grote broer

Het frame van de monoshock Citta is naar de spuiter gebracht, die verwacht ik binnenkort terug. Het blok ga ik de komende week opbouwen (Speed Engine + Pinasco zij-inlaat). Cilinder zou een 46mm worden, maar misschien zijn daar toch andere plannen voor.

Nieuw Experimenteel Project
        Daarnaast nog wat leuke onderdelen op de kop kunnen tikken.. Van arvid13690 een leuke membraanset overgenomen, en via een oude klant van mij een nieuwe Malossi ALU DEPS verkregen (geruild).. dit hele pakket in de foto moet binnenkort èèn geheel worden (zoals de Heuvel Triple Carb Ciao) 😉 even experimenten en kijken of dat loopt…

Tonni
        Moderator

Doe mij die rechter Citta maar!:D

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

MarcoS
          Donateur

Mooi spul :thumb

Citta-ciao
            Donateur

Mooie onderdelen, word zeker weer een dik blokje, ik hou’t in de gaten, keep going!=)

lightlord
              Donateur

Gruwelijke onderdelen weer DIK spul :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                Lightlord's Dizzy/Gypsi

Fredzzz
                Topic starter

Tonni :
                  Doe mij die rechter Citta maar!:D

Ik moet zeggen dat die originele Citta als een droom rijdt… beter dan sommige opgevoerde Citta’s die ik heb (of had) staan… heerlijk! Die trappers maken hem helemaal af.

Wat het DEPS-blokje betreft; ja, ik heb die onderdelen redelijk goedkoop op de kop kunnen tikken en had nog veel spul liggen (carbs om mee te gaan testen), de DEPS heb ik geruild met een set Citta velgen (ja, serieus). Het kan twee kanten op gaan; kan ook zijn dat het voor geen meter gaat lopen. Eerst maar even de monoshock Citta afmaken!

Nog even voor de duidelijkheid, het is dus mijn plan om de carburateur via de Polini 4-kleps membraan rechtstreeks bovenop de cilinder te monteren. In theorie zou het moeten kunnen (net als bij de Heuvel Triple Ciao), vooral als ik met alleen de ene carburateur (op de DEPS-cilinder) zou gaan rijden – maar ik wil er ook een tweede op proberen, en dat kan de overkill zijn.

Fredzzz
                  Topic starter

Van mijn nieuwe spuiter wat foto’s gekregen van het mono-shock Citta frame. Ik heb hem de kleur laten kiezen – het is een soort van parelmoer flip flop metalic iets geworden, met alles erop en eraan. Heb het frame nog niet in het echt gezien dus weet niet hoe het er uit ziet, maar de afwerking ziet er in ieder geval super uit.

Ik weet niet wat ik van die blauwe lijn moet vinden aangezien de rest van de onderdelen hoogglans zwart + metallic effect zijn.

Schokbrekerophaning netjes weggewerkt

Mijn collega heeft de mechanische voorrem-set klaargemaakt voor de mono-shock Citta, deze setjes wil ik binnenkort ook aanbieden. Voor en achter. Dit zijn allemaal nog prototypes, om uit te proberen.

De achterbeugel moet nog wat afgewerkt worden en vervolgens gepoedercoat.

speedbuxy
                    Bijdrager

Interessant rem systeem dus ben zeker geintresseert als ze aangeboden gaan worden.
                      Kleur ziet er zo op de foto,s ook al goed, dus dat zal in real life vast nog mooier wezen:thumb

DarkMagician6
                      Bijdrager

Ik heb zo’n rem systeem ooit op een mountainbike gehad, lekker stoppies maken. :p
                        Veel succes ermee, ik vind het er in ieder geval beter uitzien als zo’n reusachtige schijf die sommige mensen aan hun wiel maken. (*Kuch* Lennaert *kuch*)

Piet30
                        Donateur

nice brake development :thumb

MarcoS
                          Donateur

Ik vindt het hele gebeuren er weer erg netjes uit gaan zien :thumb
                            En die remmen zijn zeker interessant…;)

hansieb
                            Moderator

Die mechanische remmen zien er wel bruikbaar uit 😉

Batty
                              Donateur

Mooi rem systeem.
                                Als het zover is ben ik ook ckr geïnteresseerd .

AA-T
                                Sleutelbeheerder

leuk systeem.
                                  Ben wel benieuwd naar de remkracht & slijtage van de blokken/schijf.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.