- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 januari 2016 om 14:13 #283563
speedbuxy :
Das een sexy pijp8)
Alleen niet echt geschikt voor losse wapperende trainings broek dragers zoals mij denk ik:lolBeide poten op de linker voetstep en rijden maar
21 januari 2016 om 20:13 #283564Wow kikke uitlaatje =)
Wel jammer dat hij net niet om het benzine kraantje heen gaat.Past mooi bij dat prachtige ongespoten frame.

Ik hou wel van die stijl.
Ik ben ook zwaar onder de indruk van de verzameling oldtimers.22 januari 2016 om 20:24 #283565Coole pijp ja! Ben benieuwd naar de sound.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 februari 2016 om 16:09 #283533MHR Reed Valve DEPS Ciao
Ciao frame is nu zo goed als klaar voor de straler en spuiter.De rechterkant van het subframe is verstevigd en ik heb besloten een kleine schokbreker als zadelveer te gebruiken (op sommige foto’s zit de normale zadelveer er nog in, maar die moet je even wegdenken aangezien die toch komt te vervallen).
Ik ga verschillende schokbrekers als zadelveren testen.

Simonini 4P
De laatste aanwinst is een gloednieuwe Simonini 4P. Deze heb ik spotgoedkoop over de kop weten te tikken met nog wat onderdelen.Hiervoor heb ik momenteel nog geen plannen, eerst maar eens de andere projecten afmaken.
21 februari 2016 om 16:44 #266111Veert dat een beetje zo’n schokbreker als zadelveer?
21 februari 2016 om 16:53 #283566Florian :
Veert dat een beetje zo’n schokbreker als zadelveer?Die tweede, met chromen omhulzing, wel. Die eerste voor geen meter.
21 februari 2016 om 20:18 #283567Gave projecten weer, altijd lekker leesvoer op de zondagmiddag zo

Al serieuze plannen met het 4P blok?
21 februari 2016 om 20:50 #283568Wilk1985 :
Gave projecten weer, altijd lekker leesvoer op de zondagmiddag zo
Al serieuze plannen met het 4P blok?
Eerst maar niet! Ligt voor nu maar mooi op de bovenste plank bij de verzameling.
Eerst de andere blokjes en projecten afmaken.
15 maart 2016 om 19:39 #283581Eurocilindro Zij-Inlaat + CHINA ENGINE
Dit blokje krijgt eindelijk ook vorm. Ik heb nog een aantal China-blokjes liggen en zoals we weten zijn de inlaten daar niet helemaal zuiver. Het leek mij dus een leuk idee om dit blokje als zij-inlaatblok op te bouwen.De twee helften sloten niet goed aan en de bovenkant moest 0.2mm gevlakt worden.
Cilinderkeuze wordt waarschijnlijk een 50DR, gewoon om te zien hoe dat presteert icm een zij-inlaat. Als alternatief heb ik nog een Polini 42 Alu.

MHR Reed Valve DEPS CIAO
De Ciao heeft een nieuwe zadelpen gekregen omdat de oude af was. Nu staat de zadel ook iets hoger – dit is nog wel te verstellen.

Het Simonini 3P blok (+3mm verhoging) gaat samen met wat andere blokjes en kleine onderdelen naar de glasparelstraler.

De Ciao wordt ook gestraald. Ik weet nog niet of ik hem laat poedercoaten of spuiten. Ik wilde hem eigenlijk laten spuiten omdat ik dan de inkepingen in de tank mooi weg kon werken.
16 maart 2016 om 11:05 #283582Fijn, een update, dat mag wat mij betreft elke week.
16 maart 2016 om 20:19 #283362In tijden je Perso niet meer doorgelezen, maar wat een prachtige verzameling heb je!
17 maart 2016 om 14:39 #283361Word mooi Fredzz!
18 maart 2016 om 21:32 #283363Vanavond een aantal dingen bij de straler opgehaald!
Blokjes zijn mooi schoon.

MHR Reed Valve DEPS CIAO
Frame en andere delen zijn al klaar. Ik denk dat ik alles toch laat spuiten ipv poedercoaten.

18 maart 2016 om 22:01 #283583Lekker bezig fredz mooi schoon zo die blokjes ja dat maakt het weer mooi voor op de plank of onder de broms ;)!
25 maart 2016 om 20:48 #283584MHR Reed Valve DEPS CIAO
Velgjes van de Ciao zijn terug van de straler. Ze moeten nog iets geschuurd worden omdat niet alle lak eraf kwam. Eindelijk kan de Ciao komende week naar de spuiter.Sprocatti Evoluzione
Ik heb nog nooit direct een blok bij Sprocatti gekocht, en mag ook blij zijn want de ervaring die ik zojuist heb gemaakt is uitermate slecht. Ik raad hierbij dus iedereen af om met die idioten zaken te doen.Om de Sprocatti verzameling min of meer compleet te maken wilde ik voor mijn verjaardag (Februari) het Sprocatti Evoluzione blok kopen. Dit heb ik in December al geregeld maar het is pas net (paar dagen geleden) aangekomen, en hoe.
De doos: veel te groot. Niet compact verpakt. Demper heeft een paar deukjes en krasjes omdat alles los in de doos rondvloog. Die idioot heeft totaal geen moeite gedaan met inpakken, gewoon alles in een doos geflikkerd en opgestuurd. Ja, er zat wel iets aan verpakkingsmateriaal in, maar losse stukjes piepschuim en een enkel velletje verpakkingspapier om de uitlaat en het blok doen niet veel in zo een grote doos.
Dit is niet eens het ergste. Het blok werd besteld met een scooterkrukas om er een scootervario op te kunnen zetten. Specs:
Boring: 55mm
Slag: 46mm
goed voor 109ccOnze beste Franco heeft of dronken het blok inelkaar gezet of hij is dement. Hij heeft het blok met de ontstekingskant van de krukas opgebouwd, of te wel hij heeft de foute kant van de krukas bewerkt en heeft waarschijnlijk tijdens het bouwen gedacht “naja, fuck it, kan ook zo wel.” Kortom: ik kan er niks mee aangezien er geen vario op past.
Het blok moet nu weer uitelkaar en er mag een nieuwe krukas in. Al met al een duur grapje. Oh, en of Sprocatti dat vergoed? Wat dacht je zelf. Hij gaf mij de schuld dat de demper en uitlaat beschadigd waren, en over de krukas wil die er zich ook over uitlullen omdat “er altijd aanpassingen nodig zijn in het leven.”
Prima, het blokje heeft nu toch geen prioriteit aangezien ik toch met de andere blokjes eerst af wilde maken, het is alleen kut dat dit project al slecht start – maargoed, wat wil je anders met Sprocatti. Dus toch maar zelf blokjes ontwerpen en produceren 😉
Pics
Veeeel te grote doos. Veeeel te weinig verpakkingsmateriaal.

Beschadigde demper – tevens ook een goedkope lelijke demper.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.