- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 januari 2016 om 21:24 #283548
Eurocilindro Simo-clone zij-inlaat
Deze had nog wat liefde nodig. Hij is misschien mooi schoon, maar bij het tapeind is het vlees en het draad open. Tevens is het boutgat rechts onder voor het membraan doorgedrukt en zit er in de carterhelft een klein gaatje.

Pinasco Polini Speed Engine
Verder nog met het spruitstuk en de inlaat van de Pinasco zij-inlaat bezig geweest – de rood gemarkeerde plekken heb ik iets afgewerkt (foto’s van het eindresultaat komen nog). Hiervoor moet nog een leuke cilinder komen, dan kan de boel inelkaar.

1:15 / 1:14.8 Variovertanding
Verder nog een leuke variovertanding en koppeling op de kop weten te tikken. Het is een 1:15 (1:14.8 ) vertanding. Als ik mij niet vergis, zitten deze ook op de Porters, kan dat zijn? Hier in Zwitserland worden ze, of werden ze, gebruikt voor een aantal “Post brommers” zoals ze die hier noemen. De postbodes brachten vroeger de poststukken met een Ciao/Si/Bravo langs en om de steile bergen op te komen zaten er zowat altijd varios onder de brommers.De as is langer. De koppeling zelf is ook anders. De spiebaan zit bovenin.

18 januari 2016 om 21:33 #283549Ah ja de post si vario’s ;)!
Je hebt bepaalde oldtimer post si’s die een NOG hogere ratio hebben geniaal en ziet er leuk uit ben benieuwd of het beetje rijd ;)!18 januari 2016 om 22:31 #283550Dat is wel een erg lichte vertanding dat word alleen maar wheelies 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi19 januari 2016 om 07:46 #283551Hé dat is leuk. Die vario zit ook idd op Porters. In 1 zit een nog lichtere vertanding mét 100mm schijven. De andere hebben 1.14,5 met 90mm’s. Het scheelt aanzienlijk, maar heb ooit is met zo’n setje op een std bravo gereden. Je trekt er makkelijk wheelies mee haha.
19 januari 2016 om 16:45 #283552Was dat scheurtje in de variodeksel precies op zo’n gietlijntje?
Ik heb een keer een naaf getracht te reviseren, maar deze barstte tijdens het warmstoken precies op een “gietlijntje” (die dunne imperfectie strookjes alu die je hier en daar tegenkomt).19 januari 2016 om 21:41 #283553Daan777 :
Was dat scheurtje in de variodeksel precies op zo’n gietlijntje?
Ik heb een keer een naaf getracht te reviseren, maar deze barstte tijdens het warmstoken precies op een “gietlijntje” (die dunne imperfectie strookjes alu die je hier en daar tegenkomt).Nee, mijnes had een scheur in die “toren” of “schoorsteen” waar de pen voor de vrijloop doorheen gaat.
Die scheur op de gietlijn is ook wel vreemd. Zal wel een interne scheur geweest zijn die je niet kan zien.
19 januari 2016 om 21:50 #283554Ik heb hier een tijd geleden via via wat fanatieke sleutelaars ontmoet… Af en toe sleutel ik in deze schuur aan mijn Citta en Ciao.
Zo een onderdelen- en brommerverzameling heb ik niet vaak gezien, en dit is alles van een persoon. En ja, dat zijn meerdere ’68er Ciaos en ook nieuwe frames uit de fabriek.

19 januari 2016 om 22:43 #283555Tering.. Ben wel echt bloedjaloers op die oldtimers.. Kan je er niet 1 mee nemen :P. Ook leuk om weer eens zo’n groene te zien, leuke aparte kleur is dat. Staat goed met die whitewalls!
20 januari 2016 om 09:45 #283556Wat een mooie hobbyschuur en een heerlijke verzameling
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 januari 2016 om 09:50 #283557Mooie verzameling! En hij heeft zeker lekker de ruimte.
Heb je hem gezegd dat hij een keer een oldie toertje mee moet rijden?
Ik neem aan dat het een Zwitser is, maar als je hem verteld dat we in Nederland lekkerbekken hebben vindt hij het wellicht de moeite waard 😉
20 januari 2016 om 12:35 #283558Geinige vario-vertanding heb je daar; heb hem zelf ook! Van DinoH overgenomen.
Heb geen idee hoe die schaal nou precies werkte, tijdens het aanrennen draaide die zilveren schijf op de koppeling mee, en kreeg ik hem met geen mogelijkheid aangerend.
Ik heb de lange as dan ook uitgewisseld voor eentje van een (volgens mij) 1:11.5 vertanding.Rijd prima op me ciao’tje!:)
20 januari 2016 om 13:57 #283559Das zeker een mooi en goed gevuld klus hok
20 januari 2016 om 22:17 #283560Wat een lekkere perso ook dit he.8)
20 januari 2016 om 22:46 #283561MHR Reed Valve DEPS Ciao
De Ciao is bijna klaar voor de spuiterij. Frame moet nog verstevigd worden en de uitlaatophanging wil ik optimeren voordat er een laagje verf op komt.Ik wilde de Ciao in eerste instantie opnieuw opbouwen met een Calibrata (30mm versie), maar ik heb nog een leuke DBR liggen met 27mm aansluiting (eigenlijk is het een 27.5mm aansluiting, wat jammer is want ik heb voor het DEPS cilindertje nog een 27mm flens, dus het past nog niet perfect maar daar vind ik wel een oplossing voor).
Uitlaat zit niet vast en frame hangt iets naar achter, maar het ziet er dan ongeveer zo uit…

Hier nog wat foto’s van blok en uitlaat

21 januari 2016 om 13:09 #283562Das een sexy pijp8)
Alleen niet echt geschikt voor losse wapperende trainings broek dragers zoals mij denk ik:lol -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.