- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 augustus 2015 om 21:00 #283497
big blokje 😀
maar hoe je dat gaat oplossen met die krukas in die sprocattie:?
slag verkorten en drijfstang langer maken ?
wel een ziek motorblokje, schreeuwt al moord en brand als je er naar kijkt
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 augustus 2015 om 09:32 #283498Fredzzz :

Wat is het verschil 4mm ? Dat zou betekenen dat de slag van de kruk 4mm te groot is, big-end had 2mm dichter naar het center van de krukas moeten staan en de Drijfstang gaten(smal-end en big-end) 6mm verder uit elkaar moeten staan.
Op deze manier staan uitlaatpoort en spoelers wel lekker lang open, dus benzine zuipen zal die op zeker 😛
Je zou eventueel alle poorten naar beneden(odp) bij kunnen werken, krijg je meer koppel maar de benzinetank is binnen een kwartier leeg. Niet echt efficiënt te noemen.
Zou er niks meer aan doen maar gewoon een Carb, vinden die flink mengsel leveren kan
een dikke dus .TICKLING BARN26 september 2015 om 21:32 #283509Yup de zomer is zo goed als weer voorbij, het feesten is gedaan dus gaat er weer gesleuteld worden. 8)
SPROCATTI.F 001 REED VALVE
Fredzzz heeft een zeer zeldzaam oud Sprocatti carter bij me gebracht met veel gebruikers sporen, het is duidelijk te zien dat dit blokje door de jaren veel is gebruikt/versleuteld en dat er een keer zuigerveren of kogeltje van lager versplinterd door het carter heeft gestuiterd.
Opstaande rand van het grote carter die pas hoort te zitten in het kleine carter was al half verdwenen/afgebroken en bij het vastschroeven van de carters zonder kruk brak er weer wat af plus dat ik op 2 plaatsen met gemak een voelermaat van 0.05mm er tussen kon steken(zonder pakking). Pas vlakken waren duidelijk met een schroevendraaier beschadigd, waarschijnlijk om een keer het carter te openen. Maar het mooiste is dat de lager passingen nog goed zijn, dus ik ga proberen nieuw leven in deze speciale carters te blazen.
Zie de putten waar ik stukjes hardstaal van zuigerveer/versplinterd kogel lagertje ? uit gepeuterd heb.
Gehele opstaande rand verwijderd want zag al weer scheurtjes en klem sporen van een slechte passing.
Carters gevlakt totdat de voelermaat van 0.05mm nergens meer tussen past.
Ook het kleine carter.

Tja dus dan ga je even kijken wat er mogelijk is met freesjes, aanzet en toerental.
Spoelers kunnen een stuk groter voor de cilinder die gebruikt gaat worden.
Die mini spoelertjes van Sprocatti slaan gewoon nergens op, duidelijk voor een origineel cilindertje.
En dat voor een race blok.
En dan ook direct goed kijken naar de flow van spoelers van carter naar cilinder, cilinder is weer een Simo, 48mm en die zijn knetter hard wat chroom laag betreft dus dat voor de volgende foto sessie.

lijkt mij een mooie Combo =)
TICKLING BARN27 september 2015 om 12:11 #283510Mooi project weer Crullie, gaat vast wel goed komen met deze carters
1 oktober 2015 om 21:10 #283511
Groepsfoto 🙂
Binnenkort meer
TICKLING BARN3 oktober 2015 om 18:04 #265378Special voor crulli, zo hou ik je nog up-to-date:bier
zo als sommigen misschien weten ben ik al een tijdje bezig met het maken van een membraan en spruitstuk voor deze engine.
Sinds kort ook eigen 3D printer gebouwd. Ideaal voor een membraan.Het resultaat:

2x spruitstuk alu, 1x plastic en 1x spruitstuk plasticVerder op het moment bezig met een 4 klepsmembraan:
5 oktober 2015 om 13:21 #283512Als dit geen Joint Venture is dan weet ik het ook niet meer.

Dat word dus een dikke 2 klepper, ben ik het helemaal mee eens, ga ik alvast op zoek naar zelf te maken membraan klep materiaal.
TICKLING BARN6 oktober 2015 om 09:45 #283513Mooi om te zien dat dit setje gered wordt! Het ziet er veelbelovend uit!
6 oktober 2015 om 11:39 #283514Is het membraan niet wat te lang/diep voor de Sprocatti carters?
Want origineel zit er een heel kort knobbelachtig membraan in.6 oktober 2015 om 12:08 #283515Ik kan me ook zoiets voor de geest halen inderdaad. Het membraan lijkt erg diep. Verder wel erg mooi om te zien!
6 oktober 2015 om 12:17 #283516Als je hem een 2 kleps maakt kan hij in principe iets langer wezen en de klepjes omhoog laten openen maar of dit nou de meest profijtvolle weg is…
6 oktober 2015 om 14:25 #283517Het membraan is inderdaad stevig lang. We hebben deze maat zo uit de Carter gehaald. Mocht het niet (goed) werken, dan print ik er gewoon een nieuwe. Ik wil teven een 4 kleps membraan testen.
6 oktober 2015 om 14:31 #283518Heb de maten van het membraan doorgegeven aan FrankP en daarbij rekenschap gehouden dat de klep aan kruk zijde bij open stand de kruk niet zou raken, mijn enigste zorg is dat het plastic sterk genoeg is om schroefdraad te tappen zodat de schroefjes stevig genoeg vast zitten om de kleppen goed vast te zetten.
TICKLING BARN11 oktober 2015 om 18:10 #283521Vandaag langs crullie geweest om het 1 en ander te bespreken en proberen. Geslaagde middag echter paste het membraan niet. Tijdens het meten en opschrijven was wat fout gegaan. gelukkig geen grote ramp aangezien ik ze zonder veel moeite weer opnieuw kan printen.
De membraam was inderdaad iets aan de lange kant. Het ontwerp zal er ongeveer zo uitziet:
11 oktober 2015 om 19:51 #283522Jullie hebben gelijk jongens, ik had de diepte van het spruitstuk verkeerd doorgegeven aan frank en dus pasten Frank’s proefstukjes voor geen meter. We hebben samen alle juiste maten even opgezocht en kwamen uit op bovenstaand ontwerp.
De doorlaat van het membraan is een stuk kleiner dan ik in eerste instantie dacht en dus is een 21 mm carburateur de maximale maat.
Ook de gebogen membraan steuntjes voor de klepjes gaat Frank in meerdere radius variaties maken zodat het doorbuigen van de klepjes juist gekozen kan worden.Binnenkort weer meer
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.