Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frankp
    Donateur

weer een zeer leuk blokje erbij.:thumb

Fredzzz
      Topic starter

TWIN CILINDER BOXER CIAO

Mijn pa heeft de Ciao afgelopen week bij Sven (lemmy62) in Duitsland opgehaald, en het resultaat mag er wezen! Sven heeft heel mooi werk geleverd, hij let altijd heel fijn op de kleine details.

Niet dat het met twee cilinders mogelijk is maar ik wil de Ciao een zo standaard mogelijke uitsraling geven. Het moet een verlengde C24 voorstellen, met originele onderdelen. Er moeten nog een aantal kleine dingen gebeuren, hievoor heb ik nog volgende onderdelen nodig:

– kilometerteller (nog zoekende, het liefst nieuw of zo goed als nieuw)
        – reflectoren (sommige modellen hadden ook langwerpige reflectoren onder de bagagedrage – was dit standaard?)
        – een nieuw zadel (nog zoekende)
        – tankstickers (waren er alleen de 3D “CIAO” stickers voor de C24? ik weet even niet welke precies standaard zijn; verschilde dit per bouwjaar van de C24?)

– voetsteunen monteren
        – kilometertellerkabel monteren
        – tankstrip monteren (zwart, overgenomen van erik en erwin de Brandweer)
        – zadelveerkapje monteren (zwart, overgenomen van erik en erwin de Brandweer)

– Zover ik weet had een Ciao C24 nooit een balhoofdkapje, kan iemand dit bevestigen?

erikbloemberg

Hey fred

Een nieuw type ciao heeft geen balhoofd kapje standaard.
          Ze zetten er altijd een mix balhoofdkapje op.

Reflectors zaten op het laaste type standaard erop. Na 2006.
          Het type ervoor had ze niet.
          Er waren 2 type stickers de 3d ciao. Tot 2005 en de alu ciao stickers na 2006.

Veel plezier met de spullen erwin de brandweer heeft ze vandaag bij me op gehaald.

Gr erik bloemberg

El Citta
          Donateur

Heeeel mooi geworden!!! :thumb Wat ik me wel afvraag is waarom je gekozen hebt de carburateur naar voren te laten wijzen..dit zorgt voor problemen met afstellen door de zogenaamde ram-air dat er ook is bij de ATG kit. Is dit spruitstuk niet 180gr te draaien zodat het naar achteren wijst? Verder een mooie originele look maar hierin is ook de carb weer spelbreker..als je die mooi kan wegwerken is hij helemaal af naar mijn idee 😉 Wel erg netjes gedaan allemaal! Hulde aan Sven :thumb

zevenenergie
            Donateur

Ik vind het een ultiem project:thumb.
              Prachtig uitgevoerd, goed gekozen kleur, vooral die wielen in dezelfde kleur als de dekjes vind ik mooi.
              Is de carburateur niet weg te werken in een sixpack bier, dat argeloos op je brommer staat?

speedbuxy
              Bijdrager

Hij is erg mooi geworden:thumb
                Ik ben persoonlijk alleen nog wat bang voor de koeling van de achterste cilinder. Maar dit zal zich in de toekomst uit wijzen, want neem aan dat ie wel bereden gaat worden.
                Mooie unieke kleur ook:thumb

ritze
                Bijdrager

omg pracht en praal 😀

ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het de best uitziende boxer ciao is ooit 😀
                  heerlijk met 2 city powers.

probeer nu maar eens dat voorwiel aan de grond te houden 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

gunther
                  Bijdrager

mooi werk chef

Fredzzz
                    Topic starter

El Citta :
                      Heeeel mooi geworden!!! :thumb Wat ik me wel afvraag is waarom je gekozen hebt de carburateur naar voren te laten wijzen..dit zorgt voor problemen met afstellen door de zogenaamde ram-air dat er ook is bij de ATG kit. Is dit spruitstuk niet 180gr te draaien zodat het naar achteren wijst? Verder een mooie originele look maar hierin is ook de carb weer spelbreker..als je die mooi kan wegwerken is hij helemaal af naar mijn idee 😉 Wel erg netjes gedaan allemaal! Hulde aan Sven :thumb

Ja hoor, dat kan zeker. Er komt ooit nog een soort van “Stage 2” tuning kit op; opmaat expansieuitlaten en een 24mm carb of valstroomcarb. Eerst maar een cruisen.

speedbuxy :
                      Hij is erg mooi geworden:thumb
                      Ik ben persoonlijk alleen nog wat bang voor de koeling van de achterste cilinder. Maar dit zal zich in de toekomst uit wijzen, want neem aan dat ie wel bereden gaat worden.
                      Mooie unieke kleur ook:thumb

We gaan het zien inderdaad! Ik ga er nog een 12V batterij en PC koeler op installeren.

Fredzzz
                      Topic starter

Nog een oldtimer op de kop weten te tikken. Heeft iemand voor dit type nog de volgende onderdelen:

– tankstickers
                        – zadel
                        – zijkappen
                        – slot
                        – eventueel andere onderdelen (rekjes, mandje)

Fredzzz
                        Topic starter

Weekje vakantie. Ben overgevlogen uit Zwitserland voor de meeting aanstaande zaterdag. Vanavond gelijk met wat projecten en blokjes bezig gegaan.

De blauwe oldtimer Ciao (zie foto’s hierboven) had nog wat aandacht nodig. Heeft 2 a 3 jaar niet gelopen, dus maar even de carburateur losmaken en alles schoonmaken, nieuwe benzine erin en hij sprong meteen aan na een halve meter. Gaat mee naar de meeting!

SPROCATTI MHR BIG BORE REED VALVE
                          Dit blokje heeft een jaar of anderhalf op de plank gelegen bij mijn collega. HPI is nu gemonteerd en het blokje vonkt – net getest.

De VHST 28 carb die ik er voor wilde gebruiken is toch iets te groot – past niet netjes in de achterbrug.

Het ouder membraanhuis+spruitstuk heb ik maar gemonteerd en ben nu opzoek naar een passende carburateur (24mm aansluiting, inschuif). Wie iets weet mag het graag delen!

Het probleem met dit blok is toch nog de timing van de cilinder. De zuiger komt een aantal milimeter onder de poorten uit (op BDC). Dit gaat ten kosten van de prestaties.

Zuiger komt wel perfect uit op TDC, maar maakt een te lange slag naar beneden.

Het is min of meer een zelfgemaakte krukas, bestaande uit een volle wangen krukas, met een kickstart as erin geperst, en een Kreidler (of Zundapp) drijfstang (ik meen 91mm lang, maar ik kan me vergissen).

Het Sprocatti 3P Simonini blok vonkt ook! Net getest. De VHST 28 carburateur komt nu op het Sprocatti roterende blok.

SPROCATTI CITTA
                          Nou, ik weet nu ook waarom dit blok de vorige keer niet lekker liep. In de video op de vorige paginas liep het blok wel, maar kreeg ik het moelijk aan en leek de afstelling niet goed. Ik was van plan de carburateur deze komende dagen af te stellen omdat ik dus dacht dat de afstelling niet goed was. Ik keek nog eens een paar keer het filmpje en kwam tot de conclusie dat de afstelling niet mis is (sproeier 120, zou voldoende moeten zijn om minstens stationair te lopen).

Ik had het vermoeden dat de timing niet klopte, en dan niet van de HPI ontsteking, maar van de inlaat! En mijn vermoeden bleek te kloppen. Ik heb het blok een aantal jaar geleden, toen de krukasmoer was afgebroken na het vele starten, opnieuw in elkaar gezet en in de kast gelegd, maar heb blijkbaar een kleine fout gemaakt met de schijf. Toen ik het blok gereviceerd heb, heb ik de schijf net iets te vroeg ingesteld op sluiten; deze ging een aantal graden te vroeg dicht (eenzesde stand te vroeg als je naar de hexagon moer bekijkt). Kortom, zodra de zuiger op TDC was, was de schijf de inlaat al aan het sluiten. Bij TDC hoort de schijf nog open te zijn, en moet pas sluiten zodra de zuiger onderweg naar BDC is.

Anyway, het blok loopt en springt binnen de eerste draai van de krukas meteen aan – loopt netjes stationair en jankt heel hoogtoerig als ik ook maar een beetje aan de gaskabel trek – morgenvroeg volgen videos, de buren klaagden net al en ik ben er pas een aantal uur, maargoed het was ook bijna middernacht.

Zo stond de schijf dus op het moment dat de zuiger net voorbij TDC was

En zo hoort die te staan op TDC op het kantelpunt onderweg naar BDC

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

Mooi dat je nu eindelijk het probleem hebt ontdekt dan want zo’n blokje moet gewoon lopen!

Dat je buren zeuren dat ken ik maar al te goed..

Ga je de cilinder afdraaien of laat je hem zo en fabriceer je een andere krukas?

Piet30
                            Donateur

😀 nice

Did you change the inlet timing?

MarcoS
                              Donateur

Prachtig spul, man :thumb
                                Ben benieuwd naar de filmpjes..

Wilk1985
                                Moderator

Mooi spul Fred! Top dat je speciaal over komt vliegen voor de meeting :thumb

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.