- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 mei 2015 om 20:57 #283425
Sprocatti 3P Rotary Valve 48mm Simonini.
Project lag even stil, moest even paar dagen herstellen van een griepje.
Kietelen van de 48mm Simonini cilinder gaat moeizaam, de chroom wand is keihard dus duurt allemaal wat langer.
Plus dat er aan de rand van de uitlaatpoort precies daar waar de trekstang langs loopt brokkelt mij steeds weer stukjes chroom af, heb liever dat het nu afbrokkelt dan straks tijdens het rijden.Zo werd mij de cilinder door Fred geleverd, duidelijk een veeg te zien precies daar waar de trekstang zit, is dus op deze plek te heet geweest(waarschijnlijk te arme afstelling) en heeft daarom rondom de uitlaat stukjes chroom doen weg branden.

Veeg zit nu rechts.
Dit heb ik er tot nu van weten te maken maar recht op de veeg blijft het chroom los brokkelen, wel steeds met kleinere stukjes maar kom er niet goed meer bij met de dremel en om het goed te doen moet eigenlijk de trekstang open gelegd worden. Niet allen word de de uitlaatpoort zo breder voor meer koppel ook al zit er een mooie ronde trekstang in de weg maar ook het probleem van de verhitte afgesloten strekstang ruimte is opgelost door deze ruimte open te leggen/maken.

Verder bezig met de koel kappen, die passen nog niet echt plus dat er een bevestiging punt gewoon verwijdert kan worden :lol

Ben ook al een beetje aan het verzamelen wat Carbjes betreft, Fred wil graag een 28mm Carb op zijn Tour brommertje :p

Links een Keihin 26mm waar de choke van herstelt moet worden en recht een Mikuni 28mm die helemaal compleet is maar een beetje zwaar met de sproeier maten is. Heb op internet al gezien dat er complete sproeier sets te koop zijn nog.
Tot de volgende update dan maar weer :@TICKLING BARN6 mei 2015 om 21:47 #283426Leuk werk weer Crullie!
Ze zetten je wel bezig zeg de laatste tijd goede bezigheids therapie ;)!7 mei 2015 om 10:34 #283427TWIN CILINDER BOXER CIAO
De afgelopen weken geen updates over de Twee Cilinder Ciao, maar nu is die dan eindelijk gespoten en kan die binnenkort inelkaar. Foto’s van Sven uit Duitsland. Alles ligt momenteel bij hem.Heb de Ciao nog niet in het echt gezien met de nieuwe lak, maar op de foto’s ziet alles er in ieder geval prima uit!
Banden: toch maar voor 2.25 gegaan.

[center]

[/center]
—MHR REED VALVE DEPS VARIO CIAO
De Ciao heb ik in Groningen uitlkaar gehaald, ingepakt en verzonden naar mijn adres in Zwitserland. Er zit nu een Citta vork in/TO DO LIST:
– Zadelophanging moet nog gelast worden. Er komt een “schokbreker” onder als zadelveer
– Frame moet nog aangepast worden (verstevigd)
– Ontstekingskabels moeten opnieuw aangelegd en gesoldeerd worden op de elek. ontsteking
– Voorspatbord op maat maken
– Kabelboom moet nog gemaakt worden indien ik met licht ga rijden
Opvulbusjes moet ik nog maken om het verschil in de lengte op te vangen.

Dit moet allemaal nog verstevigd en afgewerkt worden.

Achterste spoor van het spatbord heb ik al opengetrokken voor de 2.50 achterband (links is op de foto al verbreed, rechts nog niet).

Nieuwe kappenset gemonteerd en uitlaat gemonteerd. Kabels aangesloten (moeten nog op lengte gemaakt worden).

Achterspatbord op maat gemaakt en gemonteerd. In het spatbord moeten een aantal gaten nog dichtgelast worden. Voorspatbord is onderweg voor zowel een Bravo als een Ciao – eens kijken of ik die kan aanpassen zodat het nog ergens op lijkt.

7 mei 2015 om 10:41 #283428lekker bezig fredz
10 mei 2015 om 15:38 #283435Prima kleurtje zo toch!
Die MHR ciao heeft wel veel liefde nog nodig als ik dat zo zie inderdaad oei.
10 mei 2015 om 15:54 #283436Lennaert :
Prima kleurtje zo toch!Die MHR ciao heeft wel veel liefde nog nodig als ik dat zo zie inderdaad oei.
Valt opzich rezue mee. Het frame is stevig, ook met de huidige gaten aan de rechter kant in het subframe. Het mooie is dat er nu makkelijk een zij-inlaatblok in past. Ik ben nog van plan de Sprocatti Disco Rotante erin te zetten.
Verder is het gewoon een kwestie van stralen, verstevigen (lassen) en spuiten. Niets is doorgeroest, dat is het belangrijkste.
11 mei 2015 om 12:21 #283438Sprocatti 3P Rotary Valve 48mm Simonini
:lol

Het is gelukt wat de uitlaat betreft, geen los vliegende stukjes chroom meer. Uitlaat poort laat zich nu snaarstrak aanzetten. Is wel een beetje breed geworden dus aan koppel/torq geen gebrek, uitlaatpoort zou nog een 1,5 mm omhoog kunnen voor een hoger toerental/speed maar omdat het meer een tour dan een race blok moet zijn denk ik dat dit formaat uitlaat poort een mooi stevig karakter zal geven. En gezien de plannen voor de aandrijving verhouding zal een koppelblok beter zijn. En mocht het zo zijn dat er toch wat toeren missen dan kan de cilinder altijd nog aangepast worden.
Zijn nog een paar kleine dingetjes te doen nu, poorterij afbramen/beve-len, veeg weg poetsen met zilverpoets, benzine reinigen, 2-Takt olie smeren en het blok kan nat inelkaar.Eerst mijn bruine Ciao weer opbouwen en dan testen/inrijden :p
TICKLING BARN11 mei 2015 om 12:26 #283439Lekker bezig daar je hebt het er maar druk mee.
Ziet er goed uit en ben benieuwd wat er voor resultaten mee gaan behaald worden
17 mei 2015 om 11:21 #283093MHR REED VALVE DPES VARIO CIAO
Voor de 2.50 bandjes moest ik het voorspatbord nog iets aanpassen; deze moest iets hoger komen te liggen omdat de band anders tegen de binnenkant van het voorspatbord aankwam.
Misschien dat ik het spatbord aan de voorkant of achterkant iets inkorten zodat die iets sportiever is – maar eigenlijk ziet dit er ook wel mooi uit.
MET OF ZONDER VOORSPATBORD?
Zonder

Met

Omdat het wiel een paar millimeter naar rechts staat om de remklauw goed met de rechter vorkpoot te verbinden, moest ik aan de andere kant het spatbord ietsjes oprukken.
17 mei 2015 om 11:25 #282901Ik ga voor de spatbord look
17 mei 2015 om 11:26 #274342Ik zou persoonlijk voor met gaan en met je zadel verandert staat ook gelijk een stuk beter
17 mei 2015 om 12:23 #273827Met
. Wordt weer een strak Ciaotje dit!!4 juni 2015 om 21:33 #283464MHR REED VALVE DPES VARIO CIAO
Beetje bij beetje begint de Ciao vorm te krijgen. Afgelopen week het frame nog iets verder kunnen verstevigen.
Deze naden zijn nu aan beide kanten volledig dicht gemaakt

Tevens wilde ik het dunne achterspatbord nog afwerken door de gaten dicht te maken, maar daar was ik iets te enthousiast mee. Vervolgens ingekort, maar dan was het spatbord weer te kort.

Hierop heb ik besloten het reserve voorspatbord te bewerken en er een achterspatbord van te maken. Ik vind deze lengte opzich heel mooi, maar stabiel is het zeker niet – er zit redelijk wat beweging/speling in (van links naar rechts). Hier moet ik nog iets op bedenken.

Verder heb ik nog een pretpakket binnen gekregen (bedankt Elkan!)
– Simo H2O set
– Simonini carter met Sprocatti roterende inlaat
– BiTurbo kitSimonini H2O komt op het Simonini carter met Sprocatti roterend inlaat. Komt dan waarschijnlijk ooit onder een Ciao.

Met z’n grote broer

BiTurbo komt ooit op een ander blok.
4 juni 2015 om 21:47 #283465Wat een gaaf spul heb je fredzz. Mooie ciao ook:)
Ben benieuwd hoe hard die blokjes van je lopen 😮4 juni 2015 om 22:09 #283466Wat een leuk speelgoed weer…smullen 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.