Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Sprocatti 3P Rotary Valve 48mm Simonini

Grootste aanpassingen van carter zijn klaar, smeerkanalen, spoelers, inlaat, nog even schuurpapiertje en dan alles wassen.
      Morgen nieuwe lagers om de krukas en eens kijken of dit Sprocatti carter met soepel draaiend krukas dicht gedraaid kan worden zodat pasvlak van cilindervoet mooi gelijk is.

Morgen verder :thumb

TICKLING BARN

Fredzzz
      Topic starter

En terwijl Arnold daar mee bezig was, liep ik alvast vooruit en heb voor het Sprocatti 3P Reed Valve motorblokje, dat ik van Popko had overgenomen, twee nieuwe spruitstukjes getekend, eentje voor een 21mm carb en de ander voor een 30mm carb.

Het enige wat nu nog ontbreekt is een membraan. Ik ben nog opzoek naar een leuk 4-kleps membraan dat in de inlaat past. Afstand tussen de horizontale boutgaten is 40mm, en tussen de verticale 35mm. Als iemand iets weet, hoor ik het graag!

24mm buitendiamater, 21mm binnendiameter

34mm buitendiamater, 31mm binnendiameter

El Citta
        Donateur

Mooie plaatjes hier! 8) Inmiddels heb je heel wat mooie blokjes in je verzameling Fredzzz :thumb Succes allebei met het verder opbouwen van dit unieke blokje.

Wat de Sprocatti 3P Reed Valve betreft..heb het niet nagemeten maar heb je al een vierklepsmembraan van Malossi (RV) geprobeerd?? Met een beetje geluk komt dat in dit carter ook mooi uit.

Fredzzz
          Topic starter

El Citta :
            Mooie plaatjes hier! 8) Inmiddels heb je heel wat mooie blokjes in je verzameling Fredzzz :thumb Succes allebei met het verder opbouwen van dit unieke blokje.

Wat de Sprocatti 3P Reed Valve betreft..heb het niet nagemeten maar heb je al een vierklepsmembraan van Malossi (RV) geprobeerd?? Met een beetje geluk komt dat in dit carter ook mooi uit.

Ik had thuis al een 4-kleps Malossi memrbaan geprobeerd, maar ik ben me niet zeker of deze van een RV afkomstig was. Ik ga het eens onderzoeken!

vincent198
            Bijdrager

Denk je niet dat 30mm carb een beetje overkill is? Op mijn Honda MT125cc was een 24 al aan de grote kant.

Fredzzz
              Topic starter

vincent198 :
                Denk je niet dat 30mm carb een beetje overkill is? Op mijn Honda MT125cc was een 24 al aan de grote kant.

Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel, maar met dat 31mm spruitstuk heb ik dan wel de mogelijkheid om bijv. een 24mm te pakken, wat niet kan met het 21mm binnendiameter spruitstuk.

Crullie
                Donateur

Het Rotor Sprocatti blok zit inelkaar, ging niet makkelijk want als ik de kruk soepel draaiend had was het cilinder pas vlak niet mooi recht, en als ik het pas vlak mooi recht vast draaide dan draaide de kruk weer zwaar.
                  Na 3x de carter bouten los te hebben gehad en weer warm stoken ben ik begonnen met tikken en schrikken van de krukas met een hamertje, ineens hoor ik een harde tik uit het blok komen en dus schoot één van de lagers recht in zijn lager passing.
                  Kon nu het carter recht en vlak dicht draaien met een soepel draaiende krukas.
                  De verhalen dat Sprocatti blokken moeizaam sleutelen is klopt wel aardig, je moet ze gewoon met iets meer kracht en aandringen aanpakken :lol
                  Nu hopen dat het blok al die kracht dubbel en dwars terug geeft :thumb

Met een 1mm spacer aan de cilindervoet vind ik dat de compressie ruimte nog steeds wat aan de kleine kant, denk dat ik aan beide zijden van de spacer een pakking maak om zo de verbranding ruimte te vergroten.

Volgende stap is cilinder kietelen :p want weet nu veel nauwkeuriger waar de onderste en bovenste dode punten van de zuiger zich bevinden en waar de inlaat opent en sluit ten opzichte van de cilinder timing/poorterij.

Sprocatti 3P Reed Valve

Denk dat een 21mm binnendiameter spruitstuk ruim voldoende is en kun je ook nog een 19mm gebruiken + dat een 24mm Carb of dikker niet meer in het frame past.
                  En dat het spruitstuk vloeiend zou moeten verlopen van rond 21mm naar de rechthoekige binnendiameter van het te gebruiken membraan.

TICKLING BARN

speedbuxy
                  Bijdrager

Ziet er goed uit Arnold:thumb
                    Ben benieuwd hoe dit beest gaat klinken als het straks tot leven komen:duivel

Wilk1985
                    Moderator

Mooie update’s weer dat laatste tijd heren :thumb Ik geniet er steeds weer van 🙂

De Brandweer
                      Bijdrager

Ik heb gisteren even mogen kijken bij de Sproccati blokjes =)en heb heel wat opgestoken over de verschillende blokjes van Sproccati.

Enige schijf die ik tot nu toe had gezien op een vespa was van een schijfrem en niet van een inlaat 🙂

Was erg interessant! Bedankt!

Crullie
                        Donateur

Tussen het cilinder kietelen door(als ik kramp in de vingers krijg) begin ik het blok verder op te bouwen, Rotorhuis is nu dicht met zelfgemaakte pakkingen en alvast een testje gedaan. Rotor draait vrij rond zonder ergens aan te schuren of te schrapen en bij dichte inlaat blijft de 2-Takt olie gewoon in de inlaat staan zonder dat het wegstroomt. Komt natuurlijk ook omdat de olie koud, dik en van zichzelf grote kleefkracht heeft.

Olie stond er na 10 minuten nog in dus de pakking voor het rotorhuis is precies de goede dikte.

En zo ziet het eruit als je de inlaat even open draait en de olie het blok in laat lopen.
                          De Rotor steekt altijd een beetje uit om zo smering te vangen en olie meeneemt het rotorhuis in.

Ontsteking alvast gemonteerd om te kijken of alles netjes naar behoren past en werkt.

Alles lijkt in orde te zijn behalve de stekker voor de verlichting blijf niet geborgd zitten.

Vliegwiel draait mooi rond zonder iets te raken, gaat goed :thumb
                          Laatste foto laat goed zien hoe 3 soorten aluminium met elk hun eigen specifieke eigenschappen samen komen.

8)

TICKLING BARN

De Brandweer
                          Bijdrager

Mooie updates en foto’s Het ziet er allemaal piekfijn uit!

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Mooi groot gat voor al die gassen! :duivel

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

hansieb
                              Moderator

Mooie foto’s Arnold en je houdt ons mooi in spanning ;)!

Nick050
                                Bijdrager

Dit is het echte werk:D
                                  Mooi spul:thumb

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.