Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fredzzz
    Topic starter

Sprocatti 3P Rotary Valve 48mm Simonini

Het complete blokje heb ik afgelopen weekend laten glasparelstralen, ziet er weer als nieuw uit.

+ een nieuwe 48mm Simonini kop uit oude voorraad.

De hele boel ga ik dit weekend als ik in Groningen ben met Crullie bewerken en inelkaar zetten.

Edjuh
      Bijdrager

Gaaf! :relax

Prachtig setje zo, en mooie techniek.

Jelle
        Moderator

Dat ziet er weer lekker fris uit zo…Nu :thumb

Crullie
          Donateur

Om te smullen zo heerlijk als dat er uit ziet, krijg het er warm van :lol
            Zal mijn handen extra stevig wassen en het enigste wat ik in dit blokje ga smeren is 2-Takt olie.

Gaan we een brokje venijn van maken :thumb

TICKLING BARN

pepko
            Donateur

ziet er weer heerlijk uit Fred!

El Citta
              Donateur

Dat is wel een heel mooi blokje zo!!=) Heel benieuwd wat Crullie en jij er van gaan maken :thumb

speedbuxy
                Bijdrager

Echte eye candy is dit:thumb

Citta-ciao
                  Donateur

Om af te likken!:bloos
                    Onsteking’s kant ook laten stralen?

Piet30
                    Donateur

mmmh, delicious. 😀

De Brandweer
                      Bijdrager

Super hoor, heerlijk blokje en het is erg mooi geworden. Zeldzaam mooi.

lightlord
                        Donateur

Hij is wel erg mooi geworden ik ben toch wel benieuwd wat de prestaties gaan worden van dit blok 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                          Lightlord's Dizzy/Gypsi

Crullie
                          Donateur

Gaat om de binnenkant jongens :lol Buitenkant kan nog zo mooi zijn maar als de binnenkant niet binnen de toleranties vallen dan is de bling lang niet alles.

TICKLING BARN

speedbuxy
                            Bijdrager

Dan is het nog steeds een mooie voor op de schoorsteen mantel:thumb

Crullie
                              Donateur

Blokje ligt hier sinds een dag op de werkbank onder de dremel om alles schoon te maken en op te kunnen meten en/of de aanpassingen/timing van voorgaande eigenaren nog goed passen voor een snel tourblok.

Bij het poetsen kwam ik erachter dat het spruitstuk was vervangen door een groter exemplaar en dat de nieuwe M6 gaten excentriek opnieuw geboord en getapt waren en dat de inlaat was aangepast aan de hand van het nieuwe spruitstuk.
                                Inlaat gaat dus vroeger open en luchtstroom is vergroot.

Links mooi schoon binnenzijde rotorhuis deksel waar de oude gaten geplugd zijn.
                                Rechts het nog vieze Rotorhuis waar ik met een vage zwarte stift de inlaat heb opgetekend :p

Dankzij goed bevestiging materiaal waren de nieuwe pakkingen snel gemaakt dus even een Candy Kiek :lol

Voor nu eerst veel aluminium verwijderen bij inlaat-traject en de naked Sprocatti carter helften kantelen nog een beetje dus vlak poetsen en de krukas-lager smeergaten boren en laten leppen :whistle

TICKLING BARN

Fredzzz
                                Topic starter

En toen Arnold de Dremel in het alu aan het zetten was, vond ik het tijd om de bedrading van de 2-spoels ontsteking aan te pakken. De oude bedrading was zo zacht dat als je met je vingers over de bekabeling ging, de kabels bloot kwamen te liggen, alsof ze gesmolten waren.

Dus maar wat nieuwe erop gesoldeerd. Krimkous volgt.

Oude bedrading

Alles weer vers

MALOSSI REED VALVE DEPS CIAO
                                  Arnold (Crullie) heeft me nog geholpen de Ciao uitelkaar te draaien – deze ga ik inpakken en versturen naar mijn adres in Zwitserland, dagelijks vervoer Ciaotje.

Ook hebben we de balhoofdbuis ingekort omdat ik er een Citta voorvork in wil hebben.

MONO-SHOCK CITTA
                                  Nieuwe KENDA bandjes op de velgen voor de mono-shock Citta gezet. Deze wordt nog opgebouwd, gaat nog even duren, maar beetje bij beetje komt alles inelkaar.

Bevestiging aan de vorkpoot voor de kabel voor de voorremklauw moet nog gemaakt worden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.