- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2015 om 20:11 #283371
Wordt echt een mooie special! Nice !!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 april 2015 om 20:44 #283372Mooi dat dit bijzondere blok komt te hangen in een net frame! Wordt een gave show Ciao!!
Maar ook helemaal geen slechte om mee te rijden denk, ik zie hem een beetje als de uitvoering voor Nederlanders 🙂 Rijdt vast een stuk comfortabeler met die verlenging.
3 april 2015 om 14:17 #282971SPROCATTI 3P DISCO ROTANTE 48MM SIMONINI
Vandaag nog bezig geweest met het Sprocatti 3P Disco Rotante blokje. Deze wil ik binnenkort opnieuw opbouwen, eerst maar eens glasparelstralen en nieuwe lagers monteren.Er zat een 43mm slag Simonini 48mm cilinder op – opgemeten is de lengte 60mm (60.30mm ongeveer), wat volgens mij duidt op een 43mm. Of ik deze cilinder weer ga gebruiken weet ik niet zeker.
Hij is zo goed als nieuw, maar ik vond deze cilinders altijd redelijk tam. Ik heb er in ieder geval een nieuwe (new old stock) 48mm kop voor weten te vinden voor weinig, aangezien de kop die bij dit blok zat door de vorige eigenaar met een slijptol werd aangepast voor een Ciao frame.
De mond van het carter was door de vorige eigenaar 1mm gevlakt. Waarom weet ik niet, maar waarschijnlijk omdat deze niet recht was afgevlakt. Vandaar dat er ook met een 1mm alu-spacer werd gewerkt.
Er zat een oudewetste 2-spoels ontsteking op.
Krukasmerk kon ik zo niet herkennen (iemand?). Wel zaten er onder beide lagers 1mm dikke shimringen, en dat terwijl het een volle wangen krukas is. De carterhelften zelf lijken rondom de centreerring niet extra afgevlakt, dus waarom er gebruikt werd gemaakt van deze opvulringen is mij niet duidelijk, misschien om de lagerpassingen te diep zitten.
Foto’s bij het verhaal…

De spacer

Hier zijn de freessporen nog duidelijk te zien

Ontsteking was verder goed schoon

De zeskantmoer voor de roterende schijf

De 1mm shims…

3 april 2015 om 16:42 #283010Das een mooie chique kleur voor de 2 cilinder Ciao

En dat zijn inderdaad wel erg dikke shimringen, Maar Sprocatti is ook een vreemd merk:D3 april 2015 om 19:19 #283373Gaaf blokje! Succes met eruit halen wat erin zit, leuk project.
En wat betreft die ringen, de vraag is of deze er überhaupt wel in horen maar het vergelijksmateriaal is helaas beperkt..
3 april 2015 om 19:28 #283374Wilk1985 :
Gaaf blokje! Succes met eruit halen wat erin zit, leuk project.En wat betreft die ringen, de vraag is of deze er überhaupt wel in horen maar het vergelijksmateriaal is helaas beperkt..
Tja, mijn ervaring was altijd dat je bij de Malossi RV of de Polini Evolution icm een volle wangen krukas geen shimringen moest monteren. Sprocatti is en blijft inderdaad een vreemd merk, zoals Andree zegt, maar dit is natuurlijk niet van de fabriek zo gemonteerd.
We gaan het wel zien als ik de boel weer inelkaar gooi, hoe het dat past.
Ik dacht dat de Pinasco Black misschien wel een leuke cilinder zou zijn voor dit blok – heeft iemand nog wat liggen of een link naar een advertentie?
3 april 2015 om 20:51 #283375Een opstaande rand was toch altijd een teken dat er geen shimringen gemonteerd moesten worden ?
3 april 2015 om 20:54 #283376hansieb :
Een opstaande rand was toch altijd een teken dat er geen shimringen gemonteerd moesten worden ?Ja, en deze krukas heeft ook opstaande randen, vandaar dat ik het verrassend vond dat er 1mm dikke shimringen onder zaten.
4 april 2015 om 06:30 #283377Draaide de krukas wel soepel in het blokje? Zeer vreemd die shimringen =), normaliter met opstaande rand = geen shimringen.
Of zat er een vet dikke carterpakking tussen?Vet blokje trouwens, die roterende inlaat is echt moooi.:lol
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 april 2015 om 09:14 #283378Herr FlicK :
Draaide de krukas wel soepel in het blokje? Zeer vreemd die shimringen =), normaliter met opstaande rand = geen shimringen.
Of zat er een vet dikke carterpakking tussen?Vet blokje trouwens, die roterende inlaat is echt moooi.:lol
Nee, er zat geen dikke pakking tussen. Gewoon een dunne papierenpakking, en wat vloeibare pakking. Blokje draaide gewoon soepel.
4 april 2015 om 09:21 #283379Geweldig blok gewoon!!
Ik hoop dat het hoort die shimringen, maar als het soepel draait zal het wel goed zitten…13 april 2015 om 19:46 #283383Heb je meer plaatjes over de bevestiging van het lampje? vind wel super stoer idee namelijk en zou het graag op mijn ciao willen maken.

En wil zelf graag ook mijn spul stralen en poedercoaten, waar laat jij het altijd doen en wat zijn de prijzen ongeveer??
Verder echt jaloers op je werk ziet er allemaal super uit!!
13 april 2015 om 19:52 #283384Renetje93 :
Heb je meer plaatjes over de bevestiging van het lampje? vind wel super stoer idee namelijk en zou het graag op mijn ciao willen maken.Kan ik dit weekend wel voor je maken. Het is eigenlijk vrij simpel;
– Ik heb een gat achter in de zadelpen geboord en M5 draad getapt. Wel mooi in het midden boren, anders staat je achterlicht scheef.
– Vervolgens het rode lampenkapje verwijdert, en met een M5 bout de behuizing vastgebout.
– Achterlichtkabel heb ik onder langs laten lopen – dit is dus nog wel helaas zichtbaar.Voor alle foto’s van dit project en de achterlamp, zie – http://www.mijnalbum.nl/Album=TDKIUB73#LJY6PM4K
—
Wat het stralen en coaten betreft -> Novatec in Leek-Tolbert. Zie PM voor info!
13 april 2015 om 19:57 #283385Oh dat is inderdaad niet moeilijk dit gaat mezelf ook wel lukken, hopelijk is dat snoertje wel weg te werken en benieuwd hoe het staat bij een vespa ciao.
en toevallig nog informatie waar je alles laat stralen en poedercoaten?
13 april 2015 om 20:01 #283388Renetje93 :
Oh dat is inderdaad niet moeilijk dit gaat mezelf ook wel lukken, hopelijk is dat snoertje wel weg te werken en benieuwd hoe het staat bij een vespa ciao.en toevallig nog informatie waar je alles laat stralen en poedercoaten?
Wat het stralen en coaten betreft -> Novatec in Leek-Tolbert. Zie PM voor info!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.