- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 februari 2015 om 22:08 #283342
Netjes gedaan met die standaard, en die citypowers! Alhoewel 2 calibrata’s wat vetter staan !
19 februari 2015 om 12:26 #2833432 calibrata’s is 340 euro he 😉 lijkt mij beetje veel voor een uitlaat.
Ik zou de Citypowers behouden want dat ziet er gaaf uit zo.
En echt een vet project Fredzzz 🙂19 februari 2015 om 12:27 #2833442 Polini top one’s zal mij mooier lijken ;).
19 februari 2015 om 16:52 #283345SpeedyVespa :
2 calibrata’s is 340 euro he 😉 lijkt mij beetje veel voor een uitlaat.
Ik zou de Citypowers behouden want dat ziet er gaaf uit zo.
En echt een vet project Fredzzz 🙂Die krijg ik gelukkig wel goedkoper via de zaak
Eerst maar zo rijden. Denk dat het dan wel richting opmaat uitlaat gaat als er toch iets van een expansieuitlaat komt.
19 februari 2015 om 19:03 #283346Het hele blok is als het ware een groot stuk aluminium. De hitte van de achterste cilinder trekt natuurlijk ook naar voren, en doordat de voorste cilinder al geforceerd gekoeld wordt, verlaagt dit al deels de algehele temperatuur van het hele blok. Echter zal dit niet genoeg zijn. Ik ben van plan in de rechterzijkap koelgleuven te maken, en eventueel de midden-treeplank iets te verhogen zodat er ruimte is om de hete lucht de laten ontsnappen.
Heel misschien laten we ook wel gewoon de achterste cilinder en kop bloot en komt er dus helemaal geen kap overheen. Dit omdat als de zijkap gemonteerd is deze er zo goed als helemaal tegenaan drukt en dus hoogstwaarschijnlijk gaat smelten.
Warmtegeleiding kom je een heel eind mee inderdaad. Ik heb mij hier bij de mijne al eindeloos druk om gemaakt maar er is nog nooit iets gebeurd (de kap smelt wel inderdaad). Voorts leid ik ook nog een deel van de warmte bewust naar de achterbrug, door een verbinding met de cilinderkopbout. Hierdoor wordt mijn brug ook stijf.
Heel mooi allemaal verder, leuk te zien dat er opvolging is.
2 maart 2015 om 10:26 #283354Mijn grote vriend Sven is nog bezig geweest met de zijkappen. De kap aan de linker kant wordt vervolgens nog aanelkaar gelast of gepolyester om een mooi geheel te vormen.
Op de achterste cilinder zit een kortere/lagere bougiedop, omdat een normale er niet tussen past.

2 maart 2015 om 11:47 #283355strak werk!
Tis altied moar eem!2 maart 2015 om 11:59 #283356ziet er goed uit
2 maart 2015 om 13:41 #283357Mooi hoor
Boxer limousine Ciao, kan jij tenminste je lange stelten kwijt :lolIk hoop dat Sven de zijkappen gaat lassen/vulcaniseren en wel zo strak dat de lasnaad gezien mag worden.
Dat geklieder met polyester en bondo gaat toch na een paar jaar weer los zitten tenzij je de gehele zijkap uit één stuk maakt.Succes 😉
TICKLING BARN2 maart 2015 om 14:57 #283358Ziet er zeker netjes uit

Had je alleen niet beter een andere cilinder dan de 42 alu kunnen pakken, want deze mist op de zijkant al wat koelribben.
En ook bovenop is er nu een stuk uit gefreesd. Dus ik maak me wel wat zorgen of deze het wel bij kan koelen.
Of ga je nog wat bedenken/fabriceren om deze achterste cilinder ook van koeling te voorzien?2 maart 2015 om 17:41 #283359Crullie :
Mooi hoor
Boxer limousine Ciao, kan jij tenminste je lange stelten kwijt :lolIk hoop dat Sven de zijkappen gaat lassen/vulcaniseren en wel zo strak dat de lasnaad gezien mag worden.
Dat geklieder met polyester en bondo gaat toch na een paar jaar weer los zitten tenzij je de gehele zijkap uit één stuk maakt.Succes 😉
Opzich mag de lasnaad wel gezien worden, maar aan de ander kant zou het ook mooi zijn als het niet opvalt dat het een verlengde Ciao is, en dat dus alles netjes overloopt.
speedbuxy :
Ziet er zeker netjes uit
Had je alleen niet beter een andere cilinder dan de 42 alu kunnen pakken, want deze mist op de zijkant al wat koelribben.
En ook bovenop is er nu een stuk uit gefreesd. Dus ik maak me wel wat zorgen of deze het wel bij kan koelen.
Of ga je nog wat bedenken/fabriceren om deze achterste cilinder ook van koeling te voorzien?Ik ben er ook nog niet helemaal over uit. We gaan eerst eens experimenteren met een of twee PC koelers die onder de voetenplaat gaan komen om de hete lucht weg te blazen. Deze kan opzich aangesloten worden op het 12V systeem, of met een kleine 12V accu.
Ik denk trouwens wel dat het reuze mee gaat vallen met de koelingsproblemen. We moeten het maar gewoon proberen denk ik, en aan de hand daarvan eventueel dingen aanpassen.
2 maart 2015 om 19:32 #283360Ben benieuwd naar het eind resultaat

Begint er in ieder geval goed uit te zien..1 april 2015 om 18:53 #283368UPDATE TWEECILINDER VESPA CIAO
De afgelopen twee dagen was ik in Hamburg om bij Sven met mijn twin-cylinder Ciao bezig te gaan. De boel moest uitelkaar om te stralen en spuiten.

Al snel lag alles uitlkaar. Hier het losse frame.

Hier de voetenplank die Sven heeft gemaakt uit plaatstaal. Onder de koelribben zit een computerkoeler die de hete lucht naar buiten blaast.

Dit zijn uiteindelijk de kleuren waarvoor ik heb gekozen. Het was vrij lastig om dit op de foto te krijgen, in het echt ziet het er mooier uit.
De donkerbruine metallic kleur rechts is voor het frame, spatborden, vork, voetenplank etc.
De donkermetallic grijze kleur links is voor de velgen en de zijkappen.

De bruine kleur lijkt sterk op de BMW Marrakech Bruine kleur.
1 april 2015 om 19:22 #283369Zeer mooie kleuren ! Ben benieuwd.
1 april 2015 om 19:40 #283370Ziet er gaaf uit.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, van deze kleurencombinatie -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.