Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Ja precies het zit hem wel in de vario, alleen ik weet niet zo goed waar ik het zoeken moet.
      Ik rijd met een gele drukveer (nieuw) met gele trekveren (nieuw).
      Als ik wat wissel met de rolletjes maakt het ook geen verschil..

De toeren maakt hij wel maar het komt er gewoon niet uit, het gevoel dat de snaar wat doorslipt, alles is ontvet en de snaar is zgan.

Tonni
      Moderator

Welk gewicht rollen heb je er in?
        Klinkt alsof ze een stuk te licht zijn. Een andere optie is het niet soepel bewegen van je halfpoelie van je koppeling.
        In elk geval lijkt de vario niet goed te kunnen klimmen, ik vind het niet klinken als een slippende snaar.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

daniel citta
        Bijdrager

wat tonni zegt je rollen moeten zwaarder (ik heb bijna de zelfde set up)en heb er 7 gram gemixt met 4 gram en witte veren

gr daniel

Martino
          Moderator

Ik zal niet beginnen aan mixed rollen. Zeker niet met een verschil van 3 gram onderling.

Ik kan los van een wel goed toptoerental er niet echt uit opmaken hoe dit verloop is. Kan je hem niet wat lager afstellen? Dat natokkelen en hoog stationair lopen kan een heel verkeerd beeld geven.
            Zo lijkt het begin van het filmpje ook wat fluitend geluid te maken alsof je kop zal lekken, maar dit kan evengoed het gepiep van de snaar zijn.

Florian
            Topic starter

Ik heb van het setje 5,5 tm 7,7 gram de één na zwaarste erin zitten, dit zou rond de 7 gram zitten.
              Op het filmpje is het inderdaad niet goed te horen.

Hij zou inderdaad kunnen lekken bij de kop, dit heb ik nog niet gecheckt.
              Hij loopt ook nog wat hoog dat klopt, ik zal volgend jaar beginnen met het afstellen van de brommer (want moet de eerst komende 3 dagen vuurwerk verkopen) en dan hopen dat hij de 8e lekker loopt.

EDIT: Of de uitlaat is zo’n begrensende factor i.c.m. vario? ik flex wel even het blokbeugeltje van mijn technigas cc eraf en dan kijken wat hij doet. Want ik voel hem gewoon echt inhouden.

Spulleke!

Florian, zie ik daar nou een gewoon zadel op je citta zitten?! 😀

Martino
                Moderator

Ik denk niet dat je het probleem in de uitlaat zult gaan vinden. Deze zorgt niet voor de grootste verschillen en doet icm een vario ook prima zijn best.

Toch maar de Ciao weer de deur uit?

Florian
                  Topic starter

@Spulleke: Nee gezichtsbedrog!!! Anders krijg ik weer gezeur hier:D

@Martino: Uhmm, ik ga gewoon even wat dingen uit proberen. Moet allemaal wel lukken ga ik vanuit, alleen moet het nog even allemaal wachten.

Over de Ciao zit ik nog te twijfelen, ik ben zelf gewoon te groot voor een Ciao en echt voor tourtjes is ook niet fijn want na korte tijd erop gereden te hebben voel ik hem al in mijn rug.

Misschien dat mijn moeder er wel op wil gaan rijden, dan gebruik ik hem voor van die kleine dingetjes.
                    Want verkopen..Mwoahh twijfel nog.

Martino
                    Moderator

Beetje zonde om hem nu al weg te moeten doen. Kan je hem ook niet beter bij wat warmer weer gaan proberen te verkopen?
                      En lang? Misschien geen gezicht, maar ik ben zelf ook niet de kleinste en zeker niet de lichtste. Heb tot nog toe alles op de een Ciao getoerd.

Daar komt voor volgend jaar wel verandering in vanwege het comfort, maar ik zal zeker de korte ritjes nog op een ciao gaan doen. En woon werkverkeer doe ik nog altijd liever op de Ciao. Twijfel nog maar even verder… Zie je 8 jan wel. 😀

Florian
                      Topic starter

Zo even de boel up to daten!

Heb vorige week van Vespa_addicted een 46mm Polini kit gekocht en nog een Gianelli Mega

Hierdoor heb ik ook wat plannen voor de Ciao (die ik toch maar zelf houd)

46mm Polini
                        Elec. Polini SE
                        Olympia racekrukas
                        13/15mm Dellortho
                        Pouli power (80)
                        Proma Cannon Linksom

De Ciao houd ik dan als backup, en kleine ritjes

Ben ook weer een stapje verder met de Zij-inlaat:

Bewerken voor de 42mm Pinasco

Blokje wordt als volgt:

42mm Pinasco
                        Zelfbouw zij-inlaat
                        Dubbele carburateur 1x13mm Dellortho (op de decompressiehendel) en 1x 15mm Dellortho
                        Std mixkrukas

Verder hoop ik de Citta dit weekend in grote lijnen af te kunnen maken.
                        Wat ik nog moet doen:

– Nieuwe kabelboom knippen
                        – voorwiel even uit elkaar halen, want die piept erover.
                        – Kickgebeuren monteren
                        – En natuurlijk de fine tuning van de vario

Vespa_addicted
                        Donateur

Veel plezier ermee :thumb
                          Komt wel goed als ik dat zo lees 😀

Waarom?

De cilinder ziet er nog als nieuw uit:thumb De polini46 blijft een lekker ding, zeer ondergewaardeerd door de zogenaamde lage topsnelheid wat echt dikke onzin is en qua trekkracht een van de betere. Zou zelf alleen wel voor een vario overbrenging gaan omdat dit dan zeker icm de Cannon een garantie is voor feest:duivel

Inlaatje ziet er ook goed uit(y)

Anoniem

Weer lekker bezig Florian! Cilinder ziet er inderdaad erg netjes uit.

Ik had zelf ook nog overwogen om die Mega te kopen maar wil toch eens de Simo Racing hier thuis hebben liggen 🙂

Emileee28
                              Bijdrager

aan die polini 46mm ga je veel plezier beleven.
                                echt een top cilindertje, bruut veel power
                                ziet er allemaal netjes uit:D

Mike
                                Bijdrager

Mooie spulletjes..:thumb

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.