- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2011 om 15:26 #490987
Ja precies het zit hem wel in de vario, alleen ik weet niet zo goed waar ik het zoeken moet.
Ik rijd met een gele drukveer (nieuw) met gele trekveren (nieuw).
Als ik wat wissel met de rolletjes maakt het ook geen verschil..De toeren maakt hij wel maar het komt er gewoon niet uit, het gevoel dat de snaar wat doorslipt, alles is ontvet en de snaar is zgan.
28 december 2011 om 15:52 #490988Welk gewicht rollen heb je er in?
Klinkt alsof ze een stuk te licht zijn. Een andere optie is het niet soepel bewegen van je halfpoelie van je koppeling.
In elk geval lijkt de vario niet goed te kunnen klimmen, ik vind het niet klinken als een slippende snaar.I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 december 2011 om 16:13 #491025wat tonni zegt je rollen moeten zwaarder (ik heb bijna de zelfde set up)en heb er 7 gram gemixt met 4 gram en witte veren
gr daniel
28 december 2011 om 16:46 #491518Ik zal niet beginnen aan mixed rollen. Zeker niet met een verschil van 3 gram onderling.
Ik kan los van een wel goed toptoerental er niet echt uit opmaken hoe dit verloop is. Kan je hem niet wat lager afstellen? Dat natokkelen en hoog stationair lopen kan een heel verkeerd beeld geven.
Zo lijkt het begin van het filmpje ook wat fluitend geluid te maken alsof je kop zal lekken, maar dit kan evengoed het gepiep van de snaar zijn.28 december 2011 om 20:51 #491556Ik heb van het setje 5,5 tm 7,7 gram de één na zwaarste erin zitten, dit zou rond de 7 gram zitten.
Op het filmpje is het inderdaad niet goed te horen.Hij zou inderdaad kunnen lekken bij de kop, dit heb ik nog niet gecheckt.
Hij loopt ook nog wat hoog dat klopt, ik zal volgend jaar beginnen met het afstellen van de brommer (want moet de eerst komende 3 dagen vuurwerk verkopen) en dan hopen dat hij de 8e lekker loopt.EDIT: Of de uitlaat is zo’n begrensende factor i.c.m. vario? ik flex wel even het blokbeugeltje van mijn technigas cc eraf en dan kijken wat hij doet. Want ik voel hem gewoon echt inhouden.
28 december 2011 om 21:37 #491559
Spulleke!Florian, zie ik daar nou een gewoon zadel op je citta zitten?! 😀
28 december 2011 om 21:50 #491560Ik denk niet dat je het probleem in de uitlaat zult gaan vinden. Deze zorgt niet voor de grootste verschillen en doet icm een vario ook prima zijn best.
Toch maar de Ciao weer de deur uit?
28 december 2011 om 21:55 #491558@Spulleke: Nee gezichtsbedrog!!! Anders krijg ik weer gezeur hier:D
@Martino: Uhmm, ik ga gewoon even wat dingen uit proberen. Moet allemaal wel lukken ga ik vanuit, alleen moet het nog even allemaal wachten.
Over de Ciao zit ik nog te twijfelen, ik ben zelf gewoon te groot voor een Ciao en echt voor tourtjes is ook niet fijn want na korte tijd erop gereden te hebben voel ik hem al in mijn rug.
Misschien dat mijn moeder er wel op wil gaan rijden, dan gebruik ik hem voor van die kleine dingetjes.
Want verkopen..Mwoahh twijfel nog.28 december 2011 om 22:05 #491442Beetje zonde om hem nu al weg te moeten doen. Kan je hem ook niet beter bij wat warmer weer gaan proberen te verkopen?
En lang? Misschien geen gezicht, maar ik ben zelf ook niet de kleinste en zeker niet de lichtste. Heb tot nog toe alles op de een Ciao getoerd.Daar komt voor volgend jaar wel verandering in vanwege het comfort, maar ik zal zeker de korte ritjes nog op een ciao gaan doen. En woon werkverkeer doe ik nog altijd liever op de Ciao. Twijfel nog maar even verder… Zie je 8 jan wel. 😀
13 januari 2012 om 12:14 #491725Zo even de boel up to daten!
Heb vorige week van Vespa_addicted een 46mm Polini kit gekocht en nog een Gianelli Mega

Hierdoor heb ik ook wat plannen voor de Ciao (die ik toch maar zelf houd)
46mm Polini
Elec. Polini SE
Olympia racekrukas
13/15mm Dellortho
Pouli power (80)
Proma Cannon LinksomDe Ciao houd ik dan als backup, en kleine ritjes
Ben ook weer een stapje verder met de Zij-inlaat:

Bewerken voor de 42mm PinascoBlokje wordt als volgt:
42mm Pinasco
Zelfbouw zij-inlaat
Dubbele carburateur 1x13mm Dellortho (op de decompressiehendel) en 1x 15mm Dellortho
Std mixkrukasVerder hoop ik de Citta dit weekend in grote lijnen af te kunnen maken.
Wat ik nog moet doen:– Nieuwe kabelboom knippen
– voorwiel even uit elkaar halen, want die piept erover.
– Kickgebeuren monteren
– En natuurlijk de fine tuning van de vario13 januari 2012 om 16:25 #491746Veel plezier ermee

Komt wel goed als ik dat zo lees 😀13 januari 2012 om 16:27 #491747
Waarom?De cilinder ziet er nog als nieuw uit
De polini46 blijft een lekker ding, zeer ondergewaardeerd door de zogenaamde lage topsnelheid wat echt dikke onzin is en qua trekkracht een van de betere. Zou zelf alleen wel voor een vario overbrenging gaan omdat dit dan zeker icm de Cannon een garantie is voor feest:duivelInlaatje ziet er ook goed uit(y)
14 januari 2012 om 13:07 #491749
AnoniemWeer lekker bezig Florian! Cilinder ziet er inderdaad erg netjes uit.
Ik had zelf ook nog overwogen om die Mega te kopen maar wil toch eens de Simo Racing hier thuis hebben liggen 🙂
15 januari 2012 om 11:39 #491756aan die polini 46mm ga je veel plezier beleven.
echt een top cilindertje, bruut veel power
ziet er allemaal netjes uit:D22 januari 2012 om 10:14 #491843Mooie spulletjes..
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.