Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Filmpjes topic
- Dit onderwerp bevat 4,595 reacties, 356 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 september 2008 om 17:28 #43881
bij ons is de truck-run altijd
14 september 2008 om 19:36 #43882Het is inderdaad bedoelt voor geestelijk gehandicapte mensen. Je hebt deze goedaardigheid in alle soorten en maten. Inderdaad van motoren en klassiekers tot deze meesterlijke voertuigen die ons elke dag van onze dagelijkse goederen voorzien.
Als ik volgend jaar een mooiere vrachtwagen heb, zou ik ook wel mee willen rijden maar er zit bijna geen verf meer op me bumper vanwege onze wereldspuiter en er zitten wat flinke deuken in me dak van een foutieve parkeerpoging 😛
15 september 2008 om 21:24 #4391915 september 2008 om 22:06 #4392118 september 2008 om 17:15 #44025Filmpje van mn braveau:
Ik moet eigenlijk zwaardere veertjes er in doen, dan heeft hij zn begin dipje niet meer denk ik. Cilinder is ook pangaar dus kan stukken beter rijden. Ik ben niet ontevreden:-)
18 september 2008 om 17:40 #44026Loopt best goed toch? (ratelt als een gek maar dat bedoel ik niet). Originele of Malossi vertanding?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 september 2008 om 19:29 #44029Ik vind hem lekker lopen ja. Ori vertanding.
Ratelt als een gek? Ik hoor niks? Ik moet nog wel de pakkingen vervangen want hij spuit een hoop zwarte ellende naar buiten:P
21 september 2008 om 19:05 #44138Omdat ik van het weekend met de Subaru WRX heb proefgereden en me een beetje aan het verdiepen ben in deze auto wil ik het volgende filmpje even met jullie delen. Dit link van het filmpje kwam ik tegen op een Subaru forum.
21 september 2008 om 20:31 #44143Het blijft een prachtig geluid die misfiring(anti-lag system). Wel wat minder dat je nogal snel je uitlaat moet vervangen omdat die doorgebrand is:D.
22 september 2008 om 07:58 #44151Das toch nooit goed voor je cilinders/zuigers ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 september 2008 om 10:25 #44153Edjuh :
Filmpje van mn braveau:Netjes

Vooral het stationair draaien hoort mooi zwaar, nu alleen idd nog even oppoetsen en er een fris zuigertje inzetten en dan moet het helemaal mooi lopen.22 september 2008 om 20:28 #44174Herr FlicK :
Das toch nooit goed voor je cilinders/zuigers ?Valt mee het is meer belastend voor alle delen na je kleppen. Je kop wordt heter als normaal en je uitlaat/turbo krijgen meer te voorduren.
Voor degene die niet weten hoe ALS (anti-lag system) werkt hierbij een uitleg: (in het echt is het iets gecompliceerder maar om het begrijpbaar te laten voor de meeste even simpel uitgelegd) :
Als je bij een normale turbo setup je gas loslaat zal de turbo minder snel gaan draaien omdat er minder gassen door de uitlaat worden geperst. Een ALS zorgt ervoor dat de ontsteking (meestal max 40 graden) later ontsteekt. En het mengsel bij het loslaten van het gas wordt verrijkt door een extra inspuiting in het inlaatkanaal + een extra luchtinspuiting om detzelfde mengselhoeveelheid te krijgen als bij volgas. Je hebt dus nog steeds de inlaatslag hierbij wordt nog steeds dezelfde hoeveelheid brandstof/zuurstof naar binnen gehaald als bij volgas. Je hebt de compresieslag(spreekt voor zich). Daarna de arbeidsslag die wordt veranderd: De ontsteking is zeer verlaat. Het mengsel ontbrand dus op een veel later tijdstip. Als het mengsel pas half verbrand is begint te motor aan zijn uitlaatslag. Het laatste deel van de verbranding zal dus plaatsvinden tijdens de uitlaatslag. De ontbranding wordt de uitlaat ingestuurd en zorgt voor een ”explosie” in de uitlaat.(het geknetter/knallen wat je hoort) Door de druk die hierbij wordt opgebouwd blijft de turbo op een hoog toerental draaien. Als je je gaspedaal na de bocht weer intrapt zet de computer je ontsteking en mengselverhouding direct weer normaal en geeft in een keer je volle vermogen met een op volle snelheid draaiende turbo.
23 september 2008 om 20:18 #44223Apies blijven zeer geinig 😀
23 september 2008 om 20:22 #44224de naam Ape past wel erg bij diegene wat erin zitten:con
maar zijn idd wel vette dingetjes, zie er hier ook vaak eentje langs komen:P
24 september 2008 om 16:31 #44252Even een blokkie in de testbank!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.