Vespa-Ciao.NL
:: examen kost 400,- !

Home Forums Algemeen Nieuws examen kost 400,- !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adff
    Topic starter

http://www.edestad.nl/page/Binnenland/Buitenland/Bromfietsexamen-kost-meer-dan-400-euro.268004.news
      http://cittafreaks.info/forum/showthread.php?s=c716f97629c85c92bd473959f5d6736a&t=915

Bromfietsexamen kost meer dan 400 euro
      zaterdag 4 oktober 2008

RIJSWIJK (ANP) – Het nieuwe praktijkrijbewijs voor bromfietsers zal voor de meeste mensen meer dan 400 euro gaan kosten. Dat stelt brancheorganisatie Bovag zaterdag. De organisatie heeft een goedkoper alternatief voorgesteld, maar dat is door minister Camiel Eurlings (Verkeer) afgewezen.

Bovag hoopt dat de hoge prijs mensen niet zal ontmoedigen op de bromfiets te stappen.

Volgens de Bovag is de 400 euro die de politiek wil hanteren niet meer dan een instapprijs. ,,Daarvoor kunnen we vier of vijf lessen en het rijexamen aanbieden, maar er is om aan alle eisen te voldoen al gauw een les of acht nodig.” Om het goedkoper te maken stelde de brancheorganisatie voor het praktijkexamen te vervangen door een theorie-examen waarin meer aandacht wordt besteed aan risico-inschatting.

Het nieuwe praktijkexamen zou in november worden ingevoerd, maar is voor onbekende tijd opgeschort. Een woordvoerder van het ministerie kon zaterdag niet bevestigen dat het volgend voorjaar wordt, zoals het AD schreef.

Edjuh
      Bijdrager

Belachelijk. Als het verkeersdoden(en daarvan vallen er veel onder bromfietsers) zou schelen, ok, maar daar twijfel ik aan.

sombrero

wat een onzin is gewoon om geld uit de tassen te kloppen van mensen. en ik neem aan dat iedereen kan fietsen en als je kunt fietsen kun je ook brommer rijden vind ik 🙂 de een kan het wat beter als de ander. maar ze moeten niet denken dat je beheersd gaat rijden door een paar praktijklessen te geven.
          je leert ”goed” brommer rijden door veel te rijden. niet door gestrest rondrijden op een praktijkscooter :S

maarja wat doe je eraan he ?

Michel
          Bijdrager

Spijtig voor de mensen die dan op moeten 🙁

Het loopt wel erg uit de hand.

Kijk, dat je een theorie moet afleggen.. alá.
            en dat je dan een kort praktijkexamen moet afleggen kan ik me ook indenken.

Maar komop, welk persoon van amper 16 kan zo effe 400 euries ophoesten.

Het gaat op deze manier een stuk rustiger worden met toekomstige brommerdrivers 🙁

TimoO_
            Donateur

@ Sombrero, het is niet zo dat als je kan fietsen je ook kan brommerrijden. het is natuurlijk ook een beetje je hersens gebruiken hé. het is niet het “kunnen” brommerrijden maar het kunnen toepassen van de verkeersregels waar ze zich zorgen om maken.

demmer
              Bijdrager

Ben ik ff blij dat ik een paar maand geleden mijn certificaat heb gehaald.
                Vind het echt zwaar onzin om er 400 euro voor neer te leggen om op de brommer te mogen stappen!
                Veel mensen die straks zonder certificaat rondrijden. 😛 Wel bij ons in de buurt tenminste 😉

lennartcitta
                Bijdrager

nu moet ik wel heel goed gaan leren voor me theorie op 22 oktober:O
                  en wat een onzin die 400 eu !
                  100 eu okej daar kunnen de meeste mensen nog wel mee door ma 400 kom op zeg.
                  belagelijk. ma is het trouwens VERPLICHT om practijk te gaan doen ??

erwinko
                  Bijdrager

Michel :
                    Maar komop, welk persoon van amper 16 kan zo effe 400 euries ophoesten.

als ik bij mij op school kijk zie ik bijna alleen maar jongens van 16 met splinter nieuwe brommers die richting de 3000 euro gaan..

Jacky
                    Bijdrager

Dat geld zou k dan toch besparen voor me rijbewijs, of is bij het nu ookniemeer zo dat je met je rijbewijs ook brommer mag rijden?

FonS
                      Bijdrager

ja met je autorijbewijs mag je ook met de brommer rijden, er staat op m’n rijbewijs B (auto) ook AM of zoiets (brommer)
                        ik heb dan wel ook mijn certificaat gehaald, dus het zou best kunnen dat je straks niet meer je brommerrijbewijs ‘gratis bij je auto rijbewijs’ krijgt

@ lennart; vanaf november geloof ik is praktijk verplicht ja

roberto
                        Bijdrager

bij ons in België dan toch is het 25 euro ofzo en dan moet ja binnen het jaar of binnen de 12 maanden je praktijk hebben gedaan dat kost iets van 15 euro 😉

Martijnvanheerde
                          Donateur

Lomp:kotsIk moet over 3 jaar:|

SnoopJ
                            Bijdrager

Das klote ik moet ook over 3 jaar me certificaat halen als ik op me brommer naar school will:(

TimoO_
                              Donateur

och mannen, niet gevreest. tegen die tijd zal de prijs wel nog een paar keer verdubbelt zijn.

Michel
                                Bijdrager

erwinko :
                                  als ik bij mij op school kijk zie ik bijna alleen maar jongens van 16 met splinter nieuwe brommers die richting de 3000 euro gaan..

Hahaha, daar heb je ook wel weer gelijk in maar dat zal mams en paps de carierrejagers wel betaald hebben om zo tegoed te komen aan het weinig aandacht besteden aan hun kind. Ik heb een broertje van 12 en ik zie bij hem op school alleen maar kinderen opgehaald worden door opa en oma, omdat paps en mams werken overdag en ’s avonds ook nog eens achter de PC.

Nee, de ouders zijn goed bezig tegenwoordig.. Ik heb vroeger opvoeding gekregen. Moeders thuis, vader werken. Tegenwoordig is dat in heel veel gevallen niet meer zo dus dan moet je je kind toch iets geven 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.