Vespa-Ciao.NL
:: Eric's Vespa Si parkeergeld dodger.

Home Forums Perso’s Projecten Eric's Vespa Si parkeergeld dodger.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

En een achterspatbord? 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Eric_Mark_X
      Topic starter

Neh. Het spatbord trek ik een lasnaad en een slijptol overheen. En dan tzt een laagje lak.

Update:
        Na een testrit van 6km blijkt dat de binnenste varioschijf aan de achterkant tegen het frame aan loopt. Het is niet heel serieus, maar precies genoeg om in de powerband de snaar te laten slippen en aardig vonken eraf te laten schieten. 😕
        na in de boutenbak gedoken te zijn heb ik een dun shimringetje gevonden en is dat nu opgelost.

Voorlopig eventjes in de buurt rondrijden als test en als dat goed gaat weer een keer naar werk ermee.

"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Eric_Mark_X
        Topic starter

Na 3 testritjes gereden te hebben, bleek alleen een shim niet voldoende en blijkt nu toch serieus speling te zitten op de ingaande as. dit heeft weer impact op hoe goed de vario kan varieren. Ik hoor de klok tijdens het rijden chatteren. dat wordt mogelijk nieuwe lagers en een nieuwe as (wat dan waarschijnlijk gewoon andere vertanding wordt)

Ik ga niet eens kijken wat er mis is. De Vario mag in de strafhoek van de garagebox tot mijn 70cc blok af en ingereden is.

Edit. Nadat de frustratie gezakt was, toch even een blik geworpen. Het schroefdraad voor de grote moer van de achterkoppeling is ergens in het proces dolgedraaid. In andere woorden, ik heb een nieuwe achterkoppeling nodig. Speling op de Varioklok blijkt achteraf vergelijkbaar met mijn bromklok. Is dus een kwestie van een andere koppeling.
          WhatsApp Image 2025-04-23 at 13.14.51

"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
          Link naar Mijn collectie / Projecten.
        3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.