- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door damusic2me.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 januari 2014 om 10:28 #493589
Gisteren eindelijk pakjes pontvangen van q-parts.
Benzine kraan er op gezet, carb er op gezet, benzine er in, en… hij start niet.
Na een goeie workout/rennen met een SI realiseer ik me, dat er weinig benzine in zit. Standje reserve tank dan maar, even wachten tot de vlotter vol zit, lopen, en voila.. daar gaat ie.
de koppeling sleept een beetje aan, kan ook roest zijn, maar hij loopt zonder al t veel problemen. Af en toe mist ie nog wel een vonkje, maar ik moet de bougiekabel nog vervangen, en de bougie zelf is ook 20 jaar oud. Maar die borstel ik nog wel even schoon.
De achterrem remt nouwelijks, ik ga deze even strakker stellen, kijken of dat genoeg is, en anders vervangen.
Zo te zien staat er ook geen olie meer in het achterwiel, tenminste ik krijg er geen druppel uit, maar er moet nog wel smering in zitten, want ik hoor en voel m niet.
Nu kom ik ook uit op wat model vraagjes, hopelijk kan iemand dit zo beantwoorden, en anders maak ik wel ergens een topic aan:Het kopnummer zie ik, begint met een A, nou las ik ergens dat dit anti opvoeren is/was. Wat is er aan gedaan om opvoeren te beperken?
Wat ik nog wel zoek, is het frame nummer. Ik heb t italiaanse goedkeurings nummer gevonden, maar t frame nummer nog niet. Weet iemand zo waar dat te vinden is op een SI? Ik las op de achterbrug, maar waar precies?5 januari 2014 om 10:39 #493590Het frame nummer zit ALS HET GOED IS (Wat bij mij dus niet het geval was.) op het balhoofd ergens vlakbij het Piaggio logo.
En het “opvoeren” word bij deze brommertjes “beperkt” door een zo’n goedkoop mogelijk ontwerp van zo ongeveer alles. 😛5 januari 2014 om 10:40 #493591Framenummer staat op de linkerkant van je balhoofd.
5 januari 2014 om 19:11 #490485Nette SI hoor, vooral dat zadel vind ik mooi.
Het framenummer van een Si staat ofwel op het balhoofd, ofwel onder het frame ter hoogte van de benzinekraan. Op de achterbrug hoef je niet te zoeken want die is los te demonteren van het frame.
Wat bedoel je met een kopnummer dat begint met een A? De bewering dat een Si niet op te voeren is durf ik wel te weerspreken trouwens :).
5 januari 2014 om 19:22 #490484Die A, als het wordt gevolgd door een paar getallen, is de Nederlandse type goedkeuring.
En jouw si moet met een paar simpele handelingen wel wat harder gaan.5 januari 2014 om 20:07 #459499Oh wat harder dan toen mijn vriendin er ooit op reed gaat ie al wel denk ik. alleen al het schoonmaken van de carburateur was daarvoor genoeg geweest. Nu heb ik er zo’n citypower uitlaat variant onder vastgezet, en een wat opener lucht filter. Maakt wat meer lawaai, maar best leuk tot nog toe.
Vandaag helaas even geen foto’s. De telefoon was op, en met benzine en olie aan mijn handen zit ik liever nergens aan.
Als eerste vanochtend de uitlaat er onder gezet, het verschil hoor je zeker wel trouwens.
Verder heb ik vandaag toch alleen maar wat cosmetische dingen gedaan.
Achterspatbord kaal geschuurd, deze was half bruin uitgeslagen door roest plekken. Morgen of zo maar een laag hammerite er overheen, dan is ie weer zo goed als nieuw.
Daarnaast de bagage drager los gehaald (anders kon het spatbord er niet af) en schoongemaakt.
Geconstateerd dat de lager-ring in het stuur verdwenen of kapot is. (stuur heeft erg veel speling) Nog niet besteld, q-parts kost me elke keer bijna 7 euro verzendkosten, en dat vind ik zonde van de portemonnee. Toch maar s op zoek naar een zaak in de buurt die dit spul heeft.Er staat idd een nummer op het balhoofd, alleen verschilt het volledig t.o.v. de nummers in de lijst op dit forum. Ik zal nog s onderop kijken.
Morgen weer werken, dus minder tijd, maar ach, ook wel weer leuk.5 januari 2014 om 22:26 #435001Als je zo iets kleins nodig hebt, pm mij maar, ik kom elke dag langs de bromboer en dan stop ik tgewoon in een enveloppe! Dat is 0,88 cent i.p
v.7,- dus als je iets kleins nodig hebt pm gerust
12 januari 2014 om 07:49 #468138@CiaoRacing75 tnx voor t aanbod, maar ik ben gisteren gewoon naar Deventer gereden. (Zal maar even geen non-sponsors noemen) Dat is voor mij nog geen 30 km. Mijn zoontje van 3 had gelijk al de mini bromfiets gevonden, en die wilde hij natuurlijk “Heel, heeeeel graag meenemen, niet duur Pappa” meningen hierover verschillen nog wat. maar goed.
Het was gisteren licht, en enigszins droog tussen de buien door, dus ik kon weer verder:
Vespa SI onthoofding,
Zoals ik al verwachtte waren er wat kogeltjes ontsnapt, en ik heb dus maar de lagers, en alles er omheen vervangen.
Daarnaast hebben voor en achterspatbord wat roest, dus die vragen beide om een laagje hammerite. (Daar even geen foto’s van)De bouten van de spatlap onder het voorspatbord hebben het helaas niet overleefd. De eerste bouten die kapot zijn gegaan, al had ik ze mogelijk kunnen redden door eerst wat kruip olie te spuiten maar goed, heb nog wel wat liggen denk ik.
Voor vandaag in de planning:
de koppeling.
Ondanks de geruststellende meldingen van de experts hier, heb ik geen goed gevoel bij de koppeling, dus ga ik m vervangen.
Even de veertjes gepast:En als t straks boven 0 is, en ik mijn vingers kan blijven voelen buiten zal ik m omwisselen.
Als dat een beetje opschiet doe ik misschien de achterrem ook nog, deze schijnt al heel lang slecht te zijn, al was aanspannen van de remkabel voldoende om m weer goed te krijgen, toch verwacht ik dat ie gewoon versleten is.
Stel nou dat alles mee zit, dan kan ik nog gaan spelen met sproeiertjes. Heb een 44, 46, 48 gehaald, geen idee welke t wordt.
De opzet nu is:
een malossi rood sponsje luchtfilter, met het metalen filtertje van de standaard filter er bij ingezet, (geen gezeur met deeltjes die langs t sponsje gaan.)een 12/12 carb,
en een Giannelli new original power uitlaat.
Ik gok zelf op 46 maar dat is volledig ongefundeerd, en ik zie t vanzelf wel denk ik. Mental note to self: niet vergeten het Choke ijzertje weer vast te zetten.
12 januari 2014 om 08:18 #458188Lekker bezig weer!
Komen er nog voetstepjes/ trappers op?12 januari 2014 om 09:39 #487589Hopelijk heb je hem weer snel rijdend. 😉
Ik heb ook nog een paar kleine tipjes uit ervaring:
Gebruik iets strakkere veertjes voor de koppeling. (Mallossi of Polini) Ik deed dat niet bij mij toen ik de segmenten had vervangen en de koppeling greep al aan als de brommer stationair draaide.
En de sproeier mag wss nog wat groter, ik heb een 12/12 op een standaard brom blok en een Sito+ en ik heb nu 54 erin zitten.Ik hoop voor je dat het weer snel warm word. (En voor mezelf. xD)
12 januari 2014 om 09:47 #458158@JoeriH Nee ik denk geen trappers.
Daar heb ik vroeger zo vaak mijn schenen aan gestoten bij aanlopen, dat ik er praktisch allergisch voor ben geworden.
misschien inklapbare voetsteunen, maar dat vind ik voor nu nog niet zo interessant.@DarkMagician6 Helaas heb ik geen grotere sproeier, maar wel een boortje van 0.5
ik zie wel. En anders haal ik wel een grotere op.
Dat van die veertjes is wel een idee, 1 van de problemen die ik nu heb, is dat ie stationair idd. ook al behoorlijk trekt, ik gooide dat eigelijk op oude veertjes, uitgerekt en zo… maar ik kijk wel s ff als ie dat ook met de nieuwe koppeling doet, zet ik er wat strakkere op.(Wel rotwerk trouwens, om die veertjes er op te zetten. Gelukkig kon ik dat binnen doen.)
12 januari 2014 om 10:17 #459048Dat met de koppeling word steeds makkelijker naarmate je het vaker doet.
Hoezo liep je de brommer aan dan? Met trappers kan je hem tenslotte ook aan fietsen.
12 januari 2014 om 15:13 #464958Met trappers aanfietsen was vroeger niet stoer natuurlijk.
Koppeling viel me reuze mee eerlijk gezegd, in 1 minuut was ie er af:en 5 minuten later zat de nieuwe er op.
Wel denk ik dat de v-snaar aan vervanging toe is
Oh en als verrassing vond ik dit nog verstopt in de rechter kap:
Sproeier vervangen door een .49 loopt goed, maar ploft wat na bij gas los, ik denk dat ie 1 kleiner kan, maar ik had nu geen zin meer om nog eens de carb er af te halen
Achterrem doe ik ook later wel een keer, nu eerst even van t mooie weer genieten.
12 januari 2014 om 15:38 #490554Ipv een kleiner sproeiertje kun je misschien ook een extra gaatje in je luchtfilter maken. Zo krijgt je motortje net even wat meer brandstof. De snaar ziet er nog redelijk uit en wanneer deze niet slipt kan je hier nog wel even mee voorruit. Meet anders de dikte van de snaar eens op. Zal tussen de 9mm en 10mm moeten zitten. Mocht je toch je snaar gaan vervangen kan je direct een getande snaar gaan halen.
Die gereedschapsetjes zijn een leuke verassing en die van jou nog in goede staat.:)
12 januari 2014 om 15:57 #493124Dat gereedschap setje ziet er zeker wel netjes uit! 😮
Bij mij was alles kleverig en half verroest + ik had het zakje en die sleutel in het midden er niet bij zitten. (Bij mij zat het ingewikkeld in bubbeltjes plastic.)P.S. Kan iemand mij vertellen waar dat ding dat rechts ligt voor is?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.