Vespa-Ciao.NL
:: Cp blok krijgt onvoldoende benzine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Cp blok krijgt onvoldoende benzine

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Bijdrager

Bobine niet gaar? probeer eens een andere.

Flippo
      Topic starter

ik heb 3 verschillende bobines geprobeerd, is m helaas ook niet 🙁

Tommetje
        Bijdrager

Dit probleem heb ik nu dus ook.
          Bij mij is ook alles netjes in orde en een goede vonk.
          Zit toch steeds meer te twijfele of hij ergens geen valse lucht trekt, mischien bij carb ingang want alle pakkingen zijn vervangen.
          Mischien ook jou probleem?

Flippo
          Topic starter

Jij bedoelt bij de inlaat Tommetje? Ik heb zowieso 3 verschillende carb’s geprobeerd. Ik heb nu overal nieuwe pakkingen, zodra het goed weer is ga ik het blokje onder mijn brommer leggen om ‘m weer te proberen. Best vervelend, m’n brommer staat niet bij mij thuis dus als ik eraan wil werken moet ik naar m’n schoonouders. :p

Tommetje
            Bijdrager

Dat is idd wel vervelend ja..
              Heb t zelfde probleem alleen heb zelf alles binne handbereik, alleen telkens blok er onder en er weer uit word ik ook moe van.
              Dusja als ik jou was, zou ik een test houder maken.
              Gewoon zo’n lange plaat van ijzer of aluminium en daar je blok in hangen, kan je gelijk alles teste op valse lucht.
              Als het geen valse lucht is, weetje meteen dat het alleen de ontsteking of benzine kan zijn.
              Maar je hebt een regelmatige nette vonk, dus dan is er sowieso iets verstopt , of je vlotter blijft haken, of geen goede sproeier iets in die richting?

Flippo
              Topic starter

Sproeier heb ik 7.000 km mee gereden, en ik heb nagezocht op ’t forum hier en ’t zou de goede moeten zijn. Ik had al een maatje groter geprobeerd toen hij wel nog liep maar toen verzoop die als ik gas gaf.
                M’n vlotter is ’t ook niet, ik heb m’n hele carb al uit elkaar gehaald, schoongemaakt en nagekeken.
                Als ik op het tuitje van de benzinetoevoer van de carb blaas, dan blaas ik goed door. Hou ik de carb op de kop, dan sluit die af. Dus vlotter zou goed moeten zijn.

Aan zo’n standaard was ik ook al het denken, is helemaal geen gek idee. Binnenkort maar eens gaan knutselen, haha. Komt ook goed uit voor als ik aan m’n creco blokje wil gaan beginnen.

Tommetje
                Bijdrager

moet alleen wel opletten, heb een stevige banskchroef + bureau of werktafel.
                  Anders trilt alles weg.

Flippo
                  Topic starter

Nou, gister het blokje weer getest, precies hetzelfde probleem als eerst. Ik ben toch steeds meer aan het denken dat m’n spoelen versleten zijn en de vonk misschien niet sterk genoeg is.. :ehh

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.