Home › Forums › Techniek › Framedelen › Coaten van plamuur
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 9 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juni 2010 om 22:25 #161706
Ik ga mijn pk laten coaten alleen heb ik meerdere delen geplamuurd.
Is dit een probleem?
Zo ja, zijn er dan andere goede manieren om gaatjes en deukjes op te vullen?Alvast bedankt!
8 juni 2010 om 22:33 #165352Misschien handig om dit eens door te lezen -> http://kreidler.actieforum.com/dutch-articles-f17/poedercoaten-een-goed-alternatief-voor-spuiten-t114.htm
8 juni 2010 om 22:44 #165354Dankj, blijkbaar kan het dus egt niet. Balen:boos
8 juni 2010 om 23:01 #165355lees de laatste 3 zinnen nog eens goed door… het kan wel… altans. zo lees ik het.
8 juni 2010 om 23:14 #165356Jah je kan wel plamuren alleen geen coat eroverheen, als ik het goed begrijp tenminste:P
Ik lees trouwens ook allemaal verhalen over metaal plamuur en zo die wel tegen de temperaturen kan.
Weet iemand hier miss wat vanaf?9 juni 2010 om 06:45 #165349alternatief voor plamuren is lood, maar dit kan alleen op metalen(staal) delen. je schuurt/borstelt met staalborstel of grove korrel totdat het oppervlak ruw is, daarna miss wat soldeer vloeistof(s-39) eroverheen en dan verwarmen totdat de loodstaaf smelt als je deze ertegen aan houdt. breng in de deuken/krassen wat lood aan en ga dan met een metalen spatel en gasbrander over het lood heen om het egaal te maken. tijdens het schuren e.d. is het wel aan te raden om een goed stof masker te dragen omdat lood erg giftig is:D . dit kan iig de warmte tijdens het ‘bakken’ tijdens het poedercoat proces wel aan.
succes!
9 juni 2010 om 07:54 #165360Even het zinnetje waar ik het over heb:
Toch is ook nu dit proces heel bruikbaar, maar dan als grondlaag voor het spuiten. Door het stralen is er geen roest meer (als het goed wordt gedaan) en kunnen we makkelijk aan de slag met plamuur. Door de laagdikte is het nu ook mogelijk om roestputjes gewoon weg te schuren waarbij de coat in de putjes achterblijft.het is wel een duurder proces, je laat hem op de putjes poedercoat aanbrengen, laat je bakken & uitharden enz. dan ga je het schuren totdat je weer op het metaal zit, maar dan zit het nog wel in de putjes ;). het kan dus. kost alleen meer. want je moet hem 2 x laten coaten.
9 juni 2010 om 07:54 #165361niek1992 :
lees de laatste 3 zinnen nog eens goed door… het kan wel… altans. zo lees ik het.Ze bedoelen dat zodra er krassen in de coat zitten, je de coating goed als onderlaag kan gebruiken wat je goed kan schuren en plamuren om er vervolgens verf overheen te spuiten.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!9 juni 2010 om 08:01 #165362Door de laagdikte is het nu ook mogelijk om roestputjes gewoon weg te schuren waarbij de coat in de putjes achterblijft.
Ik lees het toch echt dat je hiermee de gaatjes opvult hoor!
9 juni 2010 om 08:21 #165363Is ons brommertje ten prooi gevallen aan roest of schade dan lijkt het er op dat we niets kunnen met poedercoat; het is immers niet mogelijk om te plamuren. Toch is ook nu dit proces heel bruikbaar, maar dan als grondlaag voor het spuiten.
En:Door de laagdikte is het nu ook mogelijk om roestputjes gewoon weg te schuren waarbij de coat in de putjes achterblijft.
Hiermee wordt bedoeld dat als je de putjes helemaal wegschuurd, je niet op kaal metaal zit maar dat door de laagdikte van de coating, nog steeds coating in de putjes zit.
Dus de putjes worden niet opnieuw gecoat.
Er wordt niks opnieuw opgevuld met coat, het blijft alleen achter na het schuren.<3 Thunderstone
Check mijn perso!9 juni 2010 om 08:33 #165364volgens mij begrijpen we elkaar niet, roestputjes weghalen door middel van het poedercoat weg te schuren; doorgaan totdat je op het blanke metaal zit, maar in de putjes kan je niet goed schuren dus blijft daar de coat zitten.
9 juni 2010 om 08:34 #165365Ja, gezien, en tekst even aangepast, helemaal juist 🙂
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.