Vespa-Ciao.NL
:: Citta stotter voorbij de 45 km/h

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta stotter voorbij de 45 km/h

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Hessel
    Topic starter

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn citta, wanneer ik harder wil gaan rijden dan 45 begint hij in te houden en te stotteren,
      Set up:

65 malossi
      SE
      13/13 @ 68
      leovince handmade

Wat kan dit zijn, voorheen reed ik probleemloos 65 en nu doet hij moeilijk.
      Heb de verbinding tussen brug en bobine al schoon gemaakt en andere bougie dit schoonmaken werkte tijdelijk. 1a2 km, zou de bobine zn beste tijd hebben gehad ?

Groeten,

Hessel

Flippo
      Donateur

al eens je contactpunten gecontroleerd/schoongemaakt en evt je condensator vervangen?

Wilk1985
        Moderator

Ik zou ook zoals Flippo zegt eerst het probleem daar zoeken. De Vespa bobine heb ik eigenlijk zelden kapot zien gaan? En als die kapot ging dan doen ze helemaal niets meer dus daar zou ik het niet zoeken.

Heb je je carburateur al eens goed schoongemaakt? Het is herfst, wellicht wat rotzooi in je luchtfilter gekomen. Als je toch je carburateur opendraait draai er dan gelijk een wat grotere sproeier in want het wordt weer kouder buiten.

Hessel
          Topic starter

Carb heb ik al schoongemaakt en sproeier vervangen voor maatje groten en kleiner hielp niet.
            Als het aan de ontsteking zou liggen zou hij moeten ploffen toch ? want bij mij is het puur stotteren ;/

paul99
            Donateur

Een vonkje overslaan met stotteren tot gevolg is best mogelijk.

Hessel
              Topic starter

Probleem opgelost, vanmiddag blokje uit elkaar nieuwe condensator en cp’s afstellen. blokje er weer onder en stukje rijden, niks.

Daarna toch maar even naar de bobine gekeken.

heb het hier verbogen maar deze was dus gebarsten en bij hogere toeren zal hij dus wss zijn los gaan trillen wat dus het stotteren verklaard.

Nieuwe bobine erop en probleem was opgelost 😀

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.