Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta ploft en sist, heeft het net begeven.
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door noud.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juli 2014 om 21:59 #211552
Citta siste aan de vookant denk zal wel een kapotte pakking zijn nieuwe pakking gehaald en kop weer gemonteerd maar nee…
Nogsteeds het zelfde euvel.
Het sissen deed die vrijwel de hele weg en berg af plofte hij vaker. tevens net op de terugweg van mijn werk naar huis siste die aan het begin heel erg en daarna constant ploffen.
3 straten van me huis af begaf die het.
Nog 4 á 5 keer geprobeerd aan te lopen maar te vergeefs.Wie weet wat dit kan zijn?
Ps. Heb een 43mm cilinder met std kop
8 juli 2014 om 05:23 #240623Misschien is er iets mis met je Decompressie? als die lekt sist hij ook en zal bijna niet tot helemaal niet starten.
8 juli 2014 om 08:03 #240624Zoals Noud zegt denk ik ook dat het iets met je decompresseur is.
Wat ook nog eens zou kunnen is dat je koppakking niet helemaal goed past, dit had ik ook met een 43mm cilinder. Het gaatje voor de decompressie naar de uitlaatpoort zit dan niet helemaal op de goede plek, Waardoor het lekt via de koppakking. Dat heb ik zelf al 3 keer meegemaakt.
Oldtimer fanaat8 juli 2014 om 10:47 #240626Net me kop eraf gehaald en een grondig schoon gemaakt. Pakking was 100% in orde en past egt super wel even schoongemaakt en met wetsteen overheen gegaan. Decompressie ook even ontvet en gekeken of er geen roet stukjes tussen zaten, hierna alles terug geplaatst zoals het hoort. Ik rende hem aan en sprong voor 1 seconde aan ofzo? Daarna nog stuk of 10x geprobeerd maar sprong aan en gellijk weer af of helemaal niet aan.
Heeft altijd echt super gereden en moet vanavond een ciao ophalen met de citta en aanhanger :(. hopen dat ik hem nog aan de praat krijg vandaag. Alle hulp is welkom!
8 juli 2014 om 11:29 #240628Sist hij nog steeds? zo niet dan zou ik even kijken hoe het met je vonk/ontsteking gesteld is.
8 juli 2014 om 15:55 #240610Er zit weer leven in! heb blok eronder uit gehaald en nieuwe kop en voet pakking en nieuwe bougi kabel en nieuwe boogi erop gedaan.
Tevens zat er ook een carterbout los die tegen het vliegwiel aan liep. Dat verklaarde al een hoop…
Heb alles wee gemonteerd alleen het ploffen blijft en is super iritant ook komt die nietmeer op snelheid, reed normaal zoon 45 nu net geen 30 en alleen maar ploffen tijdens het rijden8 juli 2014 om 17:21 #240629bout kwam tegen het vliegwiel? is t vliegwiel/spietje nog wel in orde dan???
denk dat de vliegwiel dan een klap heeft gehad spietje stuk ofzo dat ie niet maar goed erop zit
check dit maar eens even8 juli 2014 om 22:32 #232396Ga morgen gelijk naar kijken!
😀nou, vliegwieltrekker verdwenen kom dus nog niet verder vandaag…
iemand omg. zuid limburg die me kan helpen 😕9 juli 2014 om 12:23 #240636Je kunt heb op de ”foute” manier proberen 😀
Rubber aan de achterzijde van je carter eruit trekken en dan voorzichtig tikken tegen je vliegwiel tot hij eraf gaat. Draai wel elke keer je vliegwiel een stukje, dus niet heel de tijd op de zelfde plek blijven tikken.
Bij mij gaat het altijd goed, maar het is natuurlijk wel geheel op eigen risico!
19 juli 2014 om 14:35 #239350Me pa had een vliegwieltrekker gemaakt op het werk, vliegwiel eraf, spietje helemaal mooi heel. Ontsteking eens schoon gemaakt en terug gemoteerd weer dat *** blok er onder maar niks… dus ben maar met wat tegenzin wat nieuwe cp en condensator gaan halen. Gelijk de kabel voor de bobine vervangen etc. Ik monteren en ja hoor hij doet et! Zo mooi als nooit tevoren! Ma toen viel me luchtfilter eraf dus die even vastgemaakt en wil em weer starten. En ja hoor daar stond ik weer…. nietmeer aan te krjjgen dat ding dus blok er weer onder uit spie is heel en alles zit zoals het hoort snap er niks meer van!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.