Vespa-Ciao.NL
:: Cilinder uitlaat poort afgebroken :|

Home Forums Techniek Problemen oplossen Cilinder uitlaat poort afgebroken :|

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

V12
    Topic starter

Hey ik heb een vraagje..

Bij mijn Cilinder het is een 70cc Dr evo..

is er een stukje van de uitlaat poort afgebroken.. heel raar want toen ik de uitlaat eraf wou halen.. viel er een stukje in me uitlaat.. toen hield ik me uitlaat op de kop en viel er een stukje uit.. vervolgens keek ik onder bij me uitlaat poort en toen zag ik dus dat hij was afgebroken

Foto`s:
      http://www.mijnalbum.nl/Album=HB3RLHBU

Nu is mijn vraag.. hoe kan ik dit fixen een nieuwe kopen is niet nodig denk ik omdat ik hier echt wel iets van kan maken.. maar hoe?
      Lassen? wat voor materiaal is dit eigenlijk weet iemand dat misschien andere opties?

Alvast bedankt!

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

DR staat er soms wel om bekend ja dat de uitlaatpoortjes snel afbreken..
        Stond de uitlaat er altijd op spanning op?

Je kan er wel een nieuwe oplassen maar het blijft altijd een zwak punt

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

V12
        Topic starter

Oke.. dus lassen is wel een mogelijk heid.. en waneer ik dit doe mijn polini top one er op zet.. kan hij er dan niet onder uit rijden onderuit donderen?..

En van welk materiaal is deze cilinder?
          En ja hij stond er altijd met spanning op .

Edjuh
          Bijdrager

Gietijzer.

En als je je T1 monteert, zet hem dan ook aan het tapeind vast met die beugel, dan komt er minder kracht op de uitlaatpoort.

KennyVespa
            Bijdrager

hoelang heb je de cilinder al?, ik hat dat eerst ook toen hat ik hem een week, en toen heeft de winkel hem voor mij teruggestuurt en heb ik een gloedjenieuwe gekregen, en heb hier nu geen last meer van gehad en heeft tog al dik 9500 km gelopen 😛

.-{2F4OV}-.

Bij mij is dat owk gebeurt… ongeveer hetzelfde afgebroken als bij jou;)

Maar is nog goed te gebruiken hoor..

Gwoon erop zetten en vastdraaien en dan als extra bevestiging n stukje ijzerdraad om de flens en door n gat aan zijkant frame.

Kap eroverheen en niemand die het ziet:thumb

Dit deed ik bij al mn uitlaten trwns.. Nooit meer last gehad van afbrekende uitlaatpoorten of erafvallen van uitlaat;)

vespa freak michel
                Bijdrager

die flens kan je ook met een tig lasapparaat lassen dat gaat kei goed ik heb dat ook laten doen bij mij is dat ook ooit afgebroken en heb ik dat laten TIG lassen

Maik3l
                  Bijdrager

De mijne was er helemaal af! vriend van me was aan het rijden (die knuppel roy van het forum hier hehe) en toen brak ie 1x heelmaal deraf. De uitlaat poort was gewoon heelmaal vlak, zonder het uitlaatpoort dingetje. Leek net of het een afneembare uitlaat flens was ghehe

churmen
                    Bijdrager

de hele uitlaatpoort erafzagen,gat groter boren,draad in tappen,deps uitlaatflens kopen op http://www.jmpb.nl/shop en die er in draaien ben je klaar:)

V12
                      Topic starter

Ja, dus gewoon aandraaien zeggen jullie en met een ijzer draadje om de flens zodat hij niet eraf valt..

maar als er lucht door heen komt wat dan..?

Kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat TIG precies inhoud.. ? Las je dan met tig de uitlaat vast aan je cilinder of?

hansieb
                        Moderator

V12 :
                          Ja, dus gewoon aandraaien zeggen jullie en met een ijzer draadje om de flens zodat hij niet eraf valt..

maar als er lucht door heen komt wat dan..?

Kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat TIG precies inhoud.. ? Las je dan met tig de uitlaat vast aan je cilinder of?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassen#TIG-lassen

V12
                          Topic starter

vespa freak michel :
                            die flens kan je ook met een tig lasapparaat lassen dat gaat kei goed ik heb dat ook laten doen bij mij is dat ook ooit afgebroken en heb ik dat laten TIG lassen

die link had ik ook gezien op internet maar dan snap ik er nog niet zov eel van:P
                            Want dan moet ik mijn uitlaat dus op mijn cilinder laten vast lassen (tig)

VespaCiaoPaul
                            Bijdrager

Tig lassen niet doen, Mig-mag kan ook en is veel simpeler, met tig ben je alleen meer aan het kloten en bijna niemand heeft een TIG instalatie, Mig-mag komt vaker voor…maar ik zou het doen zoals Churmen zegt, uitlaatpoort inboren, tappen en dan een uitdraaibaare flens maken (of de deps als je de draad maten weet)

Jeroen
                              Bijdrager

ik denk dat michel bedoelt dat je het afgebroken stukje er weer aan last…

tig lassen is met een wolfraam elektrode die niet smelt zegmaar, je hebt meer het idee van een gasbrander alleen dan veel heter en met een vlamboog, je kunt zo de 2 kanten van de breuk in elkaar laten vloeien / versmelten en eventueel kan er handmatig materiaal toegevoegd worden, zo krijg je een platte lasnaad (een stuk platter als met MAG of Elektrisch lassen) en zal je uitlaat meteen weer passen of een beetje bijwerken…

edit: paul, net of meer mensen zo’n grote tap hebben liggen dan een tig installatie!

VespaCiaoPaul
                                Bijdrager

Moet je wel kunne tig lassen, en als je er geen ervaring mee hebt valt dit vies tegen, Mig-mag is het makkelijkst lijkt me en die kleine lasnaad maakt toch nix uit, uitlaat past toch nog wel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.