Vespa-Ciao.NL
:: Ciao valt steeds na 20/200meter uit :S ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao valt steeds na 20/200meter uit :S ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

keltow
    Topic starter

Goedenavond,

Mijn Ciao valt uit nadat ik er 20/200 meter mee heb gereden. Het is net alsof de bougie eruit word getrokken. Ik zit zelf met mijn handen in mijn haren, dus hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
      Nadat hij is uitgevallen moet ik even 5min wachten.. en dan kan ik weer 20meter rijden, en dan valt ie weer weg.

Wat heb ik gedaan:
      Benzine kraan gecontroleerd (Ziet er normaal uit)
      Benzine kabel gecontroleerd (Ziet er normaal uit)
      13/13 Carberateur vervangen (Ziet er normaal uit)
      Nieuwe bougiedop aangeschaft(Ziet er normaal uit)

Hij krijgt benzine. Zou het aan mijn ontsteking liggen?
      Als de brommer uitvalt (tijdens het rijden) dan blijft de verlichting aanstaan tot dat ik stil sta natuurlijk. (misschien wel handig om te weten).

Hopelijk kan iemand mij helpen… De brommer rijd zo lekker!! maar hij valt spontaan uit het niets uit :((

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr,
      Kyelt

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

Javad
      Donateur

Heb je dit ook in droog weer?

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

tnerual
        Bijdrager

ontstekingsproblemen?
          hoeveel smeer je?

keltow
          Topic starter

Ik heb mijn blok niet zo lang inelkaar zitten. Dus of het met droog weer ook zo is kan ik niet 100% zeggen. Volgens mij wel.

Ik ben bij de tankstatiopn geweest en ik smeerde 1:50 met 2 extra kleine knepen van mijn olie fles (ongeveer 1:45)
            Ik denk zelf dat het misschien aan de ontsteking ligt.. Ik ga zo even de 3Spoels vervangen met mijn oude 4 spoels..
            Ik hou jullie op de hoogte;)

si-owner
            Bijdrager

miss een pareltje tussen de twee punte van de bougie? anders moet je ff kijken naar spoelen idd, je cdi en alle kabels die je gebruikt doormeten, en kijken of ze allemaal goed zijn, geen openplekken in het omhulsel, heb ooit nl hetzelfde gehad, had toen me sproeier vervangen, starte die ineens niet meer, dus ik weer de originele erin, starte die nog steeds nie.

heb toen me blok eronderuit gehaald en ff gekeken naar mijn ontsteking, alles zag er prima uit tot ik de condensator kabel zag, die liep tegen het vliegwiel aan, en maakt bij een bepaald toerental contact met het blok, waardoor deze spontaan uitviel

keltow
              Topic starter

Heey,

Bedankt voor de reacties… Ik heb de 3 spoels (wat bij de speedengine zat) eruit gehaald en mijn eigen 4 spoels erin gepropt.. Ik heb nu zo’n 500/1000meter gereden. Dus hopelijk dat dat het probleem was.

Ik heb helaas niet volop kunnen rijden (IJS). Maar zo te zien/horen is alles nu in orde=).

Ik ga om 4uur 26km mee rijden. Als ik goed aankom bij mijn werk dan mag deze topic dicht:lol.. Dus voor nu mag ie even open blijven;).

tnerual
                Bijdrager

heey!
                  leuk om horen!
                  laat het weten als het goed is gegaan he !!!

keltow
                  Topic starter

uhmmm…:|

HET IS GOED GEGAAN!!!=)

Hij rijd nu helemaal zonder uit te vallen!
                    Zelfs in de sneeuw had ze geen moeite;)

gr,
                    Kyelt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.